19/04/11 - 13:42

Έφθασε η ώρα της Συρίας (ΒΙΝΤΕΟ)

Περισσότεροι από 20.000 άνθρωποι συγκεντρώθηκαν το βράδυ της Δευτέρας στην «πλατεία του Ρολογιού», στην τρίτη μεγαλύτερη πόλη τη Συρίας, τη Χομς.

39.200views 0shares

Οι συγκεντρωμένοι προχώρησαν σε ολονύχτια καθιστική διαμαρτυρία και επέμεναν πως δεν θα φύγουν, αν δεν πέσει το καθεστώς του Μπασάρ αλ Άσαντ.

«Πάνω από 20.000 άνθρωποι συμμετέχουν στην καθιστική διαμαρτυρία στην πλατεία αλ Σάα (του Ρολογιού), την οποία βαπτίσαμε αλ Ταχρίρ σε ανάμνηση της ομώνυμης πλατείας του Καΐρου, σύμβολο της αιγυπτιακής εξέγερσης που κατέληξε στην πτώση του καθεστώτος του Χόσνι Μουμπάρακ. Είναι μία καθιστική διαμαρτυρία ανοικτή σε όλους και θα συνεχισθεί, έως ότου ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας, κυρίως οι ατομικές ελευθερίες, η απελευθέρωση όλων των κρατουμένων και ο τερματισμός των πολιτικών συλλήψεων» τόνισε ο Νατζάτι Ταγιάρα, μέλος ομάδας ακτιβιστών, προσθέτοντας ότι το δυναστικό αυτό καθεστώς θα πρέπει να αλλάξει: «Είναι 11 χρόνια που περιμένουμε τις μεταρρυθμίσεις, ο λαός θέλει την ελευθερία του».

Οι δυνάμεις ασφαλείας της Συρίας άνοιξαν πυρ αργά το βράδυ προς τους συγκεντρωμένους που βρίσκονταν στην πλατεία, σύμφωνα με καταγγελίες αυτόπτων μαρτύρων.

Το συγκεντρωμένο πλήθος είχε αψηφήσει τις προειδοποιήσεις της κυβέρνησης για βίαιη διάλυση της «ένοπλης εξέγερσης», όπως τη χαρακτήρισε ο υπουργός Εσωτερικών της χώρας, καθοδηγούμενη από ένοπλες οργανώσεις φανατικών ισλαμιστών.

Ένας αξιωματικός των δυνάμεων ασφαλείας απευθύνθηκε με ένα ισχυρό μεγάφωνο στους συγκεντρωμένους στην «πλατεία του Ρολογιού», καλώντας τους να αποχωρήσουν. Λίγο μετά, οι κυβερνητικές δυνάμεις άνοιξαν πυρ κατά των διαδηλωτών, με τον αριθμό των νεκρών και των τραυματιών να μην έχει γίνει ακόμα γνωστός.

Τα αιτήματα των συγκεντρωμένων

Οι διαδηλωτές έχουν τρία βασικά αιτήματα και, αν αυτά δεν ικανοποιηθούν, δεν σκοπεύουν να σταματήσουν τις διαδηλώσεις τους και να αποχωρήσουν από την «πλατεία του Ρολογιού». Απαιτούν, λοιπόν, τον εκδημοκρατισμό της χώρας (με απλά λόγια ζητούν να αφήσει την εξουσία της χώρας ο Μπασάρ αλ Άσαντ), την εκχώρηση των συνταγματικών ελευθεριών και να απελευθερωθούν οι πολιτικοί κρατούμενοι.

Ο ρόλος των Η.Π.Α.

Το State Department χρηματοδότησε μυστικά οργανώσεις της αντιπολίτευσης στη Συρία, σύμφωνα με διπλωματικά τηλεγραφήματα των Η.Π.Α., τα οποία περιήλθαν στην κατοχή του WikiLeaks και δημοσιεύτηκαν χθες, Δευτέρα, από την εφημερίδα «The Washington Post». Τα τηλεγραφήματα καταδεικνύουν ότι το ΥΠ.ΕΞ. των Η.Π.Α. διοχέτευσε έως και 6 εκατ. δολάρια από το 2006 σε μια οργάνωση Σύρων εξορίστων για τη λειτουργία ενός δορυφορικού τηλεοπτικού δικτύου με έδρα το Λονδίνο, το Barada TV, καθώς και τη χρηματοδότηση άλλων ενεργειών μέσα στη Συρία, όπως ανέφερε η «Post».

Το κανάλι Barada TV άρχισε να εκπέμπει τον Απρίλιο του 2009, ωστόσο έχει αναβαθμίσει την κάλυψή του όσον αφορά στις μαζικές διαδηλώσεις που σημειώνονται στη Συρία από τον περασμένο μήνα, στο πλαίσιο μιας μακράς εκστρατείας, με στόχο την ανατροπή του προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ, ανέφερε η «Post».

Στο άρθρο προστίθεται πως δεν έχει διευκρινιστεί εάν και κατά πόσον οι Η.Π.Α. συνεχίζουν και σήμερα να χρηματοδοτούν τις οργανώσεις της συριακής αντιπολίτευσης, αλλά τα τηλεγραφήματα καθιστούν σαφές ότι είχε προβλεφθεί να τους χορηγούνται χρήματα τουλάχιστον έως και τον Σεπτέμβριο του 2010.

Τα τηλεγραφήματα δείχνουν ότι στελέχη της πρεσβείας των Η.Π.Α. είχαν αρχίσει να ανησυχούν το 2009, όταν πληροφορήθηκαν ότι στελέχη των υπηρεσιών πληροφοριών της Συρίας είχαν ξεκινήσει να θέτουν ερωτήματα για τα αμερικανικά προγράμματα.

Τηλεγράφημα του Απριλίου του 2009, το οποίο υπογράφει ο πιο υψηλόβαθμος Αμερικανός διπλωμάτης στη Δαμασκό την περίοδο εκείνη, αναφέρει ότι οι συριακές Αρχές «αναμφίβολα θα θεωρούσαν τα όποια κεφάλαια των Η.Π.Α. που διοχετεύονται σε παράνομες πολιτικές οργανώσεις ισοδύναμο της υποστήριξης της (προσπάθειας) αλλαγής καθεστώτος» προστίθεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας.

«Η επανεκτίμηση του τρέχοντος χρηματοδοτούμενου από τις Η.Π.Α. προγράμματος, το οποίο υποστηρίζει τις αντικυβερνητικές δραστηριότητες, τόσο εντός όσο κι εκτός της Συρίας, ίσως αποδειχθεί παραγωγική» ανέφερε το τηλεγράφημα.

Τέλος, η «Washington Post» σημειώνει ότι το State Department απέφυγε να κάνει σχόλια για την αυθεντικότητα των τηλεγραφημάτων και να απαντήσει σχετικά με τη χρηματοδότηση του Barada TV από τα κεφάλαιά του.

Το Barada TV, πάντως, φαίνεται να σχετίζεται με το Κίνημα για τη Δικαιοσύνη και την Ανάπτυξη, που έχουν ιδρύσει Σύριοι διαφωνούντες πολιτικοί εξόριστοι. Μέρος των χρημάτων φέρεται να διοχετεύτηκε επίσης στο μη κερδοσκοπικό Συμβούλιο για τη Δημοκρατία στη Συρία, που εδρεύει στο Λος Άντζελες.

Πηγή: zougla.gr