Facebook Pixel Το... δισέγγονο της RB5!
| 2012-02-07 00:15:00

Το... δισέγγονο της RB5!

Το... δισέγγονο της RB5!

Η Red Bull παρουσίασε την RB8, με την οποία οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Μαρκ Γουέμπερ θα δώσουν μάχη για να διατηρήσουν τα σκήπτρα και ο Άντριαν Νιούι τη χαρακτήρισε δισέγγονο της RB5!

Μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της και όχι στην πίστα τη Χέρεθ, όπου αύριο θα ξεκινήσουν οι πρώτες δοκιμές εξέλιξης για το 2012, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του νέου μονοθεσίου της Red Bull. Ο Άντριαν Νιούι σχεδίασε και την RB8, με την οποία ο Σεμπάστιαν Φέτελ θα δώσει τη δική του μάχη για τη διατήρηση των σκήπτρων, όπως και ο Μαρκ Γουέμπερ για λογαριασμό των «κόκκινων ταύρων».

Πρόκειται για το... δισέγγονο της RB5 (μονοθέσιο του 2009), όπως το χαρακτήρισε ο Νιούι, ο οποίος έχει αφήσει μια μεγάλη τρύπα κάτω από το «σκαλοπάτι» του μονοθεσίου που παραπέμπει σε εισαγωγή αέρα. «Θα έλεγα πως η RB8 είναι η τέταρτη γενιά του μονοθεσίου του 2009 (RB5). Υποθέτω πως είναι το δισέγγονο εκείνου του μονοθεσίου.

Η RB7 σχεδιάστηκε γύρω από τις εξατμίσεις, φέτος γνωρίζοντας ότι το σημείο των εξατμίσεων θα αλλάξει έπρεπε να κοιτάξουμε πίσω. Αυτό που κάναμε ήταν να πάμε δύο χρόνια πίσω και να επανεξετάσουμε την εξέλιξη στο κομμάτι των εξατμίσεων. Προφανώς το σημαντικό σημείο ήταν το ύψος του μονοθεσίου στο πίσω μέρος.

Με τις παλιές εξατμίσεις μπορούσαμε να ανασηκώσουμε το πίσω μέρος του μονοθεσίου, αυτό όμως δεν γίνεται με τις νέες και έτσι πρέπει να εξελίξουμε ξανά το κομμάτι του πίσω μέρους. Ο περιορισμούς τους ύψους στο εμπρός μέρος δεν άλλαξε πολύ την μορφή του εμπρός μέρους του σασί. Διατηρήσαμε λίγο πολύ το ίδιο σχήμα στο σασί αλλά έπρεπε να κατεβάσουμε το ύψος του ρύγχους.

Όπως και οι περισσότερες ομάδες έτσι και το δικό μας μονοθέσιο δείχνει λίγο άσχημο. Προσπαθήσαμε να κάνουμε κάτι γι αυτό αλλά προφανώς δεν είναι στις προτεραιότητές μας», ήταν τα λόγια του δημιουργού των μονοθεσίων που μέχρι στιγμής έχουν χαρίσει δυο τίτλους στην αυστριακή ομάδα. Επίσης, έριξε και τη... μπηχτή του για την F2012, την οποία παρουσίασε πριν λίγες μέρες η Ferrari. «Το δικό μας δεν είναι τόσο άσχημο όσο η Ferrari».

Χόρνερ: «Πετύχαμε το στόχο μας»

Από την πλευρά του, ο Κρίστιαν Χόρνερ ανέφερε ότι οι δις παγκόσμιοι πρωταθλητές πέτυχαν το στόχο τους, που ήταν να παραστούν με το νέο μονοθέσιο στις πρώτες δοκιμές εξέλιξης. «Η κατασκευή του φετινού μονοθεσίου πήγε πάρα πολύ καλά και νομίζω ότι είναι η επιτομή της συνέχειας σε όλους τους τομείς.

Σχεδιάσαμε και κατασκευάσαμε το μονοθέσιο σε χρόνο ρεκόρ. Ο Άντριαν ποτέ δεν φημιζόταν ότι έδινε νωρίς τα σχέδιά του, αλλά οι ομάδες σχεδιασμού και παραγωγής και όλα τα τμήματα που ενεπλάκησαν έκαναν καταπληκτική δουλειά. Πετύχαμε το στόχο μας να δώσουμε το παρών στο πρώτο τεστ και παρά το χιόνι στο τέλος της εβδομάδας νομίζω ότι είμαστε σε πολύ καλή κατάσταση».

Φέτελ: «Θα ήταν λάθος, αν...»

Με τη σειρά του, ο Σεμπάστιαν Φέτελ πιστεύει ότι θα μια δύσκολη χρονιά και ξεκαθάρισε πως θα ήταν λάθος η λογική στη Red Bull να περιμένουν ότι θα συμβεί το ίδιο με το 2011. «Στην αρχή της περασμένης χρονιάς δεν περιμέναμε αυτό που συνέβη πέρυσι, έτσι έχουμε την ίδια προσέγγιση και φέτος. Θα ήταν λάθος αν ξεκινούσαμε με τη λογική ότι περιμένουμε να συμβεί το ίδιο που συνέβη το 2011, δηλαδή να πάρουμε κεφάλι από νωρίς και να φτιάξουμε μεγάλη διαφορά από τους αντιπάλους μας στο πρωτάθλημα.

Πιστεύω ότι θα είναι πολύ-πολύ δύσκολη χρονιά και οτιδήποτε άλλο θα είναι έκπληξη. Ρίχνοντας μια ματιά στα μονοθέσια αντιλαμβάνεσαι ότι δεν υπάρχει αρκετός χώρος να 'παίξεις' με τον σχεδιασμό και να βρεις κάτι νέο. Τα τελευταία δύο χρόνια άλλαξαν πολλά, οι διπλοί διαχύτες, ο περιορισμός στο κομμάτι των εξατμίσεων με αποτέλεσμα να χάσουμε μερικά από τα όπλα μας.

Πιστεύω ότι θα είναι δύσκολο να κάνουμε τη διαφορά. Θα δούμε, ελπίζουμε το νέο μονοθέσιο να είναι καλύτερο των υπολοίπων, αλλά όπως και να έχει θα είναι δύσκολο. Πιστεύω όλα είναι πολύ κοντά μεταξύ τους και οι διαφορές είναι μικρότερες από πριν. Σίγουρα το 2011 ήταν πολύ επιτυχημένο για εμάς, ήταν μια καλή χρονιά με ελάχιστα λάθη.

Παρόλα αυτά κάτσαμε κάτω και ψάξαμε πού μπορούμε να βελτιωθούμε και βρήκαμε μερικά σημεία. Προφανώς υπάρχουν πολλά σημεία που κάναμε πολύ καλή δουλειά, αλλά γνωρίζουμε ότι μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε διότι υπάρχουν πολλά σημεία εδώ κι εκεί, οι λεπτομέρειες μπορούν να κάνουν τη διαφορά την Κυριακή».

Γουέμπερ: «Μεγαλύτερη αλλαγή οι εξατμίσεις»

Τέλος, ο Μαρκ Γουέμπερ δήλωσε πως η μεγαλύτερη αλλαγή σε σύγκριση με πέρυσι είναι αυτή που έχει γίνει στους κανονισμούς, όσον αφορά τις εξατμίσεις. «Η περσινή χρονιά ήταν φανταστική, αλλά δεν ήταν τόσο άσχημη για εμένα καθώς κατάφερα να τερματίσω στην 3η θέση του πρωταθλήματος, κοντά στον δεύτερο.

Επίσης έκλεισα ωραία τη χρονιά με τη νίκη στη Βραζιλία. Πάντα ως αθλητές κάθε χρόνο μαθαίνουμε και κάτι. Ανυπομονώ για το 2012 καθώς υπάρχουν πολλές ευκαιρίες. Κοιτάξαμε τα χαρακτηριστικά της RB8 να είναι η οδηγησιμότητα, όχι όμως μόνο από την πλευρά του κινητήρα, η Renault έχει κάνει πολύ καλή δουλειά, αλλά και από την πλευρά της αεροδυναμικής. Χρειαζόμαστε ένα μονοθέσιο που θα μπορεί να λειτουργεί σωστά σε όλες τις πίστες και τις θερμοκρασίες, επίσης πρέπει να μπορεί να παίρνει το μέγιστο από τα ελαστικά, που ήταν μεγάλο θέμα για όλους πέρυσι.

Πλέον όλοι γνωρίζουμε πώς συμπεριφέρονται τα ελαστικά, πρέπει όμως να βελτιωθούμε και να συνεχίσουμε να πιέζουμε καθώς χάσαμε ένα από τα όπλα μας με την αλλαγή των κανονισμών στο κομμάτι των εξατμίσεων. Φέτος αυτή είναι η μεγαλύτερη αλλαγή και εκεί είναι που πρέπει να επικεντρωθούμε, ώστε να κερδίσουμε ό,τι έχουμε χάσει».
 

 


 

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags