15/07/11 - 08:21

Ανεκμετάλλευτες δεξιότητες

Δεν λειτουργούν εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ελλάδα, για παιδιά με υψηλό δείκτη νοημοσύνης, παρότι υπάρχει σχετική νομοθεσία.

Ανεκμετάλλευτες δεξιότητες
22.993views 0shares

Κανένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα δεν λειτουργεί, στην Ελλάδα, για τα παιδιά με υψηλό δείκτη νοημοσύνης, παρότι διαθέτει σχετική νομοθεσία. Έτσι τα «χαρισματικά» παιδιά παρακολουθούν μαθήματα σε κανονικά σχολεία, αφήνοντας τις δεξιότητές τους ανεκμετάλλευτες.

«Στην Ελλάδα παρότι υπάρχει νόμος για τα χαρισματικά παιδιά, ωστόσο δεν υπάρχει πρόγραμμα που να υλοποιείται», τονίζει, μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, ο καθηγητής Γιάννης Παπαδάτος και προσθέτει ότι «παρότι όλοι μιλάνε για τα χαρισματικά παιδιά δεν λένε πώς θα γίνει η εκπαίδευσή τους».

Όπως λέει, όλες οι χώρες έχουν προγράμματα για παιδιά με υψηλή νοημοσύνη. Μάλιστα η Τουρκία διαθέτει 45 προγράμματα, για την εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών.

Αντίθετα στην Ελλάδα, λειτουργούν τα Πειραματικά Σχολεία που αφορούν όμως, όπως διευκρινίζει ο κ. Παπαδάτος, τον εκπαιδευτικό τρόπο διδασκαλίας για παιδιά με κανονικό δείκτη νοημοσύνης και δεν αφορά τα παιδιά με υψηλό IQ. Όπως εξηγεί, τα Πειραματικά Σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα, δέχονται παιδιά με τη διαδικασία της κλήρωσης και όχι με βάση το «χάρισμα», αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν τεράστιες διαφορές στους δείκτες νοημοσύνης.

«Υπάρχει μία λανθασμένη αντίληψη ότι με την εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών υπάρχει κίνδυνος για τη Δημοκρατία», τονίζει και συμπληρώνει ότι μετά την μεταπολίτευση έχει επικρατήσει η άποψη στην Ελλάδα ότι αν δοθεί επιπρόσθετη διδασκαλία στα χαρισματικά παιδιά θα υπάρξει κίνδυνος για τη Δημοκρατία, καθώς αυτά θα υπερτερούν έναντι των υπολοίπων, κάτι το οποίο, σύμφωνα με τον κ. Παπαδάτο, είναι λάθος. «Τα παιδιά αυτά αντιλαμβάνονται καλύτερα τους δημοκρατικούς θεσμούς και κανόνες και τους υπηρετούν πιο πιστά», λέει.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ