Διαβάζοντας την ιστορία του “Changing the Game”, μιας ταινίας που αυτοπροσδιορίζεται ως “ντοκιμαντέρ ποδοσφαίρου” από την Shilpi Gupta, την βραβευμένη σκηνοθέτρια που ανέλαβε την υλοποίηση αυτού του πρότζεκτ και τον παραγωγό της ταινίας “Hotel Rwanda”, βρίσκεσαι μπροστά σε ακόμη μια μικρή ιστορία που σε βοηθά να συνειδητοποιήσεις το μέγεθος της δύναμης του ποδοσφαίρου.
Τι είναι το “Changing the Game”: μια ιστορία με πρωταγωνιστές έξι εφήβους, από την Νότιο Αφρική, το Ισραήλ, την Παλαιστίνη και την Φιλαδέλφεια, που αγωνίζονται για την επιβίωσή τους, και μοιράζονται το πάθος για το ποδόσφαιρο. Αυτά τα παιδιά φεύγουν από την πατρίδα τους, αφήνουν πίσω την φτώχεια και τη βία και ταξιδεύουν στη Νότιο Αφρική για να πάρουν μέρος στην διοργάνωση “street football” που έλαβε χώρα παράλληλα με το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2010.
Σε μια πολύ κρίσιμη φάση για την υλοποίησή του, αυτό το ντοκιμαντέρ ξέμεινε από λεφτά και πηγές χρηματοδότησης. Κοντά στην ολοκλήρωσή του αναγκάστηκε να αναζητήσει περισσότερα από 20 χιλιάδες δολάρια με τη μέθοδο της χρηματοδότησης από το πλήθος. Φώναξε ανοιχτά την ανάγκη να βρεθούν χρήματα, μίλησε ανοιχτά για το φιλμ, το οποίο θέλει να μιλήσει για την δύναμη του ποδοσφαίρου που βοηθά εφήβους να επαναπροσδιοριστούν, και να διεκδικήσουν καλύτερη μοίρα, ενέπνευσε και κάπως έτσι κατάφερε να συγκεντρώσει τα χρήματα και μάλιστα να υπερκαλύψει το ποσό, όπως μπορείς να διαπιστώσεις παντώντας εδώ.
Το πρότζεκτ βρίσκεται σε εξέλιξη, και αναζητεί επιπλέον χρηματοδότηση ώστε να εξασφαλίσει υψηλότερες προδιαγραφές και να επιτύχει τον στόχο να κάνει πρεμιέρα πριν από το παγκόσμιο κύπελλο της Βραζιλίας. Περισσότερο απ' όλα προσπαθεί να αποδείξει ότι υπάρχουν ποδοσφαιρόφιλοι ανά την υφήλιο που νοιάζονται, που θέλουν να δουν μια ταινία που δείχνει αυτή τη διάσταση του ποδοσφαίρου.
Εχοντας παρακολουθήσει μερικές αποτυχημένες ή μερικώς επιτυχημένες προσπάθειες ταινιών και ντοκιμαντέρ να χρηματοδοτηθούν με αυτή τη μέθοδο, με το crowdfunding, από τις συγκρίσεις πολύ εύκολα οδηγούμαι στο συμπέρασμα ότι αυτή η ταινία τα καταφέρνει χάρη στην απήχηση του ποδοσφαίρου. Κι αυτή είναι ακόμη μια διαπίστωση που ενισχύει την απορία σχετικά με την επιλογή του Χόλιγουντ να μη φτιάχνει ταινίες για ποδόσφαιρο, παρ' ότι είναι εύκολο κανείς να διαπιστώσει το μέγεθος της απήχησης και άραγε την προοπτική της εμπορικής, και όχι μόνο, επιτυχίας.
Το “Change the Game” γυρίστηκε για να δείξει τη δύναμη του ποδοσφαίρου, που είναι ικανό να αλλάξει τη ζωή των εφήβων. Με αυτό που πέτυχε, καλύπτοντας σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα το ποσό που του έλειπε χάρη στην χρηματοδότηση από απλούς ποδοσφαιρόφιλους, έδειξε ακόμη μια διάσταση της δύναμης του ποδοσφαίρου. Είναι τέτοια η απήχησή του, και παραμένει τόσος ο ρομαντισμός στην κοινωνία των ποδοσφαιρόφιλων, που αρκεί μια αληθινή συγκινητική ιστορία για να εμπνεύσει και να δημιουργήσει τέτοιες “νίκες” ακόμη και σε αυτή, στην εποχή της αδιανόητης οικονομικής κρίσης.
ΠΗΓΗ: gazzetta.gr