Facebook Pixel Oι γυναίκες στη Φόρμουλα 1
| 2012-11-17 13:08:00

Oι γυναίκες στη Φόρμουλα 1

Oι γυναίκες στη Φόρμουλα 1

Το «αδύνατο» φύλο βρίσκεται δυναμικά εδώ και πολλά χρόνια κοντά στο ανδροκρατούμενο σπορ.

Γράφει ο Δημ. Λουκάκης...

Η εκλογή του Ζαν Τοντ στην προεδρία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), εκτός από το ότι είχε κάνει τον Νικολά Σαρκοζί να «πετάξει» από τη χαρά του, έχει ανεβάσει τον πήχυ στον χώρο. Ο 66χρονος Γάλλος αντιμετωπίζει θετικά τις νέες προκλήσεις, ενθαρρύνει αυτούς που θέλουν να εισχωρήσουν και δείχνει με τις πράξεις του ότι θα διαμορφώσει μια νέα εποχή, στην οποία δεν θα μπορούσε να μην υπάρχει πλήρης συμμετοχή των γυναικών.

Ο μαγικός κόσμος της F1 ενέταξε στο δυναμικό του, την φετινή χρονιά, δύο γυναίκες οδηγούς δοκιμών και εξέλιξης. Τη Μαρία ντε Βιγιότα, η οποία ήταν στη Marussia και τη Σούζι Βολφ που είναι στη Williams. Βέβαια, η Ισπανίδα δεν βρίσκεται πλέον στο κόπκιτ του μονοθεσίου της ρωσικής ομάδας μετά το σοβαρό ατύχημα που είχε τον Ιούλιο, κατά τη διάρκεια των δοκιμών αεροδυναμικής σε ευθεία, στο αεροδρόμιο του Ντάξφορντ. «Το ατύχημα με έκανε να δω με διαφορετικό τρόπο τη ζωή και τα πράγματα που έχουν σημασία. Με δίδαξε ότι για να επιτύχεις αυτό που θέλεις, θα πρέπει να εκπαιδεύσεις τον εαυτό σου να θυσιάζεται μέσω της προσπάθειας...», δήλωσε πρόσφατα στο ισπανικό περιοδικό «Hola» η 32χρονη πιλότος, η οποία έχει χάσει το δεξί της μάτι, αλλά και τις αισθήσεις της οσμής και της γεύσης.

Αντίθετα η Σούζι, σύζυγος του Τότο Βολφ, μεγαλομετόχου της Willliams, βρέθηκε τον περασμένο μήνα πίσω από το τιμόνι της FW33 στην πίστα του Σίλβερστοουν και έκανε την πρώτη της δοκιμή. Η 29χρονη Βρετανίδα βγαίνοντας από το μονοθέσιο υποστήριξε ότι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας είχε στο μυαλό της τη ντε Βιγιότα, ενώ θεώρησε πως ήταν χρέος της να κάνει την υπέρβαση, αφού ήθελε να αποδείξει ότι οι γυναίκες έχουν μια θέση στα υψηλότερα επίπεδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. «Η Μαρία μου είπε ''είναι στο χέρι σου να αποδείξεις ότι μπορούμε να πετύχουμε. Τρέχεις και για τις δυο μας''», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, πολλά χρόνια πριν, πέντε γυναίκες είχαν δοκιμάσει τις ικανότητές τους. Πρόκειται για τις Μαρία Τερέζα ντε Φιλίπις, Λέλα Λομπάρντι, Ντίβινα Γκάλικα, Ντεσιρέ Γουίλσον και Τζιοβάνα Αμάτι.

Την αρχή έκανε η ντε Φιλίπις το 1958, με το μονοθέσιο της Maserati και το 1959 με της Behra-Porche. Η 86χρονη, πλέον, Ιταλίδα έδωσε το «παρών» σε πέντε αγώνες, από τους οποίους κατάφερε να προκριθεί σε τρεις. Ο μοναδικός τερματισμός της, ήταν στο Βέλγιο (1958) στη 10η θέση.

Σειρά πήρε το 1974 η Λέλα Λομπάρντι. Η αείμνηστη Ιταλίδα συμμετείχε με τις March, RAM, Williams, ενώ ήταν η πρώτη γυναίκα, η οποία πήρε έστω και μισό βαθμό. Καλύτερο αποτέλεσμά της ήταν η έκτη θέση στο γκραν πρι της Ισπανίας, ενώ είχε και μια έβδομη στη Γερμανία. Πήρε μέρος σε 17 αγώνες. Το 1992 πέθανε από καρκίνο στο Μιλάνο σε ηλικία 50 ετών.

Η Βρετανίδα Ντίβικα Μαίρη Γκάλικα έκανε τρεις απόπειρες, μια το 1976 με την ομάδα του Surtees και δύο το 1978 με την Hesketh, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να προκριθεί καθόλου. Πήρε μέρος τρεις φορές σε χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες. Σε ηλικία των 20 ετών, στο Ινσμπρουκ το 1964, στο Γκρενόμπλ το 1968 και Σαπόρο το 1972. Το 1980 η Νοτιοαφρικανή Ντεσιρέ Γουίλσον είχε μια και μοναδική ευκαιρία στη Μ. Βρετανία, με την ομάδα Brands Hatch Racing που προετοίμαζε ένα μονοθέσιο της WiΙliams. Δεν κατάφερε να προκριθεί, όμως είναι η μοναδική γυναίκα που έχει κερδίσει αγώνα F1, στο πρωτάθλημα Aurora AFX Formula One το, οποίο γινόταν στη Μ. Βρετανία με παλιά μονοθέσια τη F1.

Η Ιταλίδα Τζιοβάνα Αμάτι δοκίμασε το 1992 την τύχη της με την ομάδα της Brabham. Επειτα από τρεις απόπειρες σε Ν. Αφρική, Μεξικό και Βραζιλία χωρίς να καταφέρει να προκριθεί, παραχώρησε την θέση της στον Βρετανό Ντέιμον Χιλ.

Αγώνας τίτλου στην άγνωστη στροφή των ΗΠΑ

«Ταξίδι στο άγνωστο» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το αυριανό γκραν πρι των ΗΠΑ. Οι ομάδες ξεκινούν από μηδενική βάση, αναφορικά με τα στοιχεία και τα δεδομένα τηλεμετρίας, ενώ οι πιλότοι έμαθαν τα μυστικά της πίστας λίγα 24ωρα πριν από τον αγώνα, όταν ξεκίνησαν οι ελεύθερες δοκιμές. Μέχρι τότε είχαν περάσει ατελείωτες ώρες στους προσομοιωτές. Στο «ψυχρό» μηχάνημα, όμως, δεν μπορούσαν να βιώσουν τις πραγματικές συνθήκες αγώνα, την ποιότητα της ασφάλτου, αλλά και τα επίπεδα πρόσφυσης.

Η νεόκτιστη πίστα του Οστιν, στο Τέξας, εκτός των άλλων μπορεί να αναδείξει πρωταθλητή, με τη Red Bull να έχει την ευκαιρία να πανηγυρίσει την κατάκτηση του νταμπλ.

Το πρωτάθλημα κατασκευαστών είναι δικό της, αφού χρειάζεται μόλις τρεις βαθμούς για να το κατακτήσει. Σαφώς πιο δύσκολα είναι τα πράγματα όσον αφορά τον τίτλο των οδηγών, καθώς για να μπορέσει ο Σεμπάστιαν Φέτελ να πανηγυρίσει το τρίτο συνεχόμενο πρωτάθλημα, χωρίς να περιμένει το φινάλε στη Βραζιλία, θα πρέπει να πάρει 15 βαθμούς παραπάνω από τον Φερνάντο Αλόνσο.

Τα τρία σενάρια που του δίνουν τον τίτλο είναι: Να κερδίσει και ο Αλόνσο να τερματίσει 5ος ή χαμηλότερα. Να τερματίσει 2ος και ο Ισπανός να είναι 9ος και κάτω. Να πάρει την 3η θέση και ο Αλόνσο να μείνει εκτός βαθμών.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι βρισκόμαστε σε πολύ καλή θέση τώρα και ελπίζω να συνεχίσουμε την καλή δουλειά μέχρι την τελευταία στιγμή ώστε να κατακτήσουμε τη δόξα που μας αξίζει», δήλωσε ο 25χρονος Γερμανός, ο οποίος στις ΗΠΑ θα συμπληρώσει τις 100 συμμετοχές.

Οι άνθρωποι της Ferrari, από την πλευρά τους, ποντάρουν πολλά στην καλή κατάσταση που βρίσκεται ο Αλόνσο. Ο Ισπανός διανύει ίσως την καλύτερη χρονιά της καριέρας του, έχοντας πραγματοποιήσει φέτος εκπληκτικές εμφανίσεις, με ένα μονοθέσιο που κατά γενική ομολογία δεν είναι στο επίπεδο των Red Bull και McLaren.

Επίσης, ένα επιπλέον στοιχείο που κάνει τους ανθρώπους της «σκουντερία» να αισιοδοξούν είναι η καλή παράδοση που έχει η ομάδα σε πίστες που μπαίνουν για πρώτη φορά στο πρόγραμμα της F1. Από το 1999 και έπειτα, η ομάδα έχει νικήσει στις έξι από τις 10 νέες πίστες που σχεδίασε ο Γερμανός, Χέρμαν Τίκε, ενώ έχει επιπλέον έξι pole positions και έξι ταχύτερους γύρους αγώνα.

Η Pirelli διέθεσε στις ομάδες ένα εξτρά σετ της σκληρής γόμας, προκειμένου να βοηθήσει τους πιλότους να μάθουν την πίστα στις δύο πρώτες περιόδους των ελεύθερων δοκιμών. «Εχουμε επιλέξει τη σκληρή και τη μέση γόμα, καθώς νομίζουμε ότι θα είναι μια αρκετά απαιτητική πίστα βασισμένη στα δείγματα ασφάλτου και στις πληροφορίες που έχουμε συλλέξει», δήλωσε ο αγωνιστικός διευθυντής, Πολ Χέμπερι.

Η FIA όρισε ως μονή ζώνη DRS την ευθεία μεταξύ 11ης και 12ης στροφής.

Πηγή: Καθημερινή.

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags