Aλλά και την επιβίωση των τουριστικών επιχειρήσεων, που τα τελευταία έτη απώλεσαν σημαντικά κεφάλαια εξαιτίας της κρίσης, που χτύπησε και την Ελλάδα.
«Η Ελλάδα προσφέρει την ιδανική σχέση ποιότητας και τιμής στα τουριστικά πακέτα», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Γιώργος Νικητιάδης, από τις ΗΠΑ, όπου βρίσκεται, προκειμένου να προωθήσει το ελληνικό τουριστικό προϊόν στην αμερικανική αγορά. Οι τιμές των ξενοδοχείων, όπως τονίζει, έχουν διατηρηθεί στα περσινά επίπεδα και «σε αυτό έχει συμβάλει η μείωση του ΦΠΑ στο 6,5% στις τουριστικές υπηρεσίες, που έκανε πράξη η κυβέρνηση».
Ο τουρισμός αποτελεί τη λοκομοτίβα της ανάπτυξης σε εθνικό επίπεδο, κατά γενική ομολογία εμπλεκομένων και με τα μη τουριστικά πράγματα και οι τιμές των προσφερόμενων υπηρεσιών, θα καθορίσουν πού θα «κάτσει» η μπίλια στα τουριστικά έσοδα. Ο ελληνικός τουρισμός «πουλάει» φέτος, επισημαίνουν με μία φωνή οι τουριστικοί φορείς και «όχι ακριβά», απαντούν τουριστικοί επιχειρηματίες, που ζουν από κοντά τα λαμβάνοντα στον τουριστικό κλάδο.
Διψήφιο ποσοστό ανόδου στα τουριστικά έσοδα φέτος είναι το ιδεατό σενάριο, ενώ μια άυξηση που θα κυμανθεί στο 6% με 7% θεωρείται ο πλέον ρεαλιστικός στόχος, με βάση τα έως τώρα στοιχεία αφίξεων τουριστών. Κλειδί, πάντως, για την πορεία των τουριστικών εσόδων και το αν θα κλειδώσουν στο +10% και πάνω, είναι οι προσφερόμενες τιμές.
Αν πουλήσει δηλαδή η Ελλάδα «ακριβά» τα τουριστικά πακέτα, με τις υπλογιζόμενες για φέτος αφίξεις, τότε θα το καταφέρει, σημειώνουν οι γνωρίζοντες. Αν «πουλήσει» χαμηλά, τότε ο στόχος του 6% και του 7% αυξήσεις στα τουριστικά έσοδα είναι μάλλον δεδομένος, πάντα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, που κάνουν λόγο για άνοδο των αφίξεων κατά 10% και πλέον.