Και ενώ οι πιέσεις των ευρωπαίων είναι πιο έντονες προς την ελληνική κυβέρνηση στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων, προκειμένου να δοθεί το νέο πακέτο βοήθειας και η 5η δόση του δανείου προς την Ελλάδα, η Wall Street Journal σε σημερινό της δημοσίευμα αναφέρει ότι «η Ελλάδα πωλείται φθηνά και η Γερμανία αγοράζει» κάνοντας επίσης λόγο στον τίτλο του δημοσιεύματος για «κυνήγι προσφορών στην Ελλάδα».
Η εφημερίδα αναφέρει ως παράδειγμα τον ΟΤΕ σημειώνοντας πως για το 10% η Deutsche Telekom πλήρωσε μόλις 400 εκατομμύρια ευρώ, όταν πριν τρία χρόνια είχε δώσει 4 δισεκατομμύρια ευρώ για το 30%.
Στο δημοσίευμα γίνεται επίσης αναφορά και στο ενδιαφέρον γερμανικών εταιρειών για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, αλλά και για το ενδιαφέρον του τσεχικού ενεργειακού ομίλου CEZ για είσοδο στην εγχώρια αγορά ενέργειας.
Δείτε μεταφρασμένα αποσπάσματα του δημοσιεύματος:
"Οι Γερμανικές επιχειρήσεις είναι στο κυνήγι για ευκαιρίες στην Ελλάδα καθώς η πληγήσα από το χρέος κυβέρνηση κάνει κινήσεις για την πώληση κρατικών περιουσιακών στοιχείων για τη σταθεροποίηση της οικονομίας της χώρας.
Η Deutsche Telekom AG, τη Δευτέρα είπε ότι θα αγοράσει ένα επιπλέον 10% των μετοχών της ΟΤΕ στην Ελλάδα με ένα κόστος περίπου 400 εκατομμύρια €, ή περίπου 590 εκατομμυρίων δολαρίων, αυξάνοντας έτσι την ιδιοκτησίας της γερμανικής εταιρείας στο 40%. Η αγορά του ΟΤΕ, καθώς οι ελληνικές τηλεπικοινωνίες είναι γνωστό, θυμίζουν κλεψιά σε σύγκριση με τα σχεδόν € 4,000,000,000 που πλήρωσε η γερμανική εταιρεία το 2008 για να συγκεντρώσει το 30% των μετοχών της.
Η Deutsche Telekom δεν έχει επιλογή για την πιο πρόσφατη αγορά. Η Αθήνα άσκησε το δικαίωμα πώλησης που είχε από τη συμφωνία του 2008. Η εταιρεία εξέφρασε από την πλευρά της, την εμπιστοσύνη της στις προοπτικές της Ελλάδας.
Και άλλες όμως γερμανικές επιχειρήσεις είναι στο κυνήγι ευκαιριών στην Ελλάδα, παρά των εμπειριών των ξένων επενδυτών, στην κρίση έπληξε τη χώρα. Η Fraport AG, η οποία κατέχει και εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, έχει εκφράσει ενδιαφέρον για την εξαγορά 55% των μετοχών του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Η γερμανική εταιρεία έχει συμμετοχές ή συμβάσεων διαχείρισης σε 12 αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο.
Ελλάδα ελπίζει να κερδίσει περίπου 50 δισεκατομμύρια € από την ιδιωτικοποίηση των κρατικών περιουσιακών στοιχείων μέχρι το 2015. Οι πωλήσεις έρχονται, καθώς η χώρα βρίσκεται υπό την πίεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για τη μείωση του χρέους της χώρας που αγγίζει τα € 340.000 000.000. Παρά το πρόγραμμα λιτότητας, η Ελλάδα μπόρεσε να πείσει τους πιστωτές της ώστε να αποφύγει την πτώχευση.
Η Γερμανοί δεν είναι οι μόνη που εκφράζουν ενδιαφέρον για τα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία τώρα που οι τιμές είναι χαμηλές. Η CEZ AS, μια εταιρεία ενέργειας που έχει έδρα στην Τσεχία, τον Απρίλιο, δήλωσε ότι εξετάζει ενδεχόμενες εξαγορές των ελληνικών περιουσιακών στοιχείων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Η ελληνική κυβέρνηση θέλει να πουλήσει ένα 17% από τον μεγαλύτερο προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, τη ΔΕΗ, μειώνοντας το ποσοστό της στο 34%.
Ορισμένες εταιρείες θα μπορούσαν να ψάχνουν για έξοδο από την Ελλάδα σύμφωνα με τα όσα δήλωσε εκπρόσωπος του Hochtief AG λέγοντας ότι η γερμανική κατασκευαστική εταιρεία έχει εξετάσει κάποιο τύπο πώλησης ή μία αρχική δημόσια προσφορά για την παραχώρηση της επιχείρησης, η οποία κατέχει το 40% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Οι Γερμανοί έχουν σημαντική εμπειρία με πωλήσεις «φωτιά» κρατικών περιουσιακών στοιχείων, είπε ο οικονομολόγος της Capital Barclay, Thorsten Polleit, τονίζοντας τη φρενίτιδα των ιδιωτικοποιήσεων στην πρώην Ανατολική Γερμανία μετά την επανένωση το 1991."
Πηγή: newstoday.gr