Facebook Pixel Ήρθε στην Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai
Άλλα Σπορ
| 2017-09-22 14:28:00

Ήρθε στην Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai

του Κώστα Γκόντζου
Ήρθε στην Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai

Το νέο Nissan Qashqai ήρθε και στη χώρα μας με στόχο να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του. Και όπως όλα δείχνουν, έχει όλα τα εχέγγυα για να το πετύχει.
 

Το Nissan Qashqai ήταν το μοντέλο που το 2007, χρονιά που έκανε για πρώτη φορά την εμφάνιση του στις κατά τόπου αγορές, ήρθε να ανοίξει νέους ορίζοντες σε μια κατηγορία που την εποχή εκείνη δεν είχε πάρει ακόμα την τελική της μορφή. Συνδυάζοντας χαρακτηριστικά που απαντούσε κανείς τότε στα τυπικά μικρομεσαία οικογενειακά χάτσμπακ μοντέλα της αγοράς, αλλά και γνωρίσματα από τα «παραδοσιακά» εκτός δρόμου μοντέλα, όπως το αυξημένο ύψος από το έδαφος και η τετρακίνηση, το Qashqai κατάφερε πολύ γρήγορα όχι μόνο να ανελιχθεί, αλλά και να διατηρηθεί για μια σχεδόν δεκαετία στην κορυφή της «εύπλαστης», ακόμα και στις μέρες μας, κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV μοντέλων επαναπροσδιορίζοντας χάρη στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και το γενικότερο «ύφος» των σύγχρονων οικογενειακών αυτοκινήτων.

Με δύο ήδη γενιές στην πλάτη και με περισσότερους από 2,3 εκ. αγοραστές πίσω από το τιμόνι του, το Nissan Qashqai γυρίζει σήμερα μία ακόμα σελίδα και με αλλαγές ουσίας και μικρές αλλά αισθητές διαφοροποιήσεις στη σχεδίασή του, είναι έτοιμο να συνεχίσει πάνω στο δρόμο που χάραξαν οι προκάτοχοί του διαθέτοντας ακόμα περισσότερα εφόδια στη φαρέτρα του απέναντι σ’ έναν πολυπληθή ανταγωνισμό, με πάνω από 20 πρωταγωνιστές, που πλέον δεν… αστειεύονται.

Εντός και εκτός

Σχεδιαστικά, οι αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν κάθε άλλο παρά δυσδιάκριτες είναι. Η πιο αιχμηρή μάσκα σχήματος V αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο εμπρός, μαζί ασφαλώς με τα νέα φώτα ημέρας και τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, ενώ πίσω το μάτι τραβούν αντίστοιχες επιλογές στα φώτα και στις προστατευτικές ποδιές των πιο πλούσιων σε εξοπλισμό εκδόσεις. Συνολικά, το νέο Qashqai, χωρίς να απαρνείται το γνώριμο από το παρελθόν σχεδιαστικό DNA του, είναι πλέον πιο φρέσκο συνολικά και, κατά περίπτωση, πιο δυναμικό απ’ ότι μας έχει συνηθίσει μέχρι σήμερα.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι επεμβάσεις στην καμπίνα, με το νέο, «επίπδο» στο κάτω μέρος τιμόνι που διαθέτει πιο μικρή κατά 17% διάμετρο, αλλά και πιο παχιά κατά 3,5 χλστ. στεφάνη, ενώ εξίσου προφανείς είναι οι διαφοροποιήσεις στο σχήμα των αεραγωγών. Κάτι που ισχύει και τόσο για τα καθίσματα στις πιο πλούσιες από πλευράς εξοπλισμού εκδόσεις, οι οποίες μπορούν να εξοπλιστούν μ’ ένα υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα της Bose. Στις λιγότερο ορατές αναβαθμίσεις συγκαταλέγεται η βελτιωμένη ηχομόνωσή της καμπίνας χάρη στην εγκατάσταση παχύτερων κρυστάλλων αλλά και νέων υλικών στους θόλους των τροχών καθώς και στο εσωτερικό τμήμα των θυρών.

Ακολουθώντας πιστά το ρεύμα της εποχής, το νέο Nissan Qashqai έχει να επιδείξει εξίσου υψηλά επιτεύγματα και στον τομέα των αυτοματοποιημένων ηλεκτρονικών «αξεσουάρ» υποστήριξης του οδηγού, που για την περίσταση έχουν ως αιχμή του δόρατος κάτω από την ομπρέλα του Nissan Intelligent Mobility, το σύστημα ProPILOT. Επί της ουσίας, πρόκειται για την «εισαγωγή» των Ιαπώνων στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, τα οποία, θέλοντας και μη, θα μας απασχολούν ολοένα και περισσότερο από εδώ και στο εξής. Βασιζόμενο στα υπο-συστήματα Lane Keep Assist, Intelligent Cruise Control και Traffic Jam Pilot, το ProPILOT μπορεί να ελέγχει αυτοβούλως το σύστημα διεύθυνσης, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα του αυτοκινήτου σε μια λωρίδα κυκλοφορίας σε αυτοκινητοδρόμους σε συνθήκες έντονου κυκλοφοριακού φόρτου ή κατά την κίνηση του σε αυτούς με υψηλές ταχύτητες. Το «παρών» στο ιαπωνικό SUV δίνουν επίσης και τα επικουρικά συστήματα ασφαλείας Traffic Sign Recognition, Intelligent Driver Alertness, Intelligent Park Assist, Intelligent Around View Monitor και Lane Departure Warning.

Μηχανικά μέρη και συμπεριφορά

Οι κινητήριες μονάδες του Nissan Qashqai δεν εμφανίζουν σημαντικές διαφοροποιήσεις. Έτσι, η αφετηρία εξακολουθεί να ορίζεται από τον γνωστό 1.5 dCi πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων και τον 1.2 DIG-T των 115 ίππων, με τον πρώτο να συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο «6αρι» και τον δεύτερο δυνητικά και με CVT. Ο 1.600άρης ντίζελ της γκάμας, με αναθεωρημένη πλέον χαρτογράφηση, εξακολουθεί να αποδίδει 130 ίππους, όντας για μια ακόμα φορά διαθέσιμος σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς, με μηχανικό «6άρι» ή CVT για τις μεν και αποκλειστικά χειροκίνητο για τις δε. Στην κορυφή της πυραμίδας εξακολουθεί να βρίσκεται ο γνώριμος και επίσης υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.618 κ.εκ. της ιαπωνικής εταιρείας, ο οποίος «πάει πακέτο» με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο αποδίδοντας, όπως και στο παρελθόν, 163 ίππους.

Στο δρόμο, η λέξη «αναβάθμιση» είναι αυτή που χαρακτηρίζει με τον πλέον ιδανικό τρόπο τη γενικότερη αίσθηση που σου αποπνέει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα το νέο Qashqai. Ο τροποποιημένος βαθμός απόσβεσης των αμορτισέρ, η διαφορετική σκληρότητα των ελατηρίων που συνοδεύουν κάθε τροχό, η μεγαλύτερη ακαμψία των αντιστρεπτικών δοκών, τα νέα ελαστικά παρεμβύσματα (σινεμπλόκ) και οι ουσιαστικές παρεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης, με το σύστημα Active Return Control να εξασφαλίζει στο τελευταίο καλύτερη επαναφορά και μια πιο «φυσική» εν γένει αίσθηση, έχουν θετικό αντίκτυπο στην πράξη. Τόσο στην ποιότητα κύλισης (σ.σ.: ακόμα και στην έκδοση Techna+ που είχαμε στη διάθεση μας που πατούσε σε 19άρες ζάντες, το τίμημα σε άνεση είναι μικρό), όσο και σε συμπεριφορά. Πλέον, οι κλείσεις στις στροφές είναι μικρότερες, ενώ υψηλότερα είναι και τα επίπεδα πρόσφυσης. Συνολικά, η Nissan κατάφερε χωρίς… τυμπανοκρουσίες και τρανταχτές αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν, να «στρογγυλέψει» τις όποιες γωνίες του απερχόμενου μοντέλου στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς δημιουργώντας ένα σύνολο που «επενδύει» πολύ περισσότερο στο ραφιναρισμένο του χαρακτήρα και λιγότερο στην σπορτίφ αίσθηση που θα μεταφέρει μέσω των βασικών χειριστηρίων στο σώμα και τα χέρια του οδηγού του. Κάτι που ήταν και το ζητούμενο, όχι μόνο για τους ανθρώπους της Nissan, αλλά και για μια μεγάλη μερίδα αγοραστών της κατηγορίας.

Εκδόσεις και τιμές

Το νέο Nissan Qashqai διατίθεται με 6 αερόσακους, καθώς και με συστήματα υποστήριξης οδηγού που περιλαμβάνουν τα γνωστά μας ABS και ESP. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης ο κλιματισμός, το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης ελαστικών, το ψηφιακό ραδιόφωνο DAB, η συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth, το cruise control με περιοριστή ταχύτητας και οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες. Ανάλογα με την έκδοση, τα χαρακτηριστικά που διατίθενται περιλαμβάνουν διζωνικό κλιματισμό, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, αναδιπλούμενους καθρέπτες και φιμέ κρύσταλλα. Πολλά από τα χαρακτηριστικά κάποιων εκδόσεων δύναται να διατεθούν ως προαιρετικά και σε προηγούμενες εκδόσεις. Οι πρόσθετες επιλογές περιλαμβάνουν την πανοραμική πλήρους μήκους γυάλινη οροφή με συρόμενο σκιάστρο, διακοσμητικά ένθετα και μαρσπιέ.

Τα επίπεδα εξοπλισμού του νέου Qashqai είναι τα Energy, Acenta, N-Connecta, Techna και Techna+. Οι τιμές των εκδόσεών του διαμορφώνονται ως εξής:

1.2 DiG-T 115 PS Energy: 19.190 € 1.2 DiG-T 115 PS Acenta: 21.290 € 1.2 DiG-T 115 PS N-Connecta: 22.490 € 1.2 DiG-T 115 PS N-Connecta Look: 24.790 € 1.2 DiG-T 115 PS Techna: 28.290 € 1.2 DiG-T 115 PS Techna+: 31.890 €

1.2 DiG-T 115 PS Energy CVT: 21.390 € 1.2 DiG-T 115 PS Acenta CVT: 22.490 € 1.2 DiG-T 115 PS N-Connecta CVT: 25.790 € 1.2 DiG-T 115 PS N-Connecta Look CVT: 26.790 € 1.2 DiG-T 115 PS Techna CVT: 32.390 € 1.2 DiG-T 115 PS Techna+ CVT: 33.690 €

1.5 DCi 110 PS 4x2 Energy: 21.790 € 1.5 DCi 110 PS 4x2 Acenta: 22.370 € 1.5 DCi 110 PS 4x2 N-Connecta: 25.190 € 1.5 DCi 110 PS 4x2 N-Connecta Look: 26.190 € 1.5 DCi 110 PS 4x2 Techna: 27.790 € 1.5 DCi 110 PS 4x2 Techna+: 32.390 €

1.6 DCi 130 PS 4x2 Energy: 24.990 € 1.6 DCi 130 PS 4x2 Acenta CON: 26.590 € 1.6 DCi 130 PS 4x2 N-Connecta: 27.540 € 1.6 DCi 130 PS 4x2 N-Connecta Look: 27.990 € 1.6 DCi 130 PS 4x2 Techna: 33.490 € 1.6 DCi 130 PS 4x2 Techna+: 34.990 €

1.6 DCi 130 PS 4x2 Energy CVT: 26.990 € 1.6 DCi 130 PS 4x2 Acenta CON CVT: 28.290 € 1.6 DCi 130 PS 4x2 N-Connecta CVT: 31.290 € 1.6 DCi 130 PS 4x2 N-Connecta Look CVT: 32.290 € 1.6 DCi 130 PS 4x2 Techna CVT: 36.390 € 1.6 DCi 130 PS 4x2 Techna+ CVT: 37.090 €

1.6 DCi 130 PS 4x4 Energy: 26.990 € 1.6 DCi 130 PS 4x4 Acenta CON: 28.290 € 1.6 DCi 130 PS 4x4 N-Connecta: 31.290 € 1.6 DCi 130 PS 4x4 N-Connecta Look: 32.290 € 1.6 DCi 130 PS 4x4 Techna: 36.390 € 1.6 DCi 130 PS 4x4 Techna+: 37.090 €

Πηγή: 4troxoi.gr

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags