Τα τελευταία χρόνια γίνεται μεγάλη κουβέντα για την κατασκευή νέων γηπέδων από τον Παναθηναϊκό και την ΑΕΚ, ωστόσο, οι δύο μεγάλοι σύλλογοι της Αθήνας παραμένουν άστεγοι. Πολλοί ισχυρίζονται ότι ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των δύο, σε σχέση με τον Ολυμπιακό είναι η φυσική έδρα κάτι που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, αν συγκρίνουμε το Καραϊσκάκη με το παγωμένο ΟΑΚΑ.
Αφορμή για το συγκεκριμένο θέμα αποτελεί η κατασκευή του «Γιουβέντους Στάντιουμ» στο Τορίνο. Το νέο στολίδι της «γηραιάς κυρίας», παραδόθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου προς χρήση. Πρόκειται για ένα γήπεδο 41.000 θέσεων που κατασκευάστηκε στον χώρο που βρισκόταν το αχανές και ποτέ γεμάτο «Ντελε Άλπι», το οποίο κατεδαφίστηκε το 2009, μόλις 20 χρόνια μετά την ανέγερση του για το Μουντιάλ του 1990. Ένα αμιγώς ποδοσφαιρικό και υπερσύγχρονο γήπεδο, αντικατέστησε ένα στάδιο, που ποτέ δεν αγαπήθηκε από τον κόσμο της ομάδας και ουσιαστικά δεν αποτέλεσε έδρα.
Παρακολουθώντας το πρώτο ντέρμπι της Γιουβέντους με τη Μίλαν στο καινούργιο γήπεδο, διέκρινε κανείς πολλές διαφορές. Η κουβέντα του παρελθόντος, ότι η «Γιούβε» έχει περισσότερους οπαδούς στην υπόλοιπη Ιταλία, παρά στο Τορίνο πήγε περίπατο. Κατάμεστο, με τρομερή ακουστική, που δίνει την αίσθηση ότι σπρώχνει την ομάδα και μεταμορφώνει σε γιορτή κάθε εντός έδρας αναμέτρηση. Η «κυρία» δεν διαθέτει πλέον τα μεγάλα αστέρια του παρελθόντος, αλλά με τέτοια καυτή έδρα τα ματς που θα κρίνονται στις λεπτομέρειες, θα γέρνουν προς τη δική της πλευρά.
Με τη χρησιμοποίηση του «Γιουβέντους Στάντιουμ» έγινε επίσης κατανοητό, ένα από τα προβλήματα απαξίωσης του Καμπιονάτο, αφού αγκάθι για τους Ιταλούς αποτελούν τα απαρχαιωμένα γήπεδα. Τα περισσότερα κατασκευάστηκαν στα μέσα του περασμένου αιώνα και απλά ανακαινίστηκαν για το Μουντιάλ του 1990. Αποτέλεσμα αυτού, η διαφορά εικόνας (σ.σ. και της τηλεοπτικής)σε σχέση με Ισπανία, Αγγλία και Γερμανία.
Είναι σαφές ότι η έδρα δίνει τεράστια δυναμική στις ομάδες και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα στην υπόθεση της Γιουβέντους. Ένα καινούργιο και σύγχρονο γήπεδο δίνει εισιτήρια διαρκείας, χώρους για εμπορικές χρήσεις, ακόμη και θετικά αποτελέσματα σε κάποιες περιπτώσεις. Θα αναρωτηθεί κανείς, πως οι ελληνικές ομάδες να προχωρήσουν τέτοιο πλάνο σε περίοδο κρίσης. Αυτό είναι μια άλλη ιστορία, αλλά όχι το θέμα μας. Μια λύση πάντως είναι η ονομασία-χορηγία, κάτι που για συλλόγους όπως ο Παναθηναϊκός και η ΑΕΚ, μοιάζει εφικτή.
Πηγή: sday.gr