27/01/20 - 02:31

Αυτό είναι ένα από τα πιο σκληρά προγράμματα προπόνησης στον κόσμο

Αντέχεις να το κάνεις;

Sportdog Team
580views 0shares

Aν ασχολείσαι συστηματικά με την άθληση και δη με την cardio εκγύμναση, σίγουρα θα έχει πάρει το αυτί σου για το Insanity Workout. Σύμφωνα με το Esquire, πρόκειται για ένα από τα πιο σκληρά προγράμματα προπόνησης στον κόσμο του αθλητισμού γενικότερα, που κεντρίζει το ενδιαφέρον όλο και περισσότερου κόσμου. Εδώ θα ανακαλύψεις όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις.

Από πού μας έρχεται το Insanity Workout;

Εμφανίστηκε πριν μερικά χρόνια στις ΗΠΑ από μια εταιρεία ανάπτυξης προγραμμάτων προπόνησης μέσω DVD, με ιδρυτή τον Shaun T (έναν από τους πιο δημοφιλείς προπονητές στον κόσμο). Για το αποκλειστικής του έμπνευσης Insanity Workout, ο Shaun T επένδυσε πολλά χρήματα σε τηλεοπτικές διαφημίσεις, και με την υποστήριξη διαφόρων αμερικανικών celebrities κατέφερε να καταξιώσει το προϊόν του ως "το πιο σκληρό DVD προπόνησης", μετατρέποντας το Insanity Workout σε μαζικό φαινόμενο.

Τι είναι το Insanity Workout

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα 60 ημερών (επί 6 μέρες τη βδομάδα) βασισμένο στη φιλοσοφία της υψηλής έντασης διαλειμματικής προπόνησης (HIIT), αλλά σε εντελώς αντίθετο πλαίσιο: με την παραδοσιακή HIIT κάθε άσκηση διαρκεί 30 δευτερόλεπτα, ακολουθούμενη από περίπου 2-3 λεπτά ανάπαυσης. Στο Insanity Workout, ανά 2-3 λεπτά εκρηκτικών ασκήσεων στον μέγιστο ρυθμό εκτέλεσης, ακολουθούν 30 δευτερόλεπτα ηπιότερης έντασης ή ξεκούρασης. Το Insanity Workout χρησιμοποιεί κυρίως ασκήσεις με το ίδιο το σωματικό βάρος ή κάποιον μίνιμουμ εξοπλισμό, και η ένταση κάθε συνεδρίας ποικίλει ανάλογα με τις ασκήσεις που συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα

Δεν απαιτεί σχεδόν κανένα εξοπλισμό και δουλεύει ολόκληρο το σώμα, ταυτόχρονα. Το Insanity Workout λειτουργεί με διαφορετικά στάδια και επίπεδα δυσκολίας, ξεκινώντας από αεροβικές ασκήσεις με αντίσταση, συνεχίζοντας με κινήσεις υψηλότερης εκρηκτικότητας -όπως άλματα- και καταλήγοντας σε εντονότερες ασκήσεις, επαναλήψεις και σετ πολύ υψηλού ρυθμού. Φυσικά, το πρόγραμμα στοχεύει στην αποτελεσματική καύση λίπους παράλληλα με την βέλτιστη νευρομυϊκή συναρμογή, ενώ θεωρείται και ο βασιλιάς της καρδιοαναπνευστικής ικανότητας.

Υπάρχουν και μειονεκτήματα

Μολονότι βάζει το σύνολο του μυϊκού συστήματος σε δράση, εντούτοις, περισσότερη έμφαση δίνεται στο κάτω μέρος του σώματος με μερικές μυϊκές ομάδες -όπως της πλάτης- να ωφελούνται λιγότερο. Ένα άλλο μειονέκτημα είναι ότι το Insanity Workout συστήνεται να εκτελείται έξι φορές την εβδομάδα, κάτι που ίσως είναι πάρα πολύ δύσκολο για τους περισσότερους ανθρώπους, ειδικά για τους αρχάριους. Η έμφαση στην υψηλή ένταση μπορεί επίσης να αναγκάσει πολλούς γυμναζόμενους να παραμελούν την σωστή και ασφαλή τεχνική των ασκήσεων, εκθέτοντας το σώμα τους σε πιθανούς τραυματισμούς. Τέλος, το Insanity Workout δεν είναι πολύ αποτελεσματικός τρόπος για να αυξηθεί η μυϊκή μάζα και η μέγιστη δύναμη.

Γενικά μιλώντας, αν έχεις ένα αποδεκτό επίπεδο φυσικής κατάστασης και αναζητάς μια νέα πρόκληση για μερικές εβδομάδες -με έμφαση στην ραγδαία καύση λίπους-, το Insanity Workout είναι μια καλή επιλογή. Αν θέλεις όμως να δώσεις περισσότερη έμφαση στην ενίσχυση του μυϊκού σου συστήματος και στην απόκτηση μεγαλύτερης μυϊκής μάζας, υπάρχουν πολύ καλύτερες επιλογές προπόνησης από αυτή την "παραφροσύνη".


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ