Ο κ. Φίλης είναι γνωστός αρνητής της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Απλά η θέση που επαναδιατύπωσε πριν μερικές ημέρες σε γνωστή τηλεοπτική εκπομπή προκάλεσε θόρυβο και ξεσήκωσε Πόντιους και μή, λόγω του αξιώματος που κατέχει, αυτού του Υπουργού Παιδείας. «Το τρανόν το ραςίν τρανά ςόνεα ές» (το μεγάλο βουνό έχει και πολλά χιόνια), λένε οι Πόντιοι, οι οποίοι χρησιμοποιούν αυτή την παροιμία, για να υπενθυμίσουν, ότι αυτός που έχει μεγάλο αξίωμα έχει και μεγάλες ευθύνες. Ο Φίλης με την άποψη που εξέφρασε, την οποία στηρίζει βάσει απόψεων ιστορικών και διεθνολόγων, προσέθεσε το όνομά του δίπλα σε αυτούς που αντιμετωπίζουν τον πόνο ενός λαού, ρηχά και υπό την επιστημονική έννοια, όπως είπε. Έγινε η νέα Ρεπούση, η οποία έγινε γνωστή για την περιβόητη θεωρία του... συνωστισμού, στο βιβλίο της ιστορίας που συνέγραψε και κακώς εισέβαλλε στα ελληνικά σχολεία...
Αυτή είναι νοοτροπία, μερικών ψευτοαριστερών (μήν τους βάζουμε όλους στο σακί), οι οποίοι δείχνουν ιδιαίτερη ευαισθησία στην αναγνώριση γενοκτονιών που υπέστησαν άλλες φυλές (βλέπε Εβραίοι απ'τους Ναζί), παίζουν πολιτικά παιχνίδια προβάλλοντας δήθεν ενδιαφέρον για τους Σύριους (και πολλών άλλων εθνοτήτων) πρόσφυγες που πνίγονται στο Αιγαίο, αλλά. ό,τι έχει να κάνει πάνω σε θέματα εθνικά και ιστορικά. τα υποβαθμίζουν και αποδίδουν στους υπερασπιστές των διάφορους απεχθείς χαρακτηρισμούς, όπως «γραφικοί, εθνικιστές, φασίστες».
Προσωπικά, η άποψη του κύριου Φίλη, όσο εμετική, άλλο τόσο αδιάφορη είναι. Γιατί ποιός είναι ο Φίλης; «Νε μέλ’, νε κερίν», λέει ο θυμόσοφος ποντιακός λαός αναφερόμενους σε... ανάξιους. Έγινε γνωστός τα τελευταία δύο χρόνια, επειδή τον έβγαζαν στα τηλεπαράθυρα. Προβολή στην προβολή, ο... νεοπάγκαλος των ελληνικών πολιτικών δρωμένων κατάφερε να μαζέψει ψηφαλάκια και να μπει στη βουλή. Πρόκειται για έναν άνθρωπο με πολιτικό λόγο... νηπιαγωγείου, χωρίς επιχειρήματα και γνώσεις. Ψάξτε βιντεάκια στο διαδίκτυο να δείτε, πώς τον κόλλησε πολιτικός αντίπαλος, όταν τον ρώτησε, αν γνωρίζει, τί σημαίνει bail in και ο υπουργός τον κοίταζε αμήχανα, απαντώντας του... «κάτι έχω ακούσει».
Η γνώμη του κ. Φίλη δεν πρόκειται να αλλάξει την ιστορία, ούτε την προσπάθεια που γίνεται παγκοσμίως για την αναγνώριση της γενοκτονίας ( έχει αναγνωριστεί ήδη από 7 πολιτείες των ΗΠΑ, Κύπρο, Ελλάδα, Νότια Αυστραλία, Νέα Νότια Ουαλία, Σουηδία, Αρμενία και Διεθνή Ένωση Επιστημόνων Μελέτης της Γενοκτονίας). Αυτό που προβληματίζει είναι η χρονική συγκυρία που επαναδιατυπώθηκε η άποψη του υπουργού, όταν το υπουργείο του έχει χειρότερα προβλήματα να διαχειριστεί (με ελλείψεις καθηγητών και βιβλίων στα σχολεία),όπως και η κυβέρνηση στην οποία ανήκει. Θα μπορούσε πολύ απλά να αποφύγει να μιλήσει ή αν είχε τα κάκαλα, να παραδεχόταν, ότι έκανε λάθος.
Είναι ηλίου φαεινότερο, ότι το ποντιακό θέμα πουλάει, την ώρα που η Ελλάδα ξεπουλιέται... Επειδή έχουμε δημοκρατία, βγαίνει ο κάθε σελέμπριτι, καλλιτέχνης, πολιτικός, τηλεπαρουσιαστής, τηλεμαϊντανός, μπουρδολόγος...άσχετος, στα Social Media και εκφράζει το κοντό του και το μακρύ του για ένα θέμα, που μπορεί άλλους εξ αυτών, όντως, να τους ενδιαφέρει, άλλοι όμως εκφράζουν γνώμη προς ιδίον όφελος. Εμφανίστηκαν μέχρι και ποδοσφαιριστές που δεν παίρνουν πολλά... likes στον αγωνιστικό χώρο, πολύ απλά γιατί... σέρνονται και κατακεραύνωσαν τον απεχθή... αντιπόντιο Φίλη.
Το θέμα της Γενοκτονίας έχει δημιουργήσει θόρυβο ανάλογο ή ισχυρότερο από αιματηρά επεισόδια σε διαδηλώσεις, γήπεδα, δολοφονίες και όσα θέματα προβάλλονται στα δελτία ειδήσεων. Δεν είναι η πρώτη φορά που οι πολιτικοί χειρίζονται επικοινωνιακά κάποια ζητήματα με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη από πιο ζωτικά (για τις εποχές που ζούμε) θέματα. Θυμηθείτε, τί μας απασχολούσε, όταν ψηφίζονταν μεσοπρόθεσμα προγράμματα. Πάλι κάποια μύτη, θα είχε ανοίξει σε κάποιο ντέρμπι και η είδηση μονοπωλούσε την επικαιρότητα για ημέρες...
Οπότε μην πέφτετε στην παγίδα. Φίληδες θα υπάρχουν πάντοτε στον κόσμο και θα προσπαθούν να γίνουν γνωστοί προβάλλοντες τον εαυτό τους ως...«αντί». Το ίδιο παιχνίδι έπαιξε και η Ρεπούση και τώρα είναι εκτός βουλής.
ΥΓ: Η κορώνα όθεν κι αν πάει, μαύρα ωβά ευτάει.