Τι αγώνας κι αυτός! Μετά από 2 και πλέον ώρες, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας «μόνιμο κάτοικο» στο πρώτο μισό του αγώνα, κόκκινες σημαίες, «ξύλο» ανάμεσα σε Χάμιλτον και Φέτελ και τα τεράστια οργανωτικά προβλήματα να βγάζουν μάτι, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο πήρε την 5η νίκη της καριέρας του, βλέποντας πρώτος την καρό σημαία στο Μπακού.

Δεύτερος ήταν ο Βάλτερι Μπότας που με μια εκπληκτική κίνηση στο τέλος «άρπαξε» τον (τρίτο) Λανς Στρολ που συμπλήρωσε το βάθρο.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή:

Σβήνουν τα κόκκινα φώτα, ας αρχίσουν τα συγκρουόμενα

Με το που δόθηκε η εκκίνηση, ο poleman Χάμιλτον έφυγε άνετα μπροστά, όμως πίσω του έγινε το τετράτροχο «σώσε»: ο 3ος Κίμι προσπάθησε να περάσει τον Μπότας, οι δυο τους- λόγω… στενότητας χώρου- ακούμπησαν με αποτέλεσμα να έχει κλατάρισμα ο Φινλανδός της Μερσέντες και να μπει στα πιτ στον 2ο γύρο για ν’ αλλάξει (και) το ρύγχος του, ενώ αυτός της Φεράρι έπεσε αρκετά πίσω.

Κερδισμένος της υπόθεσης ήταν, φυσικά, ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος από 4ος βρέθηκε σχεδόν ανέλπιστα δεύτερος, να προσπαθεί να μείνει πίσω από τον (απλησίαστο) Χάμιλτον.

Και ο «επεισοδιακός» αγώνας μόλις είχε ξεκινήσει…

Σαν στο σπίτι του το Αυτοκίνητο Ασφαλείας

Με τα θραύσματα από τις πολλαπλές επαφές των μονοθέσιων στην στενή (και τραγική από άποψη οργάνωσης…) πίστα του Μπακού να είναι περισσότερα από τα αμάξια, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα στον 6ο γύρο (για ν’ αποσύρει και το μονοθέσιο του Κβίατ), έπειτα του… καλάρεσε και δεν έλεγε να φύγει.

Στο μεσοδιάστημα, όσο πρόλαβε να «παιχτεί» αγώνας, ο Μαξ Φερστάπεν- που ήταν στην 4η θέση εκείνη τη στιγμή- είδε την τύχη να του γυρνά εκ νέου την πλάτη και εγκατέλειψε για δεύτερο σερί grand prix, ενώ και ο Πάλμερ είχε την ίδια τύχη.

Μπροστά οι δύο Φορς Ίντια έδειχναν ικανές να παλέψουν για το βάθρο, τη στιγμή που Μάσα και Στρολ βρίσκονταν και οι δύο εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας με βλέψεις για το πρώτο μισό της.

Με το Α.Α. να παραμένει μέσα, άπαντες μπήκαν μέσα στον 12ο γύρο για ν’ αλλάξουν λάστιχα χωρίς ν’ αλλάζει η κατάταξη, όμως ύστερα έγινε κάτι… ρηξικέλευθο.

Άλλαξαν όλα.

«Κόκκινη» όπως λέμε «Φεράρι» και «Κόκκινη σημαία»

Αφού είδαν και απόειδαν να καθαρίσουν την πίστα οι υπεύθυνοι της πίστας, αποφάσισαν στον 22ο γύρο διακόψουν για περίπου 25 λεπτά τον αγώνα, όμως αυτό που έκλεψε την παράσταση έγινε λίγο πριν πέσει η κόκκινη σημαία: ο Χάμιλτον πήγαινε ανεξήγητα αργά, ο Φέτελ τον ακούμπησε με αποτέλεσμα να σπάσει μέρος του ρύγχους του και στη συνέχεια ο Γερμανός έπεσε πάνω του, ίσως και ηθελημένα!

Το συμβάν ήταν, σ’ εκείνο το σημείο, υπό διερεύνηση και άπαντες μπήκαν στα πιτ και περίμεναν την επανεκκίνηση.

Όλα από την αρχή, όλα… άνω- κάτω

Μετά από 25 λεπτά, όπως προείπαμε, ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι, με τους Ράικονεν και Πέρεζ που είχαν εγκαταλείψει να «μπαίνουν» (νομίμως) εκ νέου στον αγώνα. Αυτό, όμως, ήταν… πταίσμα μπροστά στο τι συνέβη από κει και πέρα.

Ο πρωτοπόρος Χάμιλτον είδε ένα πλαϊνό εξάρτημα ν’ αποσταθεροποιείται και να είναι έτοιμο να φύγει και το πιτ στοπ προκειμένου να του το κολλήσουν εκ νέου κρίθηκε απαραίτητο- πράγμα που του στοίχισε, φυσικά, τη νίκη. Ο Βρετανός μπήκε στον 32ο γύρο, ενώ έναν γύρο μετά τον ακολούθησε και ο Φέτελ!

Τι συνέβη; Οι αγωνοδίκες έκριναν πως το χτύπημά του στον Χάμιλτον που είπαμε πιο πάνω κρίθηκε ως «επικίνδυνη» οδήγηση και δέχτηκε ποινή 10 δευτερολέπτων.

Ο Γερμανός μπήκε μέσα, σταμάτησε, όμως κατάφερε να βγει μπροστά από τον πιλότο της Μερσέντες στην 7η θέση, καθώς ο “Billion Dollar Man” κόλλησε στην κίνηση.

Και, κάπως έτσι, μπήκαμε στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα… 

Ο Ντάνιελ τις έχει 5

Με τη λογική να έχει πάει προ πολλού σήμερα, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο βρέθηκε να οδηγεί το grand prix του Αζερμπαϊτζάν, παρά το γεγονός πως στον 6ο γύρο είχε πέσει στην τελευταία θέση!

Φέτελ και Χάμιλτον άρχισαν να κερδίζουν θέσεις, ο Αλόνσο, κλασικά πράγματα, άρχισε να χάνει (ήταν 5ος) και το τέλος προμηνυόταν δραματικό- κάτι που, εν τέλει, έγινε.

Ο Αυστραλός πιλότος της Ρεντ Μπουλ πήρε την 5η νίκη της καριέρας του και έγινε ο πρώτος φέτος πλην Φεράρι- Μερσέντες που βλέπει την καρό σημαία, με τον Βάλτερι Μπότας να περνάει κυριολεκτικά στο νήμα τον Στρολ και να του «κλέβει» την 2η θέση! Ακόμα κι έτσι, το επίτευγμα του 18χρονου οδηγού της Γουίλιαμς ήταν ασύλληπτο.

Φέτελ και Χάμιλτον ακολούθησαν, με τους Οκόν, Μάγκνουσεν, Σάινθ, Αλόνσο (επιτέλους βαθμοί για τον Ισπανό) και Βερλάιν να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη 10άδα.

Κάπως έτσι, ένας άκρως επεισοδιακός- αλλά και ακατάλληλος, ανεξαρτήτως της εναλλαγής θέσεων- αγώνας έφτασε στο τέλος του, με τους δύο βασικούς διεκδικητές του τίτλου να «λερώνουν», επιτέλους, τα χέρια τους.

Ο Χάμιλτον φαινόταν πως θα κάνει περίπατο, αλλά τελικά «κατάφερε» να τερματίσει πίσω από τον Φέτελ, ο οποίος άφησε στην άκρη το προσωπείο του καλού Γερμανού και τα έκανε ελαφρώς… μαντάρα.

Η μάχη για το φετινό στέμμα, λοιπόν, καλά κρατεί και οι τόνοι αναμένεται ν’ ανέβουν.

Σκέφτεστε τίποτα καλύτερο για να μπει τέλος στην ανία;

Πηγή: sdna.gr