Μία μόνο ημέρα ήταν αρκετή για να επιβεβαιώσει την αξία του σε ξένα λημέρια και συγκεκριμένα στις πίστες του Λος Άντζελες ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC, Sebastian Loeb. Αποδεχόμενος την πρό(σ)κληση του επίσης κορυφαίου οδηγού Travis Pastrana, ο Loeb κατέφτασε στην Καλιφόρνια με το εξελιγμένο μοντέλο Citroen DS3 ‘XL’ 545 ίππων, ειδικά σχεδιασμένο για τα X Games 2012. Κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών, σημειώθηκαν μερικές θεαματικές συγκρούσεις, καθώς η πίστα ήταν περιτριγυρισμένη από τσιμεντένιες μπάρες, χωρίς ανοιχτά σημεία εξόδου. Ο Toomas Heikkinen και ο Marcus Grönholm ήταν μεταξύ αυτών που βγήκαν εκτός πίστας, με αποτέλεσμα να αποκλειστούν από τον αγώνα.
Οι ανατροπές συνεχίστηκαν και στους τρεις προκριματικούς αγώνες της Κυριακής οι οποίοι καθόρισαν την εκκίνηση του τελικού. Εκεί, ο Αμερικανός σπεσιαλίστας της μηχανοκίνησης, Travis Pastrana, είχε την ίδια τύχη με τους Heikkinen και Grönholm προσκρούοντας σε έναν τσιμεντένιο τοίχο από την πρώτη στροφή. Έτσι η κορυφαία μάχη που όλοι περίμεναν μεταξύ Loeb και Pastrana δεν έγινε ποτέ. Από την πλευρά του, ο Αλσατός οδηγός όχι μόνο κατάφερε να προηγηθεί και να κερδίσει τον προκριματικό αγώνα αλλά έθεσε και τον ταχύτερο χρόνο σε όλους τους προκριματικούς αγώνες κατά 3 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Tanner Foust, τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του Rallycross.
Μέσα σε διάστημα λίγων λεπτών, ο άγνωστος μεταξύ αγνώστων Loeb εξελίχθηκε σε MVP των προκριματικών και τα αυτόγραφα έπεφταν «βροχή». Πλέον το μόνο που είχε απομείνει ήταν να επαναλάβει εξίσου σπουδαία απόδοση και στον τελικό στον οποίο συμμετείχαν δέκα αυτοκίνητα. Σε συνέχεια μιας τέλειας εκκίνησης, ο Seb κινήθηκε μπροστά και αμέσως δημιούργησε προβάδισμα. Παρόλα αυτά, έπρεπε να γίνει διακοπή του αγώνα στο δεύτερο γύρο λόγω μιας σύγκρουσης που μπλόκαρε την πίστα. Η αναστάτωση ήταν εμφανής στους οδηγούς, κάποιοι από τους οποίους στη συνέχεια δεν πέρασαν από την επανεκκίνηση. Έτσι λοιπόν ο τελικός ξεκίνησε για τρίτη φορά και ο οδηγός της Citroën – ήρεμος και συγκεντρωμένος όπως πάντα– εκτοξεύτηκε για ακόμη μία φορά και βγήκε πρώτος στην πρώτη στροφή. Αφού κατάφερε να δημιουργήσει προβάδισμα μερικών δευτερολέπτων πιο μπροστά από τον Ken Block, ο Seb χαλάρωσε όταν έσκασε το λάστιχο του Αμερικανού!
«Ήταν ένα εκπληκτικό τέλος για το Σαββατοκύριακο, είμαι πολύ ικανοποιημένος που κέρδισα το χρυσό μετάλλιο, αλλά πρέπει να παραδεχτώ ότι μου είναι πολύ δύσκολο να πανηγυρίσω όταν ο αγαπημένος μου «εχθρός», Marcus Grönholm βρίσκεται στο νοσοκομείο λόγω της σύγκρουσης που είχε» είπε ο Sébastien. «Ανυπομονούσαμε πολύ και οι δύο να διαγωνιστούμε ο ένας εναντίον του άλλου εδώ, και είναι κρίμα που δεν συνέβη αυτό. Αυτός ήταν ο πρώτος μου αγώνας στο Rallycross και σύντομα συνειδητοποίησα ότι η αρχή θα ήταν καθοριστική. Από τη στιγμή που ήμουν λίγο πιο γρήγορος κατά τη διάρκεια της ελεύθερης δοκιμής, ήξερα πως αφού είχα πάρει το προβάδισμα από την αρχή, η νίκη ήταν σχεδόν σίγουρη. Ήρθα εδώ με την ελπίδα πως θα κέρδιζα και αυτό συνέβη!». Ο άτυχος Travis Pastrana παρακολούθησε τον αγώνα ως θεατής και δήλωσε απογοητευμένος: «Τι στο καλό συνέβη;; Έχουμε το πιο γρήγορο αυτοκίνητο του αγώνα και αποσύρεται από την πρώτη στροφή; Δε μπορώ να το πιστέψω!».
-//-
Λίγα λόγια το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross και τα X Games Λος Άντζελες:
Το 2011 οργανώθηκε το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross (GRC) με τρεις αγώνες. Φέτος το GRC έχει πέντε γύρους, συμπεριλαμβανομένων και των X Games Λος Άντζελες που σηματοδοτούν ότι η σεζόν βρίσκεται στα μισά. Οι αγώνες γίνονται σε ανάμικτες πίστες (χώμα/χαλίκι/άσφαλτος) μήκους ενός χιλιομέτρου. Υπάρχουν δύο δοκιμασίες των τεσσάρων γύρων η καθεμία, που καθορίζουν την κατάταξη για την εκκίνηση του τελικού ο οποίος διαρκεί πέντε γύρους. Σε κάθε αγώνα, οι οδηγοί θα πρέπει να ολοκληρώνουν ένα «Joker lap» που ακολουθεί ένα διαφορετικό, μακρύτερο μέρος της διαδρομής και η οποία περιλαμβάνει ένα άλμα 20 μέτρων. Αυτό το highlight κρατά τους θεατές με κομμένη την ανάσα. Οι «Ολυμπιακοί Αγώνες των extreme sports», τα X Games, διοργανώνονται από το 1994.