Facebook Pixel Δοκιμάζουμε το νέο Renault Arkana 1.3 TCe 140 MHEV
Άλλα Σπορ
| 2022-10-05 15:51:00

Δοκιμάζουμε το νέο Renault Arkana 1.3 TCe 140 MHEV

Sportdog Team
Δοκιμάζουμε το νέο Renault Arkana 1.3 TCe 140 MHEV

Τόλμησε και πέτυχε!

Όταν παρουσιάστηκε το νέο Renault Arkana , αρκρτοί νόμιζαν ότι ήταν ο αντικαταστάτης του Kadjar. Στη πραγματικότητα όμως το νέο μοντέλο συμπληρώνει την γκάμα των SUV της Γαλλικής εταιρείας με μια Coupe έκδοση η οποία θα προσελκύσει πελάτες που επιζητούν μια πιο σπορ σχεδίαση.

Φυσικά το νέο Renault Arkana ακολούθησε τις επιταγές της εποχής που θέλουν όλα τα μοντέλα να είναι εξηλεκτρισμένα. Συνδύασε τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,3 λίτρων με ένα ήπιο υβριδκό σύστημα. Πάμε λοιπόν να δοκιμάσουμε το εντυπωσιακό Renault Arkana  1.3 TCe 140 MHEV.

Το Arkana «πατάει» στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B της Alliance πάνω στην οποία βασίζονται τα Clio και Captur. Είναι η πλατφόρμα που βοήθησε το Arkana- μαζί βέβαια με τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού- για να αποσπάσει τα 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP.

Μπροστά το «πρόσωπο» είναι γνώριμο με τα LED φωτιστικά σώματα σε σχήμα «C» τα οποία συνδυάζονται με την μεγάλη μάσκα και τον μεγάλο επίσης  αεραγωγό στον προφυλακτήρα.Όμως το πιο ενδιαφέρον σημείο εντοπίζεται όταν το βλέμμα σου «ταξιδεύει»προς τα πίσω.

Μιλάμε για την έντονη κλίση της οροφής που καθορίζει τον Coupe χαρακτήρα και η οποία καταλήγει στο πίσω μέρος όπου ξεχωρίζουν τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα με υπογραφή «C» τα οποία ενώνονται μεταξύ τους με μια λωρίδα. Το Arkana έχει μήκος 4.568 χιλιοστά, το πλάτος του 1.800 χιλιοστά, το ύψος  είναι 1.571 χιλιοστά και το μεταξόνιο του είναι στα 2.720 χιλιοστά και μεταξόνιο 2,72 m .

Η αυξημένη απόσταση 20 cm απόστασης από το έδαφος σε προτρέπει να κινηθείς και σε πιο ανώμαλες διαδρομές. Σε αυτό συνηγορούν και τα  πλαστικά προστατευτικά των προφυλακτήρων.

Η μαύρη οροφή είναι προαιρετική και συνοδεύεται με μαύρους καθρέπτες .Υπάρχουν διαθέσιμες έξι χρωματικές επιλογές και δύο  ζάντες αλουμινίου 17 και 18 ιντσών .

Ανοίγουμε την πόρτα και περνάμε στο στιβαρό εσωτερικό με επιρροές από τα Clio και Captur  . Περιεργαζόμαστε τα ποιοτικά μαλακά υλικά στο ταμπλό που διαθέτει σύγχρονη σχεδίαση. Η τεχνολογία είναι εμφανής με τις δυο ψηφιακές οθόνες.

Υπάρχει η ψηφιακή οθόνη οργάνων και η  μεγάλη κεντρική- κατακόρυφα τοποθετημένη- οθόνη αφής των 9,3 ιντσών από όπου γίνεται ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων  Renault EASY LINK. Το τελευταίο υποστηρίζει υπηρεσίες  Google με ενσωματωμένης κάρτα sim.

Η ανάλυση και η απόκριση στις εντολές είναι πολύ καλή , το μενού είναι εύχρηστο η συνδεσιμότητα με Android Auto/Apple Car Play είναι διαθέσιμη ενσύρματα. Στα συν και η κάμερα οπισθοπορείας. Στο τιμόνι υπάρχουν κουμπιά τα οποία είναι  εύχρηστα ενώ και εδώ κάνει αισθητή την παρουσία του το χειριστήριο του ηχοσυστήματος στην κολόνα του .

Ο  αυτόματος  κλιματισμός έχει δικό του ξεχωριστό πάνελ ελέγχου με φυσικούς διακόπτες, επιλογή που διευκολύνει τον οδηγό στον χειρισμό τους. Οι επιβάτες θα καθίσουν  άνετα , έχοντας ικανοποιητικό «αέρα» για τα κεφάλια τους παρά την έντονη κλίση της οροφής.

Όσον αφορά την πολυτέλεια υπάρχει συνθετικό δέρμα στα υποβραχιόνια ενώ ανα πάρετε το πακέτο Winter Pack που είναι διαθέσιμο στο αυτοκίνητο της δοκιμής , διατίθενται δερμάτινα θερμαινόμενα καθίσματα με ηλεκτρικές ρυθμίσεις και θερμαινόμενο τιμόνι.

Ο χώρος αποσκευών έχει διαθέσιμα 513 λίτρα και το σχήμα του είναι πλήρως αξιοποιήσιμο.Η τιμή ανεβαίνει στα 1296 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων

Πάμε στο σημαντικότερο κομμάτι του Arkana το οποίο είναι το σύστημα κίνησης  Στην«καρδιά» βρίσκεται ο γνωστός από το Nissan Qashqai υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,3 λίτρων ο οποίος συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα.

Είναι βασισμένο σε  μίζα-δυναμό η οποία  παίρνει ενέργεια από μια 12βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου 0,13 kWh που βρίσκεται κάτω από κάθισμα του συνοδηγού. Το ήπιο υβριδικό σύστημα  βοηθά στην κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες.

Όταν μάλιστα αφήσεις το γκάζι (λειτουργία Sailing Stop) το αυτοκίνητο ρολάρει με την βοήθεια του, χωρίς να καταναλώνει καύσιμο,  σε ταχύτητες από 30-140 χλμ.

Η έκδοση Renault Arkana  1.3 TCe 140  προσφέρεται αποκλειστικά με αυτόματο EDC 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επιλογή που σου...λύνει τα χέρια και σε ξεκουράζει ειδικά μέσα στην πόλη όπου οι αλλαγές ταχυτήτων είναι συνεχείς.

Στο πάτημα του γκαζιού οι  αλλαγές  γίνονται αθόρυβα και άμεσα, ενώ για πιο ενεργή συμματοχή μπορείς να χρησιμοποιήσεις και τα puddles του τιμονιού.Πάντως λίγα  δευτερόλεπτα μετά  από κάθε αλλαγή και στο πίεσμα του μοτέρ  η λειτουργία επανέρχεται στον αυτόματο έλεγχο.

Η απόδοση είναι 140 ίπποι/4.500-6.000 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης των 240 Nm να εμφανίζεται από τις 1.650 έως τις 4.000 σ.α.λ. Η τεχνολογία πρεογραμμάτων οδήγησης «Renault MULTI-SENSE» σου δίνει την ευκαιρία να εξατομικεύσει την προσωπική τον τρόπο οδήγησης ανάλογα με τη διάθεσή σου Υπάχρουν διαθέσιμα τρία προγράμμα το Eco,το Sport και το MySense  που είναι η εργοστασιακή ρύθμιση προσνατολισμένη στην άνεση. 

Το Arkana της δοκιμής μας κινείται με αξιοπρέπεια πιάνοντας στο πρόγραμμα Sport  τα 0-100 χλμ. σε 9,8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα.Η τεχνολογία micro-hybrid μειώνει σύμωνα με την Renault  έως και κατά 8% την κατανάλωση και έως και κατά 8,5% τις εκπομπές ρύπων CO2 Τα καλά νέα, ειδικά για αυτή την εποχή, είναι η μέση κατανάλωση καυσίμου η οποία κατά την διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα εβώ καταφέραμε να την κατεβάσουμε και στα 5,7 λίτρα.

Η τιμή αυτή είναι πολύ καλή αν σκεφθείς το μέγεθος του αυτοκίνήτου αλλά και τον χαρακτήρα του Coupe-SUV. Μπορεί μάλιστα να κατέβει λίγο ακόμη αν επιλέξεις το πρόγραμμα Eco και είσαι συγκρατημένος στο πάτημα του δεξιού πεντάλ.Οι εκπομπές ρύπων περιορίζονται χάρη στην ύπαρξη του ήπιου υβριδικού συστήματος στα 132 γραμμάρια CO2/χλμ.

Στον δρόμο τώρα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος  δημιουργεί κλίσεις στο αμάξωμα στιος κλειστές καμπές του δρόμου, κλίσεις οι οποίες όμως δεν είναι έντονες. Αυτό οφείελται και στις ρυθμίσεις της ανάρτησης που διαθέτει διάταξη γόνατα McPherson μπρποστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Το Arkana είναι σταθερό και ευθύβολο στον ανοιχτό δρόμο  εμπνέοντας σιγουριά στους επιβάτες

Την ίδια στιγμή το πακέτο των ηλεκτρονικών συστημάτων Renault EASY DRIVE, με το ενεργό cruise control, την επιτήρηση τυφλού σημείου, την διατήρηση λωρίδας και την προειδοοίηση συγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα συμπληρώνουν την ασφαλή εικόνα του εικόνα του.Στα συστήματα άνεσης και ασφαλείας συμπεριλαμβάνεται και η εκκίνηση χωρίς κλειδί, οι αισθητήρες παρκαρίσματος και η κάμερα οπισθοπορείας 

Τα φρένα τα οποία αποτελούνται από τέσσερις δίσκους με τους μπροστινούς να είναι αεριζόμενοι, ανταποκρίθηκαν αποτελεσματικά  ακόμη και μετά από συνεχή φρεναρίσματα σε κατηφορικές διαδρομές. Βέβαια  η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σου επιτρέπει να κινηυθείς με μεγαλύτερη άνεση σε χωματόδρομους χωρίς τον φόβο να «πληγώσεις» το αμάξωμα.Δεν υπάρχει όμως τετρακίνηση ,για αυτό λοιπόν θα πρέπει να μην ξεθαρρεύετε.

Οι Γάλλοι με το Renault Αrkana τόλμησαν και πέτυχαν. Η Coupe σχεδίαση του δεν είναι κάτι που συναντάς εύκολα στην κατηγορία των SUV ενώ το ήπια υβριθικό σύστημα προσφέρει κάποια πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης χωρίς να έχεις το άγχος της πρίζας και της αυτονομίας. Ο εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης είναι πλούσιος και για να το αποκτήσετε πρέπει να διαθέσετε 28980 ευρώ για την Expression και για την Dynamic η τιμή ανεβαίνει στα 31540 ευρώ.

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags