Τις γιορτινές αυτές ημέρες σκεφτόμουν ένα αφιέρωμα σε ένα παλιό αγαπημένο manager game. Κατέληξα λοιπόν χωρίς δεύτερη σκέψη στο Championship Manager ‘01/’02.

Η σειρά Championship Manager είναι η πρώτη δουλειά της Sports Interactive και ευρέως γνωστή στους βετεράνους του είδους ως πρόγονος του σημερινού Football Manager (καθότι Eidos και Sports Interactive τα «τσούγκρησαν» οπότε η δεύτερη κράτησε τον κώδικα αλλά όχι το όνομα). Το Championship Manager 3 έβγαλε τέσσερις εκδόσεις. Στην τρίτη (CM ‘00/’01) είδαμε για πρώτη φορά το ελληνικό πρωτάθλημα και η αμέσως επόμενη χρονιά (τέταρτη έκδοση του CM3) αποτελεί την τελειοποίηση των manager games για την εποχή εκείνη.

Αν θα μπορούσαμε να συμπεριλάβουμε το νόημα του Championship Manager 3 σε μία πρόταση, αυτή θα ήταν “Η ευκολία στο gameplay”. Η σειρά έφτασε στο απώγειο της δόξας της κατά την άποψή μου για τρεις λόγος. Πρώτον λόγω του απλού gameplay, δεύτερον γιατί δεν έσπαγε τα νεύρα με άχρηστες πληροφορίες και τρίτον εξαιτίας ενός ευδιάκριτου user interface, με το μπλε σκούρο με άσπρα fonts να κυριαρχεί και τα backgrounds (με φωτογραφίες γηπέδου τότε) να αχνοφαίνονται χωρίς να κουράζουν το μάτι. Μπορεί να είχε χίλια δυο ευτράπελα στη βάση δεδομένων, του στυλ τουμπανιασμένοι free ή regenerated players (βλέπε Taribo West) ή ένα ελληνικό πρωτάθλημα απ’ όπου πολλοί μάνατζερς ψώνιζαν παικτάκια τύπου Χιώτης, Δάρλας, Βενέτης, Χαριστέας, Δρόσος, Παπουτσής ή τρισγμέστος Μιχάλης Κωνσταντίνου), αλλά στην τελική γουστάραμε αγνό ποδόσφαιρο.

Στους τρεις αυτούς λόγους της επιτυχίας του CM3 βασίστηκε η Sports Interactive για να καταφέρει να “επουλώσει τις πληγές της” στην κακή παρένθεση του Championship Manager 4. Τότε όπου έπρεπε να επιλέξουμε μια σειρά ασκήσεων για την προπόνηση, κάτι που μας κούρασε ή που ανεχτήκαμε ένα δύσχρηστο περιβάλλον γαλάζιου χρώματος και πολλά bugs. Στο Football Manager 2005 κατάσταση άλλαξε προς το θετικό κι έτσι φτάσαμε στο ίδιο απλό σύστημα προπόνησης και (από πέρυσι) σε δύο modes, ένα με ελάχιστες ειδήσεις κι ένα με ανελέητο spam.

Η όλη φιλοσοφία επιτυχίας του Championship Manager ’01-’02 οφείλεται στον παράγοντα “Άσε με να παίξω κάτι απλό και εθιστικό χωρίς να μου σπας τα νεύρα”. Μέχρι σήμερα η Νο.1 αιτία για την οποία έχουν απομακρυνθεί ορισμένοι από το Football Manager είναι το μεταγραφικό σύστημα. Δεν νοείται να θέλουμε να πουλήσουμε παίκτη, να κάνουμε “Offer to clubs” συνέχεια και ως απάντηση να μην λαμβάνουμε ούτε τα μισά χρήματα από όσα κοστίζει. Η Sports Interactive ισχυρίζεται ότι αυτή είναι η κατάσταση στο σημερινό ποδόσφαιρο.

Κάθε φορά που συναντάω τον Miles Jacobson (managing director της Sports Interactive) είναι υπέρμαχος αυτής της άποψης. Διαφωνώ κάθετα γιατί όση κρίση κι αν έχουμε, είναι αδιανόητο να θες να πουλήσεις τον παγκίτη επιθετικό σου και ξαφνικά να εμφανίζονται 10 ομάδες που (λες και είναι συννενοημένες) να κάνουν ακριβώς την ίδια πρόταση, δηλαδή 0 ευρώ και δανεισμός μέχρι το τέλος της σεζόν με οψιόν αγοράς π.χ. 150.000 ευρώ. Λες και υπάρχει ένα κοινό forum όπου μαζεύονται όλοι οι πρόεδροι κι αποφασίζουν να μας τρολάρουν κάνοντας ακριβώς την ίδια προσφορά.

Η σειρά πρακτικά πήρε τα πάνω της ξανά όταν μπήκε επιτέλους η 3D απεικόνιση, κάτι που θεωρώ πολύ βασικό. Αναμένω δε μια νέα graphics engine μέσα στα επόμενα χρόνια. Συν τις άλλοις θα επιθυμούσα να υπάρχει εύκολη αλλαγή περιβάλλοντος και Import δεδομένων στο παιχνίδι με 2-3 κλικ γιατί δεν ξέρουν όλοι τα sites Sortitoutsi.net και FMScout.com, ούτε έχουν το χρόνο να κατεβάζουν πακέτα δεδομένων, λογότυπα, εμφανίσεις ή Γ’ και Δ’ Εθνική και να κάθονται να κάνουν update.

Το gaming σήμερα πρέπει να απλοποιηθεί. Αυτή είναι η τάση της εποχής. Ξημεροβραδιαζόμαστε στο Facebook, το Steam, στο PSN και στο Xbox Live, ενίοτε το ρίχνουμε στο chat, άρα θέλουμε κάτι γρήγορο.

Προσωπικά δεν θα ξεχάσω ποτέ τις στιγμές που έζησα με το Championship Manager ’01-’02. Με Παναθηναϊκό, Εθνική Ελλάδος, δικτυακά παιχνίδια με πειράγματα από φίλυος αεκτζήδες και ολυμπιακούς και ομάδες όπως η Dover Athletic που της έπαιρνα από την Conference και της έφτανα να παίρνουν Champions League. Κι όλα αυτά με έναν ακόμη σημαντικό παράγοντα: Το ταχύτατο loading που δεν μας καθυστερούσε!

Οι εποχές αυτές μπορεί να έχουν περάσει αλλά όχι ο ρομαντισμός της εποχής. Αξίζει να μπείτε στο Champman0102.co.uk και να κατεβάσετε τα updates που φτιάχνουν οι υπεύθυνοι του site κάθε χρόνο με τα σημερινά δεδομένα παικτών. Πραγματικά θα θυμηθείτε τα παλιά.

Καλή χρονιά σε όλους!

Καθίστε στον Πάγκο

[Με e-mail στο [email protected]]

Στείλτε θέματα προς συζήτηση, screenshots ή απορίες στο παραπάνω e-mail.