Άγνωστος πάντως παραμένει ο αριθμός των ταξί-κλώνων που κυκλοφορούν εντός λεκανοπεδίου καθώς οι διαδικασίες για τον εντοπισμό και την ταυτοποίησή τους από την Τροχαία είναι ιδιαίτερα περίπλοκες.

Πρόκειται για παράνομα ταξί τα οποία δεν διαθέτουν την απαραίτητη άδεια, αλλά χρησιμοποιούν παραποιημένα στοιχεία κυκλοφορίας που αντιστοιχούν σε νόμιμα επαγγελματικά οχήματα παραπλανώντας τις αρχές και τους επιβάτες.

Πριν λίγες ημέρες δύο ακόμη ταξί-μαϊμούδες εντοπίστηκαν από αστυνομικούς ενώ τους τελευταίους μήνες έχουν πιαστεί στην τσιμπίδα της Τροχαίας δεκάδες ταξί-μαϊμούδες, ενώ ο πραγματικός αριθμός, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της ΕΛ.ΑΣ., είναι υπερβολικά μεγάλος.

Πώς μπορεί να μπαίνουν στην κυκλοφορία όμως ταξί που δεν είναι νόμιμα; Οι τρόποι που χρησιμοποιεί η «μαφία» των πειρατών ποικίλλουν. Μία από τις μεθόδους-κλειδί είναι ο αποχαρακτηρισμός των ταξί τους.

Οι επιτήδειοι πωλούν το όχημα ως ιδιωτικής χρήσεως, αποχαρακτηρίζοντάς το. Με άλλο όχημα όμως και με τα ίδια στοιχεία (πινακίδες και άδεια) κυκλοφορούν κανονικά στην Αθήνα. Έτσι μπορεί να δει κάποιος αυτοκίνητο με την ίδια πινακίδα στην Πάτρα και ταξί στην Αθήνα! Επίσης, κάποιοι κάνουν δήλωση απώλειας πινακίδας και άδειας κυκλοφορίας, εκδίδουν καινούργια που τα δίνουν σε «πειρατές», οι οποίοι κυκλοφορούν ανενόχλητοι. Η έλλειψη μηχανογράφησης ευνοεί τους παρανομούντες και κάνει τον εντοπισμό τους δύσκολο. Συχνά, μέσα από αγγελίες πωλούν ιδιωτικώς άδεια ταξί και όχημα το οποίο είναι «μαϊμού».

Το δέλεαρ είναι ότι η άδεια πωλείται πιο φτηνά. Μερικές φορές πέφτουν θύματα αυτών των επιτηδείων και οδηγοί που θέλουν να αγοράσουν ταξί. Τους προμηθεύουν «μαϊμού» με πινακίδα και άδεια κυκλοφορίας, ενώ το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει δηλωθεί ως αποχαρακτηρισμένο.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΣΑΤΑ ο αριθμός του «κίτρινων μαϊμούδων» που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας είναι απροσδιόριστος καθώς κάποιοι κάνουν λόγο ακόμη και για χιλιάδες «πειρατικά» ταξί.

Πηγή: protothema.gr