Facebook Pixel Νέα ώθηση στο διαδικτυακό εμπόριο
Life
| 2011-07-21 07:59:00

Νέα ώθηση στο διαδικτυακό εμπόριο

Νέα ώθηση στο διαδικτυακό εμπόριο

Παπούτσι από τον τόπο σου κι ας είναι μπαλωμένο; Όχι πια. Παρήλθε η... παντοδυναμία της εντοπιότητας.


Τα δεδομένα της αγοράς ανατράπηκαν με τη ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και την αλματώδη αύξηση των λιανικών πωλήσεων μέσω διαδικτύου. Βασική αιτία η σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων σε ποσοστό 30% έως και 50% (σε περιπτώσεις προσφορών και εκπτώσεων), που πετυχαίνει ο αγοραστής «σερφάροντας».

Ακόμη και οι δαπανηρές και ψυχοφθόρες διαδικασίες επιστροφής του ελλατωματικού προϊόντος, οι οποίες οφείλονταν στους κανονισμούς της κάθε εταιρείας και στη διαφορετικότητα της νομολογίας της χώρας, όπου αυτή εδρεύει, για τις on line αγορές, αναμένεται σύντομα να εκλείψουν.

Η νέα ευρωπαϊκή οδηγία περί προστασίας των καταναλωτών, που ψηφίστηκε πρόσφατα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αποσαφηνίζει και απλουστεύει τις διαδικασίες για το εξ αποστάσεως εμπόριο. Ισχύει για τους καταναλωτές σε όλη την ΕΕ και ειδικά για τις αγορές από άλλη χώρα και αποτελεί μεγάλο βήμα για την ανάπτυξη της ενιαίας εσωτερικής αγοράς.

Η οδηγία έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από το καταναλωτικό κοινό, αλλά και τις επιχειρήσεις, αφού η εφαρμογή θα ωφελήσει και τις δύο πλευρές. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Καταναλωτών, Γιώργος Λεχουρίτης, αναφερόμενος στη ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και στη δυναμική της ευελιξίας αυτών των αγορών, χαρακτήρισε την οδηγία για την προστασία των καταναλωτών ως τη σημαντικότερη εξέλιξη στον τομέα του κοινοτικού εμπορίου.

Για τους καταχρηστικούς όρους και τους κακόβουλους προμηθευτές που ταλαιπωρούν τους αγοραστές από το διαδίκτυο, ιδιαίτερα κατατοπισμένος είναι ο δικηγόρος Βασίλης Τσιότσικας. Στη συνδρομή των νομικών υπηρεσιών του γραφείου του προσφεύγουν συχνά οι καταναλωτές - θύματα των παγίδων της αγοράς, προκειμένου να επιλύσουν διενέξεις με επιχειρήσεις από το εξωτερικό, αλλά και από την Ελλάδα.

Για την εξάλειψη των κρυφών επιβαρύνσεων, τώρα απαιτείται η ρητή διαβεβαίωση των καταναλωτών ότι αντιλαμβάνονται πως η συγκεκριμένη υπηρεσία παρέχεται έναντι πληρωμής.

Επίσης, όσοι αγοράζουν ηλεκτρονικά υλικά δεν θα υποχρεώνονται να πληρώνουν επιβαρύνσεις, ή άλλες δαπάνες, εάν δεν έχουν ενημερωθεί κατάλληλα πριν προβούν στην παραγγελία. Ακόμη, καταργούνται τα επιπρόσθετα τέλη για τη χρήση πιστωτικών καρτών και τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης και προστατεύονται καλύτερα οι πελάτες των ψηφιακών προϊόντων, αφού οι πληροφορίες σχετικά με το ψηφιακό περιεχόμενο θα είναι πιο σαφείς με στοιχεία για τη συμβατότητα του περιεχομένου, με το υλικό και το λογισμικό, καθώς και για την εφαρμογή όλων των τεχνικών μέτρων προστασίας.

Ακολουθήστε το sportdog.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις

Tags