Καμία μεγάλη ποδοσφαιρική διοργάνωση δεν ξεκινά χωρίς το άλμπουμ της Panini. Και ο Ράλλης Μπούρης το γνωρίζει καλά αυτό.
Tο EURO 2020 που στην πορεία έγινε -για τους γνωστούς λόγους- EURO 2021 ξεκινά σε λίγες ημέρες. Όπως κάθε μεγάλη διοργάνωση, δεν θα μπορούσε να αρχίσει αν δεν κυκλοφορούσε πρώτα το σχετικό άλμπουμ της Panini. Οk, αυτό μπορεί να εμπεριέχει μία υπερβολή αλλά είναι γεγονός πως τα αυτοκόλλητα και οι συλλογές της ιταλικής εταιρείας αποτελούν πια κομμάτι κάθε σπουδαίου ποδοσφαιρικού ραντεβού, ενθουσιάζοντας μικρούς αλλά και μεγαλύτερους συλλέκτες. Ο Ράλλης Μπούρης είναι ο σημαντικότερος τέτοιος στην Ελλάδα και μιλά στο Esquire, για τα 4.500 άλμπουμ που έχει στην κατοχή του, την Panini αλλά και το επερχόμενο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου.
Όταν στις αρχές της δεκαετίας του 1960 ο Giuseppe Panini, μαζί με τον αδερφό του Benito, από την Μόντενα της Ιταλίας, αποφάσιζαν να κυκλοφορήσουν τις πρώτες συλλογές καρτών και αυτοκόλλητων, δεν φανταζόντουσαν πως κάτι περισσότερο από μισό αιώνα αργότερα θα συνέβαλλαν ώστε να δημιουργηθούν τα σημαντικότερα memorabilia για κάθε σπουδαία ποδοσφαιρική διοργάνωση.
Ο Ράλλης Μπούρης κατάγεται από τα Μέγαρα και ευτύχησε να ζήσει τις μεγάλες εποχές του τοπικού Βύζαντα. Κάπως έτσι ξεκίνησε και το πάθος του: "Το 1966, ο Λουμίδης -ναι, με τους καφέδες- είχε ξεκινήσει να βγάζει αυτοκόλλητα με τις ομάδες της Α' Εθνικής. Ήταν η πρώτη συλλογή που είχα. Μαζί με τον Ολυμπιακό και τον Παναθηναϊκό, υπήρχε και ο αγαπημένος μου Βύζας. Σταδιακά άρχισε να μου αρέσει η ιδέα των συλλογών. Το 1978 ήρθε η Panini στην Ελλάδα, φέρνοντας το πρώτο της άλμπουμ σχετικά με μεγάλες διοργανώσεις. Ήταν το Μουντιάλ της Αργεντινής, την ίδια χρονιά. Ήμουν τυχερός γιατί τότε ξεκίνησα να εργάζομαι στην Panini Ελλάς, οπότε αντιλαμβάνεσαι πως το ένα έφερε το άλλο" αναφέρει ο ίδιος στο Esquire.
Η απήχηση που είχε εξαρχής στον κόσμο ήταν πραγματικά εντυπωσιακή. "Και δεν μιλάω μόνο για παιδιά αλλά και για ενήλικες. Το 1980, αποφασίστηκε να γίνει και το πρώτο άλμπουμ για το ελληνικό ποδόσφαιρο, στο οποίο μάλιστα βοήθησε πολύ και ο Γιάννης Διακογιάννης. Σταδιακά, έμπαιναν σε αυτό και οι ομάδες της Β΄ και της Γ' Εθνικής κατηγορίας".
Φυσικά, διαχρονικά, το πιο δημοφιλές άλμπουμ είναι εκείνο του Μουντιάλ. "Σκέψου, στο Μουντιάλ της Βραζιλίας, το 2014, πουλήθηκαν περισσότερα από 7.500.000 φακελάκια με αυτοκόλλητα. Το EURO, κατά μέσο όρο, αγγίζει τα 5,5 εκατ. φακελάκια". Όσο για το ρεκόρ στην Ελλάδα; Αυτό δεν ανήκει σε κάποιο από τα ποδοσφαιρικά άλμπουμ της Panini αλλά στη Sarah Kay. "Έσπασε όλα τα ρεκόρ, με 9.000.000 φακελάκια. Αρκετά καλά έχουν πάει κατά καιρούς και τα Lion King και Pocahontas. Αλλά τα ποδοσφαιρικά άλμπουμ θα παραμένουν πάντοτε η ψυχή της Panini, που κυκλοφορούν σε περισσότερες από 150 χώρες".
"Όταν πρωτοκυκλοφόρησαν τα αυτοκόλλητα της Panini και μέχρι πριν λίγες δεκαετίες, δεν υπήρχε το ίντερνετ. Ο κόσμος ήθελε να μάθει για το ποδόσφαιρο. Και οι συλλογές αυτές τον βοηθούσαν στην πληροφορία. Με εικόνα μάλιστα. Εύκολα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως εγκυκλοπαίδεια ή ακόμη και ως βιβλιογραφία πια" τονίζει ο κ. Μπούρης.
Ο Diego Maradona ήταν διαχρονικά μία από τις πιο ποθητές φιγούρες, το ίδιο ισχύει τώρα για τον Lionel Messi και τον Cristiano Ronaldo, ενώ το σήμα της εθνικής Βραζιλίας συνήθως εξαντλείται. "Έρχεται κόσμος στην εταιρεία και μου ζητά 3 και 4 φορές τα σχετικά αυτοκόλλητα. Το ίδιο συμβαίνει και με την εθνική Ελλάδας όταν πηγαίνει σε κάποια σημαντική διοργάνωση". Όσον αφορά το EURO, η Ιταλία, η Ισπανία και η Γερμανία παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση.
Ο Ράλλης Μπούρης αγαπά το ποδόσφαιρο και παρακολουθεί φανατικά. Το ίδιο θα κάνει και τώρα, με το EURO. Τον ρωτήσαμε ποιες πιστεύει πως θα είναι οι ομάδες που θα ξεχωρίσουν. Θεωρεί εκτός συναγωνισμού την Γαλλία, δικαιολογημένα. Δίνει όμως πολλές πιθανότητες στην Ισπανία και την αινιγματική -όπως την χαρακτηρίζει- Γερμανία.
Ακολουθούν φωτογραφίες από τις συλλογές του Ράλλη Μπούρη που σχετίζονται με τα Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα Ποδοσφαίρου.
ΠΗΓΗ: esquire.com.gr
Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις