Το στοιχείο είναι πραγματικά εντυπωσιακό και μάλιστα έχει αυξανόμενη τάση, ενώ στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο οι θάνατοι είναι ακόμα περισσότεροι.

Μάλιστα πρόκειται για τραγικό και επώδυνο θάνατο, δεδομένου ότι σύμφωνα με στοιχεία της πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ οι περισσότεροι νεκροί που απεγκλωβίζονται από τα αυτοκίνητα, δεν έχουν καταλήξει από τραύματα, αλλά από πνιγμό και μάλιστα έχοντας τις αισθήσεις τους.

Τι θα λέγατε επίσης, αν σας λέγαμε ότι υπάρχει ένας απλός τρόπος όλα αυτά να αποφευχθούν και μάλιστα με ένα συνολικό κόστος που κανείς δεν μπορεί να πει όχι;

Γιατί τα λέμε όλα αυτά θα πει κανείς; Τι δουλειά έχει ένα αθλητικό site που καλύπτει τα δρώμενα στον μαζικό αθλητισμό με ένα τέτοιο θέμα;

Η απάντηση είναι απλή: Lifeguard Hellas.

Δεν υπάρχει ούτε ένας αθλούμενος σε αυτή τη χώρα που να παίρνει μέρος σε αγώνες και να μην έχει πετύχει ποτέ σε κάποιον από αυτούς τη Μανία τον Σπύρο και τα άλλα παιδιά της ομάδας ναυαγοσωστών που καλούνται από τους κατά τόπους διοργανωτές, προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε στεριά και θάλασσα.

Ένας ναυαγοσώστης εξάλλου, για όποιον δεν γνωρίζει, περνάει από εκπαίδευση και είναι σε θέση να παρέχει τις πρώτες βοήθειες είτε αφορά περίπτωση πνιγμού, είτε τραυματισμό από άλλη αιτία.

Το runnfun.gr βρέθηκε πριν από λίγες ημέρες στα γραφεία της Lifeguard Hellas (Eυαγγελιστρίας 6 ΚΑΛΛΙΘΕΑ, 176 71) προκειμένου να κάνει ένα αφιέρωμα στους ανθρώπους που φροντίζουν για την ασφάλεια όλων μας, ωστόσο, κουβέντα στην κουβέντα… έπεσε πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, το οποίο δεν ήταν δυνατόν να αγνοήσει.

Αρχικά μας έκανε μεγάλη εντύπωση ο αριθμός. Στη χώρα μας να πνίγονται 20 άνθρωποι κάθε χρόνο μέσα στο αυτοκίνητό τους, δεν είναι δα και λίγο πράγμα.

Μητριτσάκης: Μας προβληματίζει αυτό το θέμα από το 2004

Ο Σπύρος Μητριτσάκης, καθηγητής φυσικής αγωγής και εκπαιδευτής ναυαγοσωστικής Α’ βοηθειών, έκανε την αναφορά στο θέμα και μοιραία η κουβέντα πήρε άλλη κατεύθυνση.

«Ειναι τραγικό γεγονός πως όταν πέσει ένα αυτοκίνητο στο νερό, οι πόρτες δεν ανοίγουν, οι ζώνες μπλοκάρουν και ακινητοποιούν τους επιβάτες ενώ σε ελάχιστα δευτερόλεπτα απενεργοποιείται το ηλεκτρικό σύστημα και δεν ανοίγουν τα παράθυρα τα οποία είναι ως επί το πλείστον ηλεκτρικά. Οι επιβάτες δεν έχουν κανένα τρόπο να αντιδράσουν. Απελπισμένοι, φοβισμένοι και πανικόβλητοι καταφεύγουν στο έσχατο μέσο να χτυπάνε απεγνωσμένα τζάμια με γροθιές, που όμως είναι αδύνατο να σπάσουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια φρικτή παγίδευση των επιβατών και σε 1-2 λεπτά επέρχεται φριχτός θάνατος», λέει ο Σπύρος.

Το ερώτημα επιβεβλημένο. Και πως θα γλιτώσουμε αν ποτέ συμβεί κάτι τέτοιο: «Έχουν γίνει πολλές έρευνες κλπ που ακόμα και τώρα αναζητούν λύσεις. Έχουν γίνει προτάσεις από μεγάλα πανεπιστήμια μέχρι και για ξεχωριστό ειδικό ηλεκτρικό σύστημα στα παράθυρα ώστε να μην απενεργοποιείται. Που δυστυχώς είναι ανεφάρμοστες για διάφορους λόγους. Η Lifeguard Hellas από το 2004 έχει εντοπίσει και ασχοληθεί με το πρόβλημα. Υπάρχουν διαφορά εργαλεία θραύσης κρυστάλλων στο εμπόριο. Όλες οι προτάσεις διεθνώς είναι στο να τα παρουσιάζουν και να προτείνουν απλώς την ύπαρξη τους στα αυτοκίνητο. Αποτέλεσμα να μην το διαθέτει κανείς, Επισης διεθνώς. Εμείς αρχικά προτείνουμε να νομοθετηθεί η υποχρεωτική ύπαρξη του σε κάθε αυτοκίνητο. Τότε υπάρχουν τεράστιες πιθανότητες να το χρησιμοποιήσει αυτός που βρίσκεται σε τόσο δραματική θέση και κίνδυνο. Όπως λέμε: Σκοπός ναι ειναι να σώσουμε ΜΙΑ ζωή. Στο τέλος, όμως, θα σωθούν πολλές..»

Όπως μας είπε ο Σπύρος η Lifeguard Hellas δεν θέλει απλά να δείξει στον κόσμο το σωστό εργαλείο που πρέπει να υπάρχει μέσα στο αμάξι, αλλά και να εκπαιδεύσει στους ανθρώπους να αντιμετωπίζουν μια τέτοια κατάσταση, προκειμένου αν ο μη γένοιτο, βρεθεί κανείς σε τέτοια κατάσταση να μην είναι η πρώτη φορά και να ξέρει τη πρέπει να κάνει.



Είναι άλλωστε δύσκολο, ακόμα και αν διαθέτεις το κατάλληλο εργαλείο, να έχεις εκείνη την ώρα την ψυχραιμία να εφαρμόσεις για πρώτη φορά οδηγίες, χωρίς να έχεις δοκιμάσει έστω μία φορά.

«Έχουμε τρόπο και σχέδιο ώστε ο κάθε οδηγός να αυτοεκπαιδευτεί με πολύ απλό τρόπο και να αντιδράσει με πολλές πιθανότητες επιτυχώς. Το σχέδιο ευελπιστούμε και στοχεύουμε στη συνεργασία της πολιτείας ώστε να το προτείνουμε στο εξωτερικό που όπως σας προείπα μελετούν το πρόβλημα ψάχνοντας λύση. Η Ολλανδία έχει τριπλάσια ποσοστά τέτοιων ατυχημάτων από την Ελλάδα. Και θα είναι μια πόλη σημαντική προβολή της χώρας μας», τονίζει ο Σπύρος Μητριτσάκης.
Είναι μια πρόταση που δίνει λύση

Αποφασίσαμε να δημοσιοποιήσουμε το συγκεκριμένο θέμα, αφού η πρόταση μας φάνηκε καλή.

Άλλωστε παγκόσμια το φαινόμενο είναι ακόμα πιο έντονο. Για παράδειγμα στη Νορβηγία έχουμε 4-5 πνιγμούς μηνιαίως, ενώ και στις ΗΠΑ σε πολιτείες με κανάλια και ποτάμια οι αριθμοί είναι μεγαλύτεροι.

με ένα πρόχειρο ψάξιμο μάλιστα στο διαδίκτυο διαπιστώσαμε ότι μεγάλες εκπομπές σε Ευρώπη και Αμερική ( π.χ. MythBusters, Top Gear κ.α.) έχουν ασχοληθεί με το συγκεκριμένο ζήτημα, τονίζοντας ότι μέσα στο αμάξι πρέπει να υπάρχει το «ειδικό εργαλείο» για θραύση τζαμιών για να καταφέρεις να γλιτώσεις.

Μόνο που κανείς δεν λέει πιο είναι αυτό το «ειδικό εργαλείο», ενώ και στα πειράματα που έγιναν οι οδηγοί που έπεφταν στο νερό, θεωρούσαν δεδομένο ότι δεν θα κατάφερναν να βγουν ζωντανοί από αυτήν την παγίδα θανάτου, αφού είτε τα εργαλεία δεν δούλευαν, είτε δεν είχαν την ψυχραιμία να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.

Εκεί θέλει να εστιάσει Lifeguard Hellas, να δώσει τη λύση και να γλιτώσει έστω μία ζωή. Τι λέτε δεν αξίζει;

Δείτε τα βίντεο παρακάτω:





Πηγή: runnfun.gr