Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης φιλοδοξεί να αναμορφώσει και να εκσυγχρονίσει εντελώς το τοπίο των συγκοινωνιών με τα νέα εισιτήρια, τις νέες κάρτες και τα νέα δρομολόγια.
Καθιερώνεται μόνο ένας τύπος εισιτηρίου που θα κοστίζει 1,20 ευρώ (από 1,40 ευρώ που στοιχίζει σήμερα το ενιαίο εισιτήριο) και θα έχει διάρκεια 70 λεπτών και όχι 90 λεπτών, όπως ισχύει σήμερα. Φυσικά, θα υπάρχει και μειωμένο, το οποίο θα κοστίζει 50% φθηνότερα (0,60 ευρώ).
Αναφορικά με τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών:
- Η μηνιαία για όλα τα μέσα θα κοστίζει 30 ευρώ (από 45 ευρώ σήμερα) και η μειωμένη 15 ευρώ
- Η τρίμηνη 85 ευρώ (η μειωμένη 43 ευρώ)
- Η εξάμηνη 165 ευρώ (η μειωμένη 83 ευρώ)
- Η ετήσια 320 ευρώ (από 450 ευρώ σήμερα) και η μειωμένη 160 ευρώ.
Σημειώνεται ότι οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών δεν θα ισχύουν για τις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο, για τη μετάβαση στο αεροδρόμιο θα υπάρχουν:
- Η μηνιαία κάρτα αεροδρομίου που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα και για μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο με τις λεωφορειακές γραμμές express (εκτός Χ80) και το Μετρό, στα 45 ευρώ η κανονική (από 140 σήμερα) και στα 23 ευρώ η μειωμένη.
- Η τρίμηνη κάρτα αεροδρομίου η οποία θα κοστίζει 130 ευρώ η κανονική και 65 η μειωμένη.
- Η εξάμηνη κάρτα αεροδρομίου η οποία θα κοστίζει 230 ευρώ η κανονική και 115 η μειωμένη.
- Η ετήσια κάρτα αεροδρομίου η οποία θα κοστίζει 450 ευρώ η κανονική (1.000 ευρώ σήμερα) και 225 η μειωμένη.
Παράλληλα, εγκαινιάζεται και το εισιτήριο 5 ημερών, το οποίο ισχύει για πέντε πλήρη 24ωρα και είναι αξίας 10 ευρώ (δεν ισχύει για μετακινήσεις με τις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80).
Όπως αναφέρεται, εξακολουθούν να ισχύουν:
- Το ημερήσιο εισιτήριο αξίας 4 ευρώ, το οποίο ισχύει και για μετακινήσεις με την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80
- Το εισιτήριο των λεωφορειακών γραμμών express του Αεροδρομίου, αξίας 5 ευρώ (μειωμένο 2,50 ευρώ).
- Τα εισιτήρια του μετρό προς και από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών στα 8 ευρώ (μειωμένο κατά 4 ευρώ) και μετ' επιστροφής σε διάστημα μίας εβδομάδας (από 48 ώρες) αξίας 14 ευρώ. Τα εισιτήρια αυτά ισχύουν και στα λοιπά μέσα του Ομίλου ΟΑΣΑ για 70 λεπτά, τόσο μετά την πρώτη επικύρωση στην πρώτη διαδρομή, όσο και μετά τη δεύτερη επικύρωση κατά την επιστροφή, όσον αφορά το μετ' επιστροφής εισιτήριο.
- Το εισιτήριο του μετρό από τους σταθμούς Παλλήνη- Κάντζα- Κορωπί προς και από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αξίας 6 ευρώ (μειωμένο 3 ευρώ).
- Το Τριήμερο Τουριστικό Εισιτήριο αξίας 20 ευρώ (θα ισχύει και για μετακινήσεις με την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80)
- Το Επταήμερο Εισιτήριο Αεροδρομίου αξίας 50 ευρώ.
Αλλαγές και στα δρομολόγια
Την ίδια ώρα, τροποποιούνται γραμμές, οι οποίες σήμερα καταλήγουν στο κέντρο της Αθήνας και γίνονται τοπικές τροφοδοτικές γραμμές προς τους σταθμούς μετρό.
Ειδικότερα, οι γραμμές Α4, Β8, Γ10, Γ12, Α16 μετατρέπονται σε τροφοδοτικές γραμμές προς τους πλησιέστερους σταθμούς μετρό ως εξής:
- Η γραμμή Α4 θα συνδέει τις περιοχές Άνω Γλυφάδας, Αργυρούπολης, Κ. Ηλιούπολης με το σταθμό Αγ. Δημητρίου
- Η γραμμή Β8 τις περιοχές Ν. Φιλαδέλφειας, Μεταμόρφωσης με το σταθμό Άνω Πατησίων
- Η γραμμή Γ10 τις περιοχές Ανάκασας, Αγ. Αναργύρων με το σταθμό Κάτω Πατησίων
- Η γραμμή Α16 τη περιοχή Ελευσίνας με το σταθμό Αιγάλεω μέσω της Ιεράς οδού.
Παράλληλα η γραμμή 154, η οποία συνδέει σήμερα τη περιοχή της Βούλας - Άνω Γλυφάδας με το σταθμό μετρό Αγ. Δημητρίου, τροποποιείται και θα καταλήγει στο σταθμό μετρό Ελληνικού (μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής) ώστε να επιτυγχάνεται η ταχύτερη πρόσβαση των κατοίκων των περιοχών αυτών στο δίκτυο μετρό.
Επίσης:
- Θα γίνουν τροποποιήσεις λεωφορειακών γραμμών, ούτως ώστε να φέρουν ταχύτερη σύνδεση με τα μέσα σταθερής τροχιάς. Για παράδειγμα, οι κάτοικοι του Δήμου Πετρούπολης, Ιλίου, Καματερού θα μπορούν να μετακινούνται πλέον από και προς τον σταθμό του Μετρό Ανθούπολη, μέσω τροποποίησης της διαδρομής των γραμμών 704 και 747, οι οποίες σήμερα καταλήγουν στον σταθμό Αττική.
- Ιδρύεται γραμμή από Αχαρνές προς το νοσοκομείο Αγ. Αναργύρων Κηφισιάς, ώστε να εξασφαλίζεται η σύνδεση των περιοχών Αχαρνών, Θρακομακεδόνων, Α. Λιοσίων, Αγ. Αναργύρων με το νοσοκομείο.
- Τροποποιείται η διαδρομή της γραμμής 444, ώστε να συνδέεται απευθείας η περιοχή Άνω Πατησίων, Γαλατσίου, Ν. Ιωνίας με το σταθμό Ειρήνη και το ΟΑΚΑ.
- Τροποποιείται η διαδρομή της γραμμής 420 ώστε να συνδέει τα ΚΤΕΛ Κηφισού με το σταθμό του Μετρό Άγιος Αντώνιος, με μία αλλαγή που θα συνδέει την λεωφόρο Κηφισού με το Μετρό.
Πηγή: athensmagazine.gr