Οι καθιερωμένες δοκιμές πρόσκρουσης, ή αλλιώς τα γνωστά crash tests, που πραγματοποιεί σε μηνιαία σχεδόν βάση ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP αποτελούν εδώ και πολλά χρόνια θεσμό σε παγκόσμιο επίπεδο, με τα αποτελέσματα που προκύπτουν από αυτές να αποτελούν σήμερα το πρωταρχικό κριτήριο αξιολόγησης όσον αφορά στην παθητική ασφάλεια των σύγχρονων οχημάτων. Τη χρονιά που μας πέρασε, το EuroNCAP ολοκλήρωσε 29 δοκιμές πρόσκρουσης, εκ των οποίων το 65% κατάφερε να αποσπάσει την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων, σε αντίθεση με το 2009, όπου οι… επιτυχόντες άγγιξαν το 90%. Η μείωση στο ποσοστό «επιτυχίας» των οχημάτων στα crash tests ανάμεσα στις δύο χρονιές οφείλεται ασφαλώς, όχι στις μικρότερες ικανότητες των υπό δοκιμή οχημάτων στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, αλλά στα ολοένα και πιο αυστηρά κριτήρια-προδιαγραφές που κάθε χρόνο τίθενται από τους ιθύνοντες του EuroNCAP. Σε κάθε περίπτωση, τα πέντε αυτοκίνητα που την περσινή χρονιά ξεχώρισαν αποσπώντας τις κορυφαίες ανά κατηγορία διακρίσεις είναι τα εξής (σ.σ.: οι κατηγορίες ορίστηκαν από τον ίδιο τον οργανισμό):

Κατηγορία Executive: BMW σειρά 5
Μικρή οικογενειακή κατηγορία: Alfa Romeo Giulietta
Κατηγορία supermini: Honda CRZ
Μικρά off road και 4x4: Kia Sportage
Μικρά MPV: Toyota Verso

Σε αντιδιαστολή, τα υποδεέστερα αποτελέσματα στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν από το EuroNCAP το 2010 σημείωσαν τα Citroen Nemo (3 αστέρια) και Landwind CV9 (2 αστέρια).

Κλείνοντας αξίζει να προσθέσουμε πως αυτή τη στιγμή ο οργανισμός EuroNCAP πραγματοποιεί δοκιμές και στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς που πλέον συναντώνται στο σύνολο σχεδόν των σύγχρονων αυτοκινήτων (τα γνωστά μας ESP δηλαδή). _Χ.Α.

ΠΗΓΗ: 4troxoi.gr