Ο κ. Μαυρογιάννης επιβεβαίωσε τη χρονολόγηση της κας Κατερίνας Περιστέρη, ενώ τόνισε πως... «οι Καρυάτιδες εκπέμπουν ένα πολιτικό μήνυμα και παραπέμπουν στο αθηναϊκό πολίτευμα, καθώς ο Ηφαιστίων ήταν Αθηναίος»!
Συγκεκριμένα, η θεωρία που ανέπτυξε ο ιστορικός έχει ως εξής: «Εάν πρέπει να αναρωτηθούμε πού βρέθηκαν οι πόροι για την κατασκευή ενός τόσο μεγάλου μνημείου, τα πρώτα χρήματα έφτασαν στον Αντίπατρο πριν από την έκρηξη του Λαμιακού πολέμου, δηλαδή το φθινόπωρο του 323 π.Χ. Αυτό σημαίνει πολλά για τη χρονολόγηση. Εγώ συμφωνώ απολύτως με τη χρονολόγηση του τάφου στο 325-300 π.Χ.»
»Εγώ εκτιμώ ότι το μνημείο πρέπει να οικοδομήθηκε μεταξύ του 322 και του 318 π.Χ. Φυσικά πρέπει να περιμένουμε την επιβεβαίωση από τυχόν κεραμικά κ.λπ. Εδώ όμως υπάρχει μια ψευδοϊσόδομη τοιχοποιΐα, η οποία χρονολογείται με ακρίβεια. Αυτή η τοιχοποιΐα δεν είναι περίβολος, δεν είναι αναλημματικός τοίχος, είναι το κρηπίδωμα με την επίστεψη του Τύμβου και υπάρχει παρόμοιο δείγμα των τοίχων του οικοδομήματος της Σαμοθράκης που ονομάζεται 'Ιερό'. Εκεί χρονολογείται. Υπάρχει επιγραφή, 323-317 π.Χ.»
»Εγώ κατέθεσα την άποψη -δεν μπορώ, βεβαίως, να είμαι κατηγορηματικός, δεν υπάρχει επιγραφή- ότι πρόκειται για τον τάφο-ηρώον του Ηφαιστίωνος, του χιλιάρχου στο στρατό του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Αυτός πέθανε το Νοέμβριο του 324 π.Χ. στα Εκβάτανα της Μηδίας και εμείς διαθέτουμε από τον Διόδωρο τον Σικελιώτη, τον Αρριανό και τον Πλούταρχο τα της κηδείας του, τα οποία κατέληξαν στην καύση του σώματός του νεκρού, σε ένα συγκεκριμένο οικοδόμημα, το οποίο ονομαζόταν 'Πυρά'. Κανένας αρχαίος συγγραφεύς δεν λέει ότι ο τάφος του Ηφαιστίωνος είναι στη Βαβυλώνα».
»Εγώ δεν συμφωνώ με την άποψη ότι η ενδυμασία των Καρυάτιδων δεν έχει πολιτικό μήνυμα, είναι ολόκληρη ιστορία 'επέστρεψαν επιτέλους οι Αθηναίοι στην Αμφίπολη'. Εγώ πιστεύω ότι παραπέμπει στο ολιγαρχικό πολίτευμα των Αθηναίων, το οποίο εισήγαγε ο Αντίπατρος στην Αθήνα το 322 π.Χ., το Σεπτέμβριο, την 20η του Βοηδρομιώνος, όταν κατέλυσε τη δημοκρατία και τους νόμους και στη συνέχεια επέτρεψε 'τοις βουλομένοις' -δηλαδή στους αντιφρονούντες, οι οποίοι πήραν το μέρος του- να εγκατασταθούν εν Θράκη. Έτσι λέει ο Διόδωρος. Και αυτοί ήταν 12.000 τον αριθμό. Έμειναν 9.000. Αυτοί οι 9.000 'επολιτεύοντο κατά του Σόλωνος νόμους' λέει ο Διόδωρος. Αυτή η ενδυμασία, το λοξό ιωνικό ιμάτιο, με την παρυφή, παραπέμπει σε Αθηναίους που βρίσκονταν εκεί».
»Για το πώς συνδέεται ο Ηφαιστίων με τους Αθηναίους, ευτυχώς υπάρχει μια μελέτη του 1991, η οποία λέει ότι ο πατέρας του Ηφαιστίωνος, ο Αμύντωρ, ήταν Αθηναίος πολίτης. Οι Καρυάτιδες παραπέμπουν στην αθηναϊκή καταγωγή του Ηφαιστίωνος».