Σαν σήμερα πριν από πέντε χρόνια ο Σκωτσέζος οδηγός έφυγε από τη ζωή. Στο τελευταίο ταξίδι του ήταν δυστυχώς κοντά του ο μικρός γιος του, ο πεντάχρονος Τζόνι.
"Τα κάνω όλα γρήγορα, δεν μπορώ να διαφορετικά", είχε πει σε συνέντευξη του τη χρονιά που αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής. Το ελικόπτερο το οποίο χειριζόταν ο ίδιος, έπεσε πολύ κοντά στην πόλη του, το Λάναρκ και οδήγησε στο θάνατο τον ίδιο, τον Τζόνι, τον εξάχρονο Μπεν Πορτσέλι και τον παιδικό φίλο του Κόλιν, τον Γκρέιαμ Ντάνκαν. Κρίμα γιατί είχε αποφασίσει να επιστρέψει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι την επόμενη χρονιά.
Τη δεκαετία του 90 υπήρχε ο Κάρλος Σάινθ, ο Γιούχα Κάνκουνεν, ο Τόμι Μάκινεν αργότερα, αλλά κυρίως ο Μακρέι. Το 1995 έγινε ο πρώτος Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής μετά τη νίκη του στο Ράλι Ουαλίας. Ήταν η δεύτερη νίκη του στη χρονιά πίσω από το τιμόνι του μπλε Subaru Impreza 555 και η πέμπτη στην καριέρα του με συνοδηγό τον Ντέρεκ Ρίνγκερ.
Είχαν πανηγυρίσει την παρθενική νίκη τους στο WRC με τον Μακρέι να κάνει bungee-jumping σε ένα φαράγγι. Το 1999 έγινε ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός του πρωταθλήματος μετά τη μεταπήδηση του στη Ford, το περίφημο διαφημιστικό σποτ και βέβαια τη σειρά των video games που φέρουν το όνομα του και χάρη σε αυτά τον γνωρίζουν τα σημερινά παιδιά.
Ουσιαστικά η καριέρα του στο WRC ολοκληρώθηκε το 2003, ωστόσο έκανε σποραδικές εμφανίσεις τα επόμενα χρόνια και άγγιξε τη νίκη στην Αυστραλία το 2005 με ένα Skoda και θα την είχε πάρει αν δεν τα έκαναν μούσκεμα οι μηχανικοί του. Συμμετείχε στο Ράλι Ντακάρ και στο Λε Μαν, ενώ έτρεχε και με μοτοσικλέτες.
Η τελευταία πραγματική ανάμνηση που έχουμε από εκείνον ήταν πάλι στο τιμόνι ενός Fabia στο Ράλι Ουαλίας το 2005. Ήταν έβδομος, ωστόσο εκείνος ο αγώνας ήταν καταραμένος μετά το θάνατο του συνοδηγού του Εσθονού Μάρκο Μάρτιν, Μάικλ Παρκ. Το ράλι συνεχίστηκε παρά τις αντιδράσεις των οδηγών, ο Μάρτιν αποχώρησε από την ενεργό δράση και ο Πέτερ Σόλμπεργκ πήρε την τελευταία νίκη του στο WRC. Έκτοτε τον κυνηγάει μια... κατάρα.
Οι Έλληνες και όχι μόνο τον αγαπούσαν για τον τρόπο που οδηγούσε, τον χαρακτήρα του και τον τίμησαν, δίνοντας του τον τίτλο του κορυφαίου οδηγού στην ιστορία του Ράλι Ακρόπολις. Πήρε πέντε νίκες στον εθνικό μας αγώνα (1996, 1998, 2000, 2001, 2002), όλες μία και μια.
Κάθε χρόνο στη Σουηδία οι οδηγοί του παγκοσμίου διαγωνίζονται για το έπαθλο Κόλιν Μακρέι. Το "Colin's Crest" απονέμεται στον οδηγό που θα κάνει το μεγαλύτερο άλμα στην ειδική Βαργκασεν. Το διασκέδαζε, όσο και οι γενιές θεατών που τον είδαν και εκείνες που θα επιχειρήσουν να τον γνωρίσουν, διαβάζοντας για τα κατορθώματα του.
Πηγή: sport24.gr