Το γερμανικό πρωτάθλημα, που μόλις ανακοίνωσε τα εντυπωσιακά νούμερα της προσέλευσης θεατών στον πρώτο γύρο του, με μέσο όρο άνω των 42 χιλιάδων ανά παιχνίδι και πληθυσμό που φτάνει τα 6.5 εκατομμύρια ανθρώπων, που βρήκαν νόημα να βρεθούν στα παιχνίδια της Bundesliga, αυτή την εποχή προβληματίζεται σχετικά με το μέγεθός της ψηφιακής επιρροής του. Ξοδεύει λεφτά για να δημιουργήσει ψηφιακό υλικό, περιεχόμενο για τους λογαριασμούς του στα social media, τρέχει πληρωμένες καμπάνιες στο youtube για να αυξήσει τους “συνδρομητές” του, κάνει το ίδιο μέσα από την τηλεοπτική μετάδοση του πρωταθλήματος ανά τον πλανήτη, εκπαιδεύει τις διοικήσεις των συλλόγων του για να αξιοποιήσουν όλα τα ψηφιακά εργαλεία και να επενδύσουν στο ψηφιακό μάρκετινγκ, τονώνει διαρκώς το website του με διαρκείς αναβαθμίσεις του περιεχομένου, και φυσικά μιλά όλο και περισσότερες ξένες γλώσσες ώστε να βρίσκει τον τρόπο να επικοινωνεί με όλο και περισσότερα νέα κοινά.

Όλα αυτά που κάνουν τώρα οι Γερμανοί τα έχουν κάνει προηγουμένως οι Αγγλοι, οι οποίοι καιρό τώρα εξελίσσουν σε επιστήμη την επικοινωνία του πρωταθλήματος και των ποδοσφαιρικών ομάδων με τους ποδοσφαιρόφιλους όλου του πλανήτη μέσα από το internet και ειδικά από τα social media. Και πολλά από αυτά τα κάνουν και οι Ισπανοί, κυρίως επειδή παραδειγματίζονται από όσα κάνουν η Ρεάλ και η Μπαρτσελόνα, που είναι πιο μπροστά από το πρωτάθλημά τους.

Διάβασε περισσότερα στο gazzetta.gr