Οι «μπλαουγκράνα» έχουν ήδη κάνει μεγάλες χορηγικές συμφωνίες που σχετίζονται με τις πωλήσεις των εμφανίσεων και βέβαια τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Ακολουθούν κατά πόδας οι Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και Λίβερπουλ, οι οποίες ουσιαστικά πλέον κάνουν προετοιμασία στην Άπω Ανατολή…
Σύμφωνα με την εταιρία αθλητικής έρευνας Repucom περισσότεροι από 820 εκατομμύρια φίλαθλοι από μια δεξαμενή 1 δις ανθρώπων παρακολουθούν φανατικά την Premier League.
H μεγάλη πρόκληση των αγγλικών ομάδων είναι να πατήσουν στα χνάρια της Μπαρτσελόνα που διαπραγματεύεται μόνη της τις τηλεοπτικές συμφωνίες στην Ασία και σύμφωνα με την εφημερίδα «South China Morning Post» θέλουν να ακολουθήσουν τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ που πρόσφατα εγκαινίασε στο κέντρο του Χονγκ Κονγκ ένα ολόκληρο πολυκατάστημα 3000 τ.μ.!
Τα τηλεοπτικά δικαιώματα του αγγλικού ποδοσφαίρου στην Ασία εκτιμώνται πως αποφέρουν πάνω 340 εκ. λίρες ετησίως στις ομάδες, ενώ σύντομα μπαίνει στο παιχνίδι και η αγορά της Κίνας που θα προσελκύσει πάνω από 330 εκ. οπαδούς!
Πλέον, δεν είναι υπερβολή να πούμε πως ο κύριος ρόλος των οπαδών στο γήπεδο είναι για να… φτιάχνουν ωραία τηλεοπτική εικόνα, κάνοντας ελκυστικό το προϊον στις αγορές της Ασίας…
Το αν οι συμφωνίες αυτές ευνοούν τους Ασιάτες οπαδούς είναι μάλλον αμφιλεγόμενο, αφού ο αυτοσκοπός είναι ο εξής: χρήματα, περισσότερα χρήματα.
Από τη στιγμή που οι σύλλογοι στοχεύουν στους οπαδούς με «βαριά πορτοφόλια», μακροπρόθεσμα αυτό θα αποβεί, αν δεν είναι ήδη, άκρως ελιτίστικο. Οι σύλλογοι δεν θα αποκτήσουν ποτέ ρίζες στις τοπικές κοινωνίες, με την έννοια της κοινότητας και της προσφοράς σε αυτή, βοηθώντας ανθρώπους που πραγματικά έχουν ανάγκη.
Νοιάζεται κανείς;
Πηγή: othersidefootball.com