Η μία από τις δύο εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες η Capital Product Partners ανακοίνωσε ότι προχωρά στην συγχώνευσή της με την επίσης εισηγμένη Crude Carriers, συμφερόντων και αυτή του Έλληνα εφοπλιστή.
Η διαχείριση του στόλου θα συνεχίσει να γίνεται από την ιδιωτική ναυτιλιακή εταιρεία Capital Maritime, συμφερόντων Ευ Μαρινάκη.
Η συγχώνευση θα πραγματοποιηθεί με ανταλλαγή κοινών μετοχών της Capital Product και της Crude Carriers.
Θα δημιουρηθεί μια εταιρεία κολοσσός που θα έχει το νεώτερο στόλο με μέσο όρο ηλικίας τα 3,2 χρόνια.
Η Capital διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται από 21 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 995.341 dwt. ενώ η Crude (CRU) διαθέτει στόλο από πέντε πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1,05 εκατ. dwt.
Η Capital PLP, ανακοίνωσε την απόκτηση του bulker «Agamemnon» 179.221 dwt, ναυπήγησης 2010. To πλοίο είναι χρονοναυλωμένο για 10 χρόνια, έναντι 98,5 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο ναυλώθηκε από την Cosco Bulk και θα αποφέρει στην εταιρεία 53.100 δολάρια την ημέρα μέχρι το 2015 και 33.100 δολάρια την ημέρα από τον Ιούλιο του 2015 μέχρι το τέλος της ναύλωσης.
Τα καθαρά κέρδη της Capital για το α΄ τρίμηνο του 2011 διαμορφώθηκαν στα 2,4 εκατ. δολάρια παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με το τελευταίο τρίμηνο του 2010. Τα έσοδα έφθασαν στα 27,7 εκατ. δολάρια, από 33,5 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2010.
H Capital Product Partners θα απορροφήσει την Crude Carriers, ενώ κάθε μετοχή της δεύτερης, θα ανταλλαχθεί με 1,56 μετοχές της πρώτης. Αντιστοιχεί σε τίμημα 17,58 δολάρια ανά μετοχή της Crude Carriers, τίμημα το οποίο είναι κατά 35 % υψηλότερο σε σχέση με την τιμή κλεισίματος της 4ης Μαΐου. Σύμφωνα με τον ναυτιλιακό τύπο, η συγχώνευση θα δημιουργήσει την πέμπτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία δεξαμενόπλοιων στις αμερικανικές χρηματαγορές και ο στόλος της θα καλύπτει τόσο τον χώρο των τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου όσο και των product τάνκερς (μεταφοράς πετρελαιοειδών).
Ο στόλος της νέας Capital Product Partners L.P. θα απαρτίζεται από 27 πλοία, χωρητικότητας 2.2 εκατομμυρίων τόνων και θα είναι ο νεότερος στόλος μεταξύ των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών παγκοσμίως. Η εμπορική και τεχνική διαχείριση του στόλου θα παραμείνει στην Capital Maritime, γεγονός το οποίο αναγνώριζεται ως ιδιαίτερα θετικό από τους επενδυτές και τους ναυτιλιακούς παράγοντες, καθώς η Capital Maritime διατηρεί στενές σχέσεις με όλες τις πετρελαϊκές εταιρείες ανά τον κόσμο: Shell, BP, Statoil, Exxon, Petrobras και άλλες.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ιδρυτής και πρόεδρος των δυο εταιριών θα αυξήσει την συμμετοχή του στο καινούργιο σχήμα σε ποσοστό 32%. Δήλωσε «πολύ ικανοποιημένος, που εγκρίθηκε από τα διοικητικά συμβούλια των δυο εταιριών αυτός ο συνδυασμός και αναμένει οφέλη για τους μετόχους και των δύο εταιρειών, καθώς το μέγεθος του νέου ενωμένου στόλου και οι προοπτικές της εταιρείας προσφέρουν έδαφος για ισχυρή ανάπτυξη».
Πηγή: protothema.gr