Η μείωση κατά περίπου 12% των φόρων υπέρ τρίτων δε φαίνεται να βρήκε αντίκρυσμα αφού σύμφωνα με "ΤΑ ΝΕΑ", οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στους περισσότερους προορισμούς αυξήθηκαν τουλάχιστον 10% ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η αύξηση προσέγγισε ακόμη και το 58%!
Μάλιστα η επιβατική κίνηση δεν αυξήθηκε ίσα ίσα, 230.000 λιγότεροι ήταν οι επιβάτες που διακινήθηκαν κατά το φετινό πρώτο επτάμηνο με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2010.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, "πρόκειται για αυξήσεις που αποδίδονται από παράγοντες της αγοράς στην προσπάθεια των ακτοπλοϊκών εταιρειών να εξορθολογίσουν την εμπορική τους πολιτική καταργώντας τις τρελές περσινές προσφορές (π.χ. στη γραμμή Ηράκλειο - Πειραιάς οι επιβάτες ταξίδευαν με 19 ευρώ ενώ στα Δωδεκάνησα ακόμη και με 10 ευρώ).
Σήμερα στη γραμμή του Ηρακλείου το εισιτήριο οικονομικής θέσης κοστίζει 36-39 ευρώ στα βραδινά δρομολόγια. Το μετ' επιστροφής εισιτήριο οικονομικής θέσης, που πέρυσι είχε φτάσει να κοστίζει 38 ευρώ, φέτος αυξήθηκε στα 50 ευρώ, στην ίδια εταιρεία. Αντίστοιχα, στο βραδινό δρομολόγιο ένα εισιτήριο μετ' επιστροφής στην οικονομική θέση (deck) κοστίζει 65-70 ευρώ ανάλογα με την εταιρεία".
Οι εταιρείες φαίνεται πως βρίσκονται αδιέξοδο με τις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων να έχουν αυξηθεί 70% σε σχέση με το 2009 και κατά 30% σε σχέση με το 2010, γεγονός που επιβαρύνει τα κόστη τους.
Μάλιστα φέτος προβλέπεται ότι θα καταγράψουν ζημιές για τρίτη χρονιά, ενώ ακόμη πιο δύσκολος αναμένεται ο χειμώνας με τις εταιρείες να σκέφτονται επιχειρηματικές συνεργασίες γα να σωθούν.
"Στις γραμμές της Κρήτης, για παράδειγμα, πέρυσι ανταγωνίζονταν δύο εταιρείες στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά, η ΑΝΕΚ και η Blue Star Ferries, και τρεις στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο (Μινωικές Γραμμές, ΑΝΕΚ και Attica με πλοία Superfast, ενώ φέτος τα πράγματα άλλαξαν.
Στα μεν Χανιά υπάρχουν μόνο πλοία της ΑΝΕΚ, ενώ στο Ηράκλειο κυρίαρχη δύναμη εξακολουθεί να είναι οι Μινωικές Γραμμές ενώ απέναντί της βρίσκεται η προσφάτως συσταθείσα κοινοπραξία ΑΝΕΚ - Superfast", καταλήγει το δημοσίευμα.
ΠΗΓΗ: news247