Σήμα κινδύνου εκπέμπει το Θεατρικό Μουσείο της Αθήνας καθώς η διακοπή της χρηματοδότησης και η αδιαφορία της Πολιτείας την τελευταία πενταετία έχουν φέρει το μουσείο σε κατάσταση πλήρους παρακμής με χιλιάδες εκθέματα και ένα σπάνιο αρχειακό υλικό να έχουν αφεθεί στο έλεος των κατσαρίδων και των τοξικομανών που εισβάλουν στο χώρο για να πάρουν τη δόση τους.
Ρημάζει το Θεατρικό Μουσείο! Σύριγγες τοξικομανών και κατσαρίδες παντού - Εικόνες σοκ!
| 14/07/17 - 19:02
Σε άθλια κατάσταση το Θεατρικό Μουσείο. Εικόνες που δεν θυμίζουν σε τίποτα παλιές ένδοξες εποχές.
Θεατρικά κοστούμια από παραστάσεις αρχαίου δράματος, καμαρίνια «θρύλων» του θεάτρου και του κινηματογράφου, όπως της Μαρία Κάλλας, της Μαρίκας Κοτοπούλη, του Αλέξη Μινωτή και του Δημήτρη Χορν, καθώς και θεατρικά έργα που χρονολογούνται από το 1780 ρημάζουν στα σκονισμένα και βρώμικα ράφια του μουσείου την ωρα που αδέσποτα ζώα και τοξικομανείς από την οδό Σόλωνος βρίσκουν καταφύγιο στους χώρους των εκθεμάτων.
Το Θεατρικό Μουσείο παραμένει κλειστό εδώ και πέντε χρόνια μετά την επίσχεση εργασίας στην οποία προχώρησαν οι εργαζομένοι του ιδρύματος εξαιτίας της μη καταβολής των δεδουλευμένων τους ενώ τόσο ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του μουσείου, κ. Κώστας Γεωργουσόπουλος, όσο και ο αντιπρόεδρος, κ. Γιώργος Μιχαλακόπουλος, βρίσκονται στα δικαστήρια με την άπειλη κατάσχεσης της προσωπικής τους περιουσίας για χρέη προς την εφορία και το ΙΚΑ. «Αυτή είναι η τραγωδία του πράγματος. Το μοναδικό μουσείο της Ευρώπης, δεν υπάρχει άλλο μουσείο εθνικό, θεατρικό στην Ευρώπη πλην της Αγγλίας που το έκλεισε η Θάτσερ.
Τώρα το έκλεισε εδώ η αριστερή κυβέρνηση ουσιαστικά. Και ο πρόεδρος του, εγω, και ο αντιπρόεδρος, ο κ. Μιχαλακόπουλος, είμαστε άμισθοι όλοι στο συμβούλιο, μας έχουν κατασχέσει όλες μας τις καταθέσεις για τα χρέη στην εφορία. Και εχουμε δικαστεί 20 μήνες φυλακή για το χρέος στο ΙΚΑ. Δεν χρωστάμε τίποτα ως ιδιώτες, δεν χρωστάμε τίποτα ως μουσείο, χρωστάει το υπουργείο στο μουσείο. Δεν πληρώνει το υπουργείο και πάμε εμείς φυλακή», λέει στο Newsit ο πρόεδρος του μουσείου, κ. Γεωργουσόπουλος, και απευθύνει κραυγή αγωνίας προκειμένου να διασωθεί ένα υλικό που περιλαμβάνει το θεατρικό πλούτο της σύγχρονης ιστορίας της Ελλάδας.
Το Newsit περιηγήθηκε στους χώρους του μουσείου και κατέγραψε τις εικόνες της ντροπής από τον καθημερινό μαρασμό της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Στην πτέρυγα του αρχαίου δράματος, όπου εκτίθενται τα κοστούμια και οι μάσκες από παραστάσεις του 1950 μέχρι και σήμερα, ο μοναδικός εργαζόμενος του μουσείου εχει κρύψει την προτομή του Καρόλου Κουν σε ένα δωμάτιο, καθώς, όπως λέει, οι τοξικομανείς που σπάνε το τζαμί και μπαίνουν τις νύχτες στο μουσείο κλέβουν τις χάλκινες προτομές των ηθοποιών για να πουλήσουν το μέταλλο και να πάρουν τη δόση τους. Από την εισβολή των τοξικομανών, ωστόσο, δεν γλίτωσαν οι τιμητικές πλακέτες των ηθοποιών οι οποίες εχουν κλαπεί από τα δωμάτια του Αιμίλιου Βεάκη, του Μάνου Κατράκη και της Σοφίας Βέμπο.
Στους διαδρόμους, η υγρασία και οι ψύλλοι έχουν καταστρέψει τις αφίσες των παραστάσεων της Επιδαύρου ενώ σε μια σκονισμένη και γεμάτη κατσαρίδες βιτρίνα «δεσπόζουν» οι μάσκες του αρχαίου δράματος του Σικελιανού, οι οποίες κατασκευάστηκαν το 1932 και χρησιμοποιήθηκαν στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004. Στο γραφείο του προέδρου μια αδέσποτη γάτα εχει βρει καταφύγιο στις κούτες με τις μακέτες των θεατρικών σκηνικών που χρονολογούνται από το 1955 ενώ οι νυχτερινοί εισβολείς έχουν αφαιρέσει τον κεντρικό υπολογιστή στον οποίο φυλάσσεται το ψηφιακό αρχείο όλων των θεατρικών ντοκουμέντων από το 1897.
Στο χώρο με τα καμαρίνια των ηθοποιών, οι βιτρίνες της Μαρία Κάλλας, της Κατίνας Παξινού, της Μαρίκας Κοτοπούλη, του Αλέξη Μινωτή, του Δημήτρη Χορν, της Τζένης Καρέζη και της Αλίκης Βουγιουκλάκη έχουν γεμίσει από ψόφιες κατσαρίδες και σοβάδες που πέφτουν από το μουχλιασμένο ταβάνι. Στο διπλανό γραφείο, σύριγγες από τοξικομανείς και περιττώματα από αδέσποτα ζώα κάνουν «παρέα» στα θεατρικά προγράμματα τα οποία επι σειρά ετών αποτελούσαν αντικείμενο μελέτης για θεατρικούς θιάσους από ολόκληρο τον πλανήτη.
«Μας ειχαν ζητήσει παλαιότερα από την πρεσβεία της Νότιας Κορέας να επισκεφθούν το μουσείο και να μελετήσουν το υλικό. Μολις είδαν την κατάσταση εδώ μας έστειλαν αίτημα για να ´υιοθετήσουν´ το μουσείο», τονίζει ο Γιώργος, ηθοποιός, ο οποίος φροντίζει ακόμα το μουσείο και κάνει αγώνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού ώστε να σώσει ο,τι μπορεί απο τα εκθέματα. Η Λυδία Κονιόρδου, εξάλλου, διετέλεσε κατά το παρελθόν μέλος του Θεατρικού Μουσείου, και, όπως λέει, είναι η τελευταία ελπίδα για την επαναλειτουργία του ιδρύματος.
Η είσοδος του μουσείου από την οδό Ακαδημίας παραμένει σφραγισμένη με μια αλυσίδα εκθέτωντας τη χώρα μας στους εκατοντάδες τουρίστες που μάταια ψάχνουν το Θεατρικό Μουσείο της Αθήνας μέσα από τους οδηγούς τους. Στην έξοδο είναι τοποθετημένο ένα χειρόγραφο από την εποχή της επανάστασης του 1821. Το έγραψε ο οπλαρχηγός, Νικηταράς ο Τουρκοφάγος, και απευθύνεται στον Καποδίστρια. «Για να γίνουμε κράτος πρέπει να φροντίσουμε για την παιδεία και τον πολιτισμό», αναφέρει η επιγραφή. Ένα μήνυμα που στο υπόγειο της οδού Ακαδημίας είναι πιο επίκαιρο από ποτέ...
Πηγή: newsit.gr