Η ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου ήταν ένα όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη για να φέρει την ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα. Ο Χαρίλαος Τρικούπης για την εποχή του οραματίστηκε την συγκεκριμένη «ένωση» για να περάσει το τρένο.

Φυσικά, στην γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου τρένο δεν περνάει, κυρίως για να μην μειώνεται το περιθώριο κέρδους της κοινοπραξίας που την εκμεταλλεύεται (το τρένο είναι Μέσο Μαζικής Μεταφοράς). Kάτι αντίστοιχο με αυτό που συμβαίνει και στην Αττική Oδό, από την οποία δεν περνάνε λεωφορεία. Έτσι το όραμα του Τρικούπη, του οποίου το όνομα φέρει η γέφυρα δεν υλοποιήθηκε, αλλά πλέον καθίσταται ανεδαφικό και οικονομικά ασύμφορο, αφού πλέον για να περάσει τρένο πρέπει να γίνει υποθαλάσσια σήραγγα.

Ας ρίξουμε όμως μια ματιά στο έργο μέσα από τα οικονομικά μεγέθη που οδήγησαν στην υλοποίησή του. Η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου κόστισε περίπου 750 εκατ. ευρώ.

Με δεδομένο αυτό το κόστος στα χέρια μας, και με δεδομένο ότι το έργο χρηματοδοτήθηκε με τον παρακάτω τρόπο:

10% του κόστους κατασκευής ως Μετοχικό κεφάλαιο
45% Χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου
45% Δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, με την εγγύηση ομίλου εμπορικών τραπεζών κατά την περίοδο κατασκευής.
 

Διαβάστε το υπόλοιπο θέμα με οπτικοακουστικό υλικό στο www.newsday.gr