14/03/11 - 13:17

«Stop στις χρηματοδοτήσεις»

Η συνομιλία του Θανάση Ασπρούλια με τον Γιάννη Σπανουδάκη έχει ενδιαφέρον. Πάνω απ'όλα γιατί επιβεβαίωσε αυτό που μέχρι στιγμής είχε εκφραστεί μόνο δια στόματος των πολιτικών αρχόντων του τόπου...

«Stop στις χρηματοδοτήσεις»
51.123views 0shares

"Το ποδόσφαιρο έχει ευρύτερη απήχηση στο κοινό. Δε λέω, το μπάσκετ είναι το δεύτερο άθλημα, έχει κι αυτό μεγάλη απήχηση στην Ελλάδα, αλλά σε βάση εμπορικότητας κι ανταποδοτικότητας, υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ανταπόδωση από το ποδόσφαιρο" ήταν η πρώτη αντίδραση του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΠΑΠ στην τοποθέτησή μας (κι όχι ερώτηση) περί ανισορροπίας στο μοντέλο αντιμετώπισης των σπορ εκ μέρους του Οργανισμού και της Πολιτείας.

Για να προσθέσει όμως.. "Με βάση τα τελευταία δεδομένα ωστόσο, τα γεγονότα βίας και τα κρούσματα διαφθοράς τα οποία διαφαίνονται, χωρίς να έχουν αποδειχθεί ακόμα πάντως, εξετάζουμε σοβαρά τη χρηματοδότηση στο βαθμό που την κάναμε στο παρελθόν".

"Αποκαταστήστε την αξιοπιστία"

"Ακόμα και να κοπεί η χρηματοδότηση" κάναμε την ερώτηση στον κ.Σπανουδάκη για να απαντήσει χωρίς σκέψη... "Ακόμα και να κοπεί!". Φυσικά κάτι τέτοιο δεν είναι απλό, ούτε εύκολο, ωστόσο οι ρήτρες στις συμφωνίες, αν κάποιος θελήσει να το πράξει, είναι τόσο ισχυρές που θα μπορούσαν εδώ και πολύ καιρό να προκαλέσουν την δικαιολογημένη μονομερή καταγγελία τους εκ μέρους του ΟΠΑΠ.

Για να εξηγήσει..."Εξετάζουμε ακόμα και την παύση των χρηματοδοτήσεων, εφόσον δεν αποκατασταθεί η αξιοπιστία του προϊόντος, δηλαδή η διοργάνωση, η διαιτησία, οι αγώνες να γίνονται σε ισότιμη βάση, δεν μεσολαβούν άλλοι παράγοντες, οποιοδήποτε κι αν είναι αυτοί κι αν δεν απαλλαγεί το ποδόσφαιρο από τα γεγονότα βίας τα οποία θεωρούμε ότι είναι πολύ αρνητικά για αυτό και παράλληλα πλήττουν το κύρος του ΟΠΑΠ, ενώ δεν είναι ανταποδοτικό σε αυτό που προσδοκάμε".

"Θέλουμε πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα"

Οι κουβέντες του είναι προσεκτικές και μελετημένες. Δε θα μπορούσε να συμβεί διαφορετικά, καθώς η χρηματοδότηση του ΟΠΑΠ είτε σε επίπεδο χορηγιών (Σούπερ Λίγκα), είτε σε επίπεδο διαφημιστικών πράξεων (με τις ομάδες ξεχωριστά) αποτελεί την πιο συνηθισμένη απειλή της Πολιτείας προς τις ΠΑΕ.

Ακόμα και ο ίδιος ο ΟΠΑΠ πάντως, επιδιώκει να στρέψει το σύστημα των οικονομικών πόρων για τις ομάδες μακριά από τον ίδιο τον Οργανισμό, καθώς... "Με την οικονομική κρίση και προφανώς τη μείωση των χρημάτων που εισπράττουν οι ομάδες από το κράτος, τη ΓΓΑ και τον ΟΠΑΠ η χρηματοδότησή του αθλητισμού πρέπει να στηριχθεί σε νέες βάσεις.

Να απλώσει τα πλοκάμια του στην κοινωνία σε ευρύτερες μάζες και να στηριχθεί εκεί. Και να βρει υποστήριξη και χρηματοδότηση από τους ανθρώπους ευρύτερα. Δε μπορείς να συνεχίσει η χρηματοδότηση του αθλητισμού να γίνεται διμερώς από το κράτος και τον ΟΠΑΠ. Είτε για την ανάπτυξη του ερασιτεχνικού ή του επαγγελματικού αθλητισμού...".

Εν συνεχεία τέθηκε το ζήτημα της ανταποδοτικότητας, την οποία φυσικά και αποζητά ο ΟΠΑΠ στον αθλητισμό, αλλά και τις κοινωνικές δράσεις του. Εξήγησε ότι 700 εκ. ετησίως πηγαίνουν προς το κράτος, απ'όπου πηγάζουν οι χρηματοδοτήσεις όλων των αθλημάτων και φυσικά του μπάσκετ...

"Μετά, ο ίδιος ο ΟΠΑΠ μέσα από τα κονδύλια μάρκετινγκ που έχει τροφοδοτεί διάφορα αθλήματα μεταξύ των οποίων και το μπάσκετ, που παίρνει πάνω από 5εκ. ετησίως για προβολή, όπως δίνει στο βόλεϊ, αλλά και στο ποδόσφαιρο. Προφανώς θα μου πείτε ότι σε σχέση με το ποδόσφαιρο είναι χαμηλότερο στα άλλα αθλήματα".

Και το ερώτημα είναι... Σε αυτό το ποδοσφαιρικό τοπίο, όπως το γνωρίζουμε όλοι και χωρίς να κάνουμε κανένα σχόλιο περί τούτου, πόσο πιο ανταποδοτική είναι η μία χορηγική δράση στο ποδόσφαιρο έναντι των υπόλοιπων αθλημάτων; "Πρέπει να πούμε ότι στο μπάσκετ, ειδικά φέτος που η χρηματοδότηση έχει μειωθεί, παρατηρούμε δύο κατηγορίες ομάδων... Ο Ολυμπιακός και ο Παναθηναϊκός έχουν μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις και μετά ακολουθούν οι άλλες ομάδες που αγωνιστικά κυμαίνονται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας.

Εμείς πιστεύουμε ότι χρειάζεται ένα ανταγωνιστικό πρωτάθλημα για να αναπτυχθεί και το δικό μας προϊόν,το στοίχημα. Μέχρι τώρα είναι πολύ χαμηλή η ανταποδοτικότητα. Εχουμε όμως ενισχύσει τη μπασκετική ομάδα μας με σκοπό να διοργανώσουμε ένα μεγαλύτερο κουπόνι που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των φιλάθλων".

"Αυξημένη η συμμετοχή του κόσμου στο μπασκετικό στοίχημα"

Είναι αλήθεια πάντως, η ανταποδοτικότητα που αποζητά ο ΟΠΑΠ από το μπάσκετ, είναι αδύνατον να επιτευχθεί με τον τρόπου που χειρίζεται ο Οργανισμός το μπασκετικό στοίχημα, όπου οι επιλογές για τον παίκτη είναι εξαιρετικά φτωχές, απουσιάζει η δυνατότητα στοιχηματισμού στην straight νίκη, ενώ δεν υπάρχει ούτε για δείγμα (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) ειδικά στοιχήματα.

Παραδέχθηκε πάντως, ο κ.Σπανουδάκης ότι... "Φέτος είναι αυξημένη η διάθεση των παικτών για το μπασκετικό στοίχημα αλλά χρειάζεται πολύ δρόμο για να φτάσει το ποδόσφαιρο. Επίσης πρέπει να τονίσω ότι ο Ελληνας παίκτης παίζει σε πολύ μικρό ποσοστό στα ελληνικά πρωταθλήματα, τόσο στο μπάσκετ όσο και στο ποδόσφαιρο και το ποσοστό ανέρχεται στο 5% όταν το 95% παίζει στα παγκόσμια διεθνή πρωταθλήματα. Προφανώς επιδιώκει και προσδοκά την ποικιλία σε αγώνες, και ίσως την πρόκληση, τη δυσκολία"

Ερχονται αλλαγές

Στους επόμενες μήνες το στοιχηματικό τοπίο θα αλλάξει και μάλιστα αποφασιστικά, κάτι που είναι πιθανό να ευνοήσει το μπάσκετ, αλλά και τη διεισδυτικότητά του στο ευρύ κοινό. Το νέο νομοσχέδιο είναι σχεδόν έτοιμοι, η νομιμοποίηση των ξένων εταιριών (μόνο μέσω ιντερνετ) και η παροχή αδειών θα φέρει αλλαγές, αλλά ακόμα και για αυτές ο ΟΠΑΠ είναι έτοιμος.

Ετσι, η αναμενόμενη ποικιλία στο μπασκετικό στοιχηματισμό θα επέλθει πιθανότατα με την είσοδο του ΟΠΑΠ στην ιντερνετική αγορά... "Εμείς έχουνε διαμορφώσει ένα παιχνίδι που είναι πολύ ανταγωνιστικό. Εξελίσσουμε με βάση τις διαθέσεις του κοινού έτσι όπως τις αναλύουμε. Θα φτάσουμε σε σημεία, θα δείτε κι εσείς, που θα κάνει πιο ανταγωνιστικό κι ανταποδοτικό το δικό μας στοίχημα και με την είσοδό μας στο ιντερνετικό στοίχημα θα γίνει πιο ορατή η διαφορά του".
Κάτι που μπορεί να σημαίνει και μεγαλύτερες χορηγίες ή χρηματοδοτήσεις του ΟΠΑΠ προς το μπάσκετ... "Κοιτάξτε, όταν μπούμε στο ίντερνετ θα βλέπουμε και θα μιλάμε για ένα νέο προϊόν".

Πηγή: sentragoal.gr


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ