Ο προπονητής του Ατρομήτου, με τις δηλώσεις του μετά το τέλος του τελικού κυπέλου για κράτος και ποδόσφαιρο μπουρδέλο, είπε φωναχτά, αυτό που ο κάθε Έλληνας έχει στο στόμα του.

Και βέβαια κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει, αφού το ποδόσφαιρο είναι κι αυτό μια μικρογραφία της κοινωνίας. Και τόσο ο φίλαθλος ή θεατής του ποδοσφαίρου, όσο και ο απλός πολίτης θεατής στο θέατρο του πολιτικού παραλόγου, αναφωνεί το ίδιο πράγμα.

Βέβαια η μόνη ένσταση, είναι ότι σε όλα αυτά τα σπίτια με τα κόκκινα φώτα απ έξω, η οργάνωση και η τυπικότητα, αλλά και οι δομές (ιδιοκτήτης-τσατσά-κοπέλες) όλα δουλεύουν άρτια.

Σε αντίθεση με το ποδόσφαιρο ή το πολιτικό σύστημα, που όλοι είναι ...αλλού γι αλλού.

Δεν ξέρω πώς μέσα στους αιώνες η έκφραση αυτή βγήκε κι έμεινε για να περιγράψει μία εικόνα ανοργανωσιάς. Ή πώς τόσες άλλες λέξεις που εννοούν την γεννετήσια πράξη, κάτι πολύ καλό δηλαδή, χρησιμοποιούνται για να εκφράσουμε κάτι κακό!

Και πολύ θα ήθελα να γνώριζα τον "πατέρα" αυτών των εκφράσεων για να μάθω την ιστορία τους και τελικά την εφαρμογή τους.

Όπως και να χει όμως, οι λέξεις όπως αυτή που χρησιμοποίησε ο Δώνης, καλώς ή κακώς, ο Έλληνας τις χρησιμοποιεί για να εκφράσει την αγανάκτησή του, τον αποτροπιασμό, απογοήτευση, θυμό, οργή κι όλα τα κακά, στραβά κι ανάποδα αυτού του τόπου.

Τον ίδιο προβληματισμό είχα όταν άκουγα τους διαδηλωτές έξω από το κοινοβούλιο, να φωνάζουν "να καεί, να καεί το μπουρδέλο η Βουλή".

Το αναρωτιόταν και η Τρέμη στο δελτίο του Μέγκα, βέβαια με άλλο ερώτημα στον καλεσμένο της. Γιατί να καεί η Βουλή, ρωτούσε.
Εγώ όμως αναρωτιόμουν γιατί να λένε μπουρδέλο την Βουλή;

Το μπουρδέλο ως οίκος, μάλλον καλό προσφέρει σε όσους το έχουν ανάγκη και είναι και ξεκάθαρο. Μπαίνεις μέσα σου λένε πόσο και για τι πληρώνεις και φεύγεις ευτυχισμένος προφανώς, αφού...ξαλαφρώνεις.

Στην βουλή τί ξεκάθαρο υπάρχει;

Ή γενικότερα, στην κοινωνία μας. Όλοι δεν κοιτάμε να "φάμε" τον διπλανό μας; Να καταγγείλουμε τον γείτονα; Να κάνουμε...λαμογιές;

Έχετε ακούσει τόσα χρόνια, κάτι κακό για τα μπουρδέλα; Ή για τις κοπέλες, που ο Θεός ξέρει γιατί αναγκάστηκαν να κάνουν αυτή την δουλειά, αλλά ακόμη κι έτσι την κάνουν τίμια;

Αντίθετα, πόσες φορές έχετε ακούσει για λαδώματα, κατασπατάληση δημοσίου χρήματος από κρατικούς λειτουργούς, για κυκλώματα, παραδικαστικά, παραπολιτικά κτλ κτλ;

Κι αν υπάρχουν ομολογίες μέσα στο κοινοβούλιο ότι κάποιοι έκλεψαν, έφαγαν δημόσιο χρήμα, πήραν μίζες από γερμένα ή όχι υποβρύχια, αν έκαναν λαμογιές με ομόλογα και τόσα άλλα, γιατί λοιπόν να μην χρησιμοποιούμε αυτόν τον όρο για να εκφράσουμε την αγανάκτησή μας;

Να έλεγε χθες δηλαδή ο Δώνης: το ποδόσφαιρο και το ελληνικό κράτος, είναι κοινοβούλιο.

Γιατί πρέπει να λέμε άλλα πράγματα από αυτά που πραγματικά ισχύουν;

Πηγή: newstoday.gr