Ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο αλιεύσαμε σε ιστοσελίδα ανεύρεσης εργασίας. Πρόκειται για ένα θέμα το οποίο επισημαίνει έξι λάθη που κάνει ένας άνεργος στις ενέργειές του για να βρει δουλειά.
Σας το παραθέτουμε αυτολεξεί:
Έχετε στείλει άπειρα βιογραφικά, έχετε κάνει πολλές συνεντεύξεις, διαθέτετε μία ολόκληρη λίστα νέων επαφών στην ατζέντα σας, εξακολουθείτε, όμως, να είσαστε άνεργοι. Αν αναρωτιέστε, τι συμβαίνει ή τι κάνετε λάθος, οι σύμβουλοι σταδιοδρομίας έχουν την απάντηση.
«Όσο και αν ακούγεται περίεργο υπάρχουν βιογραφικά που... φωνάζουν, μην με προσλάβεις» επισημαίνουν. «Με τον ίδιο τρόπο το παιχνίδι μπορεί να χαθεί και στη συνέντευξη. Δεν είναι λίγες οι φορές που εργοδότες και υποψήφιοι έχουν εντελώς διαφορετική άποψη για το αποτέλεσμα».
Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα αναζητήσετε νέα εργασία καλό είναι να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τα σημεία που δεν σας κάνουν... ευπρόσδεκτο σε μία εταιρία.
Έχετε παραλείψει από το βιογραφικό οποιοδήποτε στοιχείο επικοινωνίας
Όταν ετοιμάζετε το βιογραφικό σας, είναι φυσικό να δίνετε προτεραιότητα στις σπουδές, την εμπειρία και τις δεξιότητές σας. Όσο εντυπωσιακά όμως και να είναι τα προσόντα σας, δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει υπέρ σας αν ο υπεύθυνος προσωπικού δεν μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σας. Βασικός κανόνας λοιπόν είναι να γράφετε πάντα τη διεύθυνση του σπιτιού σας, τον αριθμό του τηλεφώνου σας και το e-mail σας προκειμένου οι μελλοντικοί εργοδότες να έρθουν σε επαφή μαζί σας.
Υπάρχουν πολλά κενά μεταξύ των εργασιών που έχετε κάνει
Ακόμη και στις περιπτώσεις που έχετε μία σημαντική και μακρά επαγγελματική πορεία, τα μεγάλα κενά μεταξύ της προηγούμενης και της νέας σας δουλειάς μπορεί να δημιουργήσουν αρνητική εντύπωση στον δυνητικό σας εργοδότη. Να είστε σίγουροι ότι όταν ο διευθυντής προσωπικού... ανακαλύψει ότι ήσασταν άνεργοι για παραπάνω από τρεις μήνες, θα σας ζητήσει να του εξηγήσετε το λόγο.
Δεν είσαστε καλά προετοιμασμένοι για τη συνέντευξη
Αρκετοί είναι οι υποψήφιοι που συμμετέχουν σε μία συνέντευξη χωρίς προηγουμένως να έχουν κάνει ανάλογη έρευνα για την εταιρία που προσφέρει τη θέση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να φτάνουν στο γραφείο του HR και να μην είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι. Στις μέρες μας, το internet είναι μία καλή πηγή πληροφόρησης, που μπορεί να σας δώσει στοιχεία για την επιχείρηση στην οποία απευθύνεστε.
Σε πολλές περιπτώσεις πάλι οι ενδιαφερόμενοι δεν έχουν μαζί τους φωτοτυπία του βιογραφικού τους σημειώματος. Όλα αυτά τα στοιχεία πρέπει να τα λάβετε υπόψη σας, πριν συναντήσετε τους μελλοντικούς σας συνεργάτες.
Δεν διαθέτετε καθόλου συστάσεις
Αν παραλείψετε τις συστάσεις ο HR θα συμπεράνει ότι δεν γνωρίζετε κανέναν που θα είχε να πει κάτι θετικό για τη δουλειά σας ή να εγγυηθεί για σας. Να θυμάστε -όσο και αν ορισμένες φορές θέλετε να το αποφύγετε- ότι οι διευθυντές προσωπικού επικοινωνούν τουλάχιστον με έναν προηγούμενο εργοδότη σας, πριν σας προσλάβουν.
Έχετε μόνο άσχημα πράγματα να πείτε για τους προηγούμενους εργοδότες σας
Αν θέλετε να μοιραστείτε με κάποιον τις αρνητικές εμπειρίες από την προηγούμενη δουλειά σας με τον μελλοντικό σας εργοδότη, μάλλον δεν είναι το κατάλληλο πρόσωπο. Για να πετύχετε την πρόσληψη καλό είναι να στρέψετε τα αρνητικά της προηγούμενης θέση σε θετικά. Δώστε τις παρακάτω απαντήσεις: «Ψάχνω για νέες προκλήσεις στον επαγγελματικό τομέα. Η προηγούμενη δουλειά μου δεν μπορούσε να μου προσφέρει τίποτα παραπάνω» ή «Θέλω να εργαστώ σε ένα περιβάλλον που θα αισθάνομαι μέρος της ομάδας. Η τελευταία μου θέση δεν μου έδινε αυτή τη δυνατότητα» και βγείτε... νικητές.
Έχετε αλλάξει παραπάνω από πέντε δουλειές τον τελευταίο χρόνο
Στις μέρες μας είναι γεγονός ότι οι εργαζόμενοι δεν συνταξιοδοτούνται από την πρώτη τους δουλειά, ούτε μένουν σε έναν εργοδότη για 15 ή 20 χρόνια. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι οι συχνές αλλαγές εργασίας μπορούν να περάσουν απαρατήρητες. Το αντίθετο μάλιστα. Εμφανίζουν μία αρνητική εικόνα για σας. Δείχνουν ότι δεν μπορείτε να ανταποκριθείτε στις ανάγκες μίας θέσης και ότι οι προϊστάμενοι σας δεν μπορούν να σας εμπιστευτούν. Γι' αυτό στην περίπτωση αυτή καλό είναι να επιλέξετε σε ποιες δουλειές θα αναφερθείτε στο βιογραφικό σας.
ΠΗΓΗ: www.kariera.gr