Μοναδικός πρωταγωνιστής ο Σεμπάστιαν Φέτελ, φυσικά με την απόλυτη υποστήριξη της Red Bull.

Ο 24χρονος πιλότος είχε μία εύκολη σεζόν, δεδομένου ότι στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος (εννιά γκραν πρι) είχε έξι νίκες, ενώ στους υπόλοιπους τρεις αγώνες είχε ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, με αποτέλεσμα να έχει 80 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο, Μαρκ Γουέμπερ.

Το δεύτερο μισό του πρωταθλήματος είχε... διαδικαστικό χαρακτήρα για τον Γερμανό, ο οποίος συνέχισε να βλέπει την καρό σημαία από τις πρώτες τρεις θέσεις, κατακτώντας το πρωτάθλημα πέντε γκραν πρι, πριν πέσει η αυλαία (στον αγώνα της Ιαπωνίας) και σπάζοντας κάμποσα ρεκόρ.

Για να δούμε τον Φέτελ σε αριθμούς...

*Είναι ο νεότερος πιλότος που έχει αγωνιστεί. Σε ηλικία 19 χρονών και 54 ημερών στον αγώνα της Τουρκίας.
*Είναι ο νεότερος πιλότος που ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Σε ηλικία 21 χρονών και 73 ημερών, το 2008 στην Μόντσα.
*Έχει τις περισσότερες εκκινήσεις από την πρώτη θέση, σε μία σεζόν. 15 φορές το 2011.
*Ο νεότερος κάτοχος της πολ ποζίσιον. Σε ηλικία 21 χρονών και 72 ημερών στην Μόντσα.
*Ο νεότερος πιλότος που έχει κάνει ταχύτερο γύρο. Σε ηλικία 19 χρονών και 53 ημερών, το 2006 στην Τουρκία.
*Έχει τις περισσότερες εκκινήσεις από την πρώτη σειρά. Το 2011 εκκίνησε 18 φορές από τις πρώτες δύο θέσεις, στα 19 γκραν πρι.
*Μαζί με τον Μίκαελ Σουμάχερ έχουν τα περισσότερα βάθρα σε μία σεζόν. Ο Σούμι το 2002 είχε κάνει το εκπληκτικό 17/17, ενώ ο Φέτελ φέτος έκανε το 17/19.
*Είναι ο νεότερος πιλότος που έχει ανέβει στο βάθρο. Σε ηλικία 21 και 73 ημερών, το 2008 στην Μόντσα.
* Έχει τους περισσότερους βαθμούς σε μία σεζόν.To 2011, 392.
*Είναι ο νεότερος πιλότος που έχει πάρει βαθμό. Σε ηλικία 19 χρονών και 349 ημερών, το 2007 στις ΗΠΑ.
* Μαζί με τον Νάιτζελ Μάνσελ έχει τις περισσότερες νίκες, εκκινώντας από την πολ ποζίσιον. 16 εκκινήσεις και 9 καρό σημαίες για τον Μάνσελ το 1992. 19 εκκινήσεις και εννιά νίκες για τον Φέτελ, το 2011.
* Είναι ο νεότερος πιλότος που έχει κερδίσει διαδοχικά δύο Παγκόσμιος τίτλους.

Το 2011 το αντράκι μεγάλωσε, ωρίμασε, απέφυγε λάθη, προσπέρασε όταν ήταν αναγκαίο και μετατράπηκε σε μία ήρεμη δύναμη!

Σε αντίθεση με τον ασταμάτητο Φέτελ, η πορεία του Μαρκ Γουέμπερ, δεν θύμιζε σε τίποτα τον Αυστραλό πιλότο, που το 2010 διεκδίκησε με νύχια και με δόντια τον Παγκόσμιο τίτλο. Δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί με τα ελαστικά της Pirelli, χάνοντας τον τραίνο του τίτλου. Ο Γουέμπερ κατάφερε να ανέβει μόλις μία φορά στο πρώτο σκαλί του βάθρου – και μεταξύ μας- γιατί ο Σεμπάστιαν Φέτελ, αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα.

Στους τυφλούς ο μονόφθαλμος…

Τη δεύτερη καλύτερη εντύπωση- πολύ μακριά, ωστόσο, από τη Red Bull- μας έκανε η McLaren. Τρεις νίκες για κάθε πιλότο, έτσι για να σπάει η μονοτονία… Σταθερός μπορεί να χαρακτηριστεί ο Τζένσον Μπάτον, ο οποίος νίκησε κατά κράτος τον ομόσταβλό του, Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός είχε μία πολύ δύσκολη χρονιά, με πολλές επιπόλαιες πράξεις, πολλές συγκρούσεις και πολλές- πολλές ποινές.

Ferrari από άλλο πλανήτη…

Και όχι, δεν εντυπωσίασε… Μία από τις πιο απογοητευτικές σεζόν άφησε πίσω της η Ferrari, αφού κατάφερε να πανηγυρίσει μόνο μία φορά τη νίκη με τον Φερνάντο Αλόνσο, στο γκραν πρι της Βρετανίας. Ωστόσο, ο Ισπανός το… πάλεψε, ανεβαίνοντας 10 φορές στο βάθρο και δίνοντας στην σκουντερία τους πολύτιμους βαθμούς, για να πλασαριστεί στην τρίτη θέση των Κατασκευαστών. Για ακόμη μία σεζόν ο Φελίπε Μάσα δεν βρήκε ρυθμό, με την πέμπτη θέση να είναι η καλύτερη που κατάφερε να πλασαριστεί…

Άφησαν Υποσχέσεις!

Mercedes και Force India άφησαν καλές εντυπώσεις, με την πρώτη να δείχνει πως μπορεί να είναι ανταγωνιστική, στα χέρια των Ρόσμπεργκ και Σουμάχερ. Μπορεί να μην κατάφεραν να ανέβουν στο βάθρο, ωστόσο αυτό έχουν σκοπό για την επόμενη σεζόν.

Από την άλλη, την δικιά της ιστορία έγραψε η Force India. Η ομάδα που έκανε ντεμπούτο στα γκριντ το 2008, πλασαρίστηκε στην έκτη θέση του πρωταθλήματος των Κατασκευαστών, την καλύτερη που στην ιστορία της, αφήνοντας πίσω της την Sauber.

Απλά απογοήτευσαν…

Renault και Sauber είχαν μία από τις απογοητευτικές σεζόν στην ιστορία τους, στη Φόρμουλα 1.

Μπορεί η Renault να δοκίμασε την τύχη της, αλλάζοντας πιλότο στα μέσα της χρονιάς, φέρνοντας τον Μπρούνο Σένα, ωστόσο η υποτονική απόδοση δεν άλλαξε. Με δυσκολία κατάφερνε να τερματίσει εντός δεκάδας, ιδιαίτερα μετά το γκραν πρι της Βρετανίας.

Στην έβδομη θέση πλασαρίστηκε η Sauber, με τους Μπαρικέλο και Κομπάγιασι να καταφέρνουν να μαζεύουν μόνο 44 βαθμούς… σε όλη τη σεζόν.

Πηγή: sport-fm.gr