03/08/18 - 13:29

Δείτε τη διαφήμιση της VW που «κόπηκε» και βρείτε το γιατί (ΒΙΝΤΕΟ)

Είχε δίκιο η Αρχή Ελέγχου Διαφήμισης ή την έπιασε υστερία «πολιτικής ορθότητας»;  

Sportdog Team
Δείτε τη διαφήμιση της VW που «κόπηκε» και βρείτε το γιατί (ΒΙΝΤΕΟ)
698views 0shares

Δύο εκδοχές της ίδιας τηλεοπτικής διαφήμισης του VW Polo με τα συστήματα Advanced Safety κόπηκαν αφού έγιναν έξι καταγγελίες στην Αρχή Ελέγχου Διαφήμισης (ASA) της Βρετανίας, όπως διαβάζουμε στο drive.gr.

Μπορείτε να δείτε την αρχική διαφήμιση στο τέλος του άρθρου. Οι καταγγέλλοντες υποστήριξαν ότι το σποτάκι ενθάρρυνε την ασυνείδητη οδήγηση, τονίζοντας τη δυνατότητα του αυτοκινήτου να φρενάρει αυτόματα για να αποφεύγει ατυχήματα.

Η VW Βρετανίας υποστήριξε ότι η διαφήμιση ήταν ανάλαφρου χαρακτήρα και στην πραγματικότητα προωθούσε την ασφαλή οδήγηση. Η ASA όμως δικαίωσε τις προσφυγές εναντίον της και το σποτάκι απαγορεύτηκε να προβληθεί στην TV.

To σποτ δείχνει ένα αγόρι σε διάφορες φάσεις της ζωής του, να δοκιμάζει για πρώτη φορά να κάνει ποδήλατο, να οδηγήσει σκούτερ και τελικά αυτοκίνητο. Όλες του οι πρώτες εμπειρίες καταλήγουν σε ατύχημα, με μεγάλο άγχος του πατέρα του που παρακολουθεί από απόσταση μη θέλοντας να επέμβει.

Όταν πια το αγόρι μεγαλώνει και παίρνει αυτοκίνητο, ο πατέρας κάθεται δίπλα του, ακόμη πιο αγχωμένος. Κι όταν πετάγεται μπροστά τους ένας πεζός και το Polo φρενάρει αυτόματα, νιώθει μεγάλη ανακούφιση που για μια φορά δεν συνέβη ατύχημα, σύμφωνα με το drive.gr.

Παρότι ο οδηγός στο video δείχνει να προσέχει το δρόμο και δεν τρέχει παρά με 32 km/h, εντούτοις η ASA έκρινε ότι η μουσική indie rock που ακούγεται και η αντίδραση του πατέρα παραπέμπουν σε ασυνείδητη οδήγηση, την οποία και ενθαρρύνει η διαφήμιση.

«Ο οδηγός επιδεικνύει ασυνείδητη συμπεριφορά που είναι πιθανό να οδηγήσει σε ατύχημα», λέει η αναφορά της ASA. «Συμπεράναμε ότι η εμφανής νευρικότητα του πατέρα, όταν κάθεται στη θέση του συνοδηγού, και η δυνατή μουσική indie rock που παίζει σε όλη τη διαφήμιση, συμβάλλουν στη εντύπωση ότι ο οδηγός ήταν ασυνείδητος.

«Το όλο μήνυμα της διαφήμισης είναι η εξάρτηση από τα συστήματα ασφαλείας του οχήματος ώστε να βοηθούνται αυτοί που πιθανώς οδηγούν ασυνείδητα. Συμπεράναμε ότι η εξάρτηση από τα Advanced Safety Systems υπερέβαλλε τη σημασία τους και ο όλος χαρακτήρας του σποτ ενθάρρυνε την ασυνείδητη οδήγηση».

 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ