Βέβαια, μεγάλο θέμα παραμένει ακόμα η κατάργηση της υψηλής φορολόγησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Επειδή η τεχνολογία είναι ακριβή από το εργοστάσιο και οι τρελοί φόροι στην Ελλάδα βασίζονται στην τιμή του εργοστασίου, το πλήρως ηλεκτρικό και απλό επιβατικό Nissan LEAF, για παράδειγμα, φορολογείται ως υπερπολυτελές! Κι ενώ στην Ευρώπη κοστίζει μεν γύρω στις 35.000 ευρώ, αλλά η αγορά του επιδοτείται άμεσα (στην τιμή αγοράς) ή έμμεσα (φορολογικές ελαφρύνσεις), στην Ελλάδα ακόμα το Υπουργείο Οικονομικών παίρνει ύπνο βαθύ…
Για να επιστρέψω στο μνημόνιο συνεργασίας, τόσο ο Δήμος Αθηναίων όσο και η Νissan αναγνωρίζουν ότι η χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι μια από τις καλύτερες λύσεις σήμερα για τη μείωση των εκπομπών ρύπων στην πόλη. Και ειδικά σε μια πόλη – μαμούθ με πάνω από 6 εκατομμύρια κατοίκους. Για τον λόγο αυτό ξεκινούν την κατάρτιση ενός προγράμματος υποδομών ηλεκτροκίνησης και συνεργασίας για την προώθηση της αυτοκίνησης με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας, η Nissan προτίθεται να μοιράζεται πληροφορίες και ιδέες σχετικά με την εγκατάσταση και την λειτουργία δικτύων φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, του σχετικού ενεργειακού εφοδιασμού του δικτύου, καθώς και εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αποσκοπούν στην προώθηση της χρήσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Συγκεκριμένα, θα συσταθούν από κοινού ομάδες εργασίας, οι οποίες θα φέρουν σε επαφή τις εθνικές και τοπικές αρχές, τις εταιρείες κοινής ωφέλειας και τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, προκειμένου να διατυπώσουν και να δημιουργήσουν ένα βιώσιμο σχέδιο για την υλοποίηση και τη συντήρηση ενός ανοιχτού δικτύου κάθε είδους και τύπου φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Αθήνα.
Από την πλευρά του, ο Δήμος Αθηναίων προτίθεται να εξετάσει την παροχή κινήτρων που θα κάνουν την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε ένα ευρύ καταναλωτικό κοινό, όπως φοροαπαλλαγές, εκπτώσεις για πρόσβαση σε σταθμούς στάθμευσης και σε διόδια αυτοκινητοδρόμων, καθώς και την άρση περιορισμών κυκλοφορίας εντός του κέντρου της πόλης (όπως δακτύλιος, λεωφορειολωρίδες κτλ).
Βέβαια, αναφορικά με την άρση των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας, ήδη τα υβριδικά κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο, ενώ με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε προ ημερών και απομένει να γίνει ΦΕΚ, αναφορικά με την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, υβριδικά και ηλεκτρικά θα κυκλοφορούν ελεύθερα στο νέο «πράσινο δακτύλιο» από το Μάιο του 2012. Πάντως, ο Δήμος Αθηναίων προτίθεται να αναπτύξει οικονομικά και μη κίνητρα για τη δημιουργία και τη λειτουργία υποδομών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Εξάλλου, ο Δήμος Αθηναίων έχει ως στόχο σε σύντομο χρονικό διάστημα να παρουσιάσει πρωτοβουλίες για την εξοικονόμηση ενέργειας και την ενεργειακή αναβάθμιση της πρωτεύουσας.
Το συγκεκριμένο μνημόνιο συνεργασίας, αποτελεί το πιο πρόσφατο από μια σειρά παρόμοιων συμφωνιών που έχουν υπογραφεί από τη Nissan σε πολλά μέρη του κόσμου, με σκοπό να επιταχυνθεί η εισαγωγή των αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών σε όρους καθημερινής χρήσης.
Το μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν από την πλευρά του Δήμου Αθηναίων ο Δήμαρχος Γιώργος Καμίνης και εκ μέρους της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε ο Tάκης Θεοχαράκης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πολύ πρόσφατα, η Nissan ανακοίνωσε τη συνεργασία της με κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες που σχετίζονται με τη κατασκευή και τη προμήθεια εξοπλισμού ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με σκοπό την ταχύτατη ανάπτυξη φθηνών και μικρών ταχυφορτιστών για ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ προωθεί με γοργούς ρυθμούς την εγκατάσταση ταχυφορτιστών για δημόσια χρήση ανά την Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, η συμφωνία μεταξύ των Nissan, Circutor, DBT, EFACEC, Endesa και της Siemens, αναμένεται να οδηγήσει σε μια δραματική μείωση της τιμής των συσκευών ταχυφόρτισης - πάνω από το 50% της σημερινής τους τιμής και κάτω από τα 10.000 ευρώ - ανοίγοντας με αυτό τον τρόπο μια επικερδή δραστηριότητα και για επιχειρήσεις, όπως πρατήρια καυσίμων, πάρκινγκ αυτοκινήτων και πολυκαταστήματα λιανικής πώλησης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι οδηγοί ενός Nissan LEAF μπορούν να χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητό τους για μεγαλύτερες διαδρομές και να επαναφορτίζουν την μπαταρία του αυτοκινήτου στο 80%, σε λιγότερο από μισή ώρα.
Με το εγχείρημα αυτό αναμένεται ότι θα υπάρξουν χιλιάδες ταχυφορτιστές σε όλη την Ευρώπη από το τέλος του 2012, με την προοπτική να γίνουν δεκάδες χιλιάδες μέχρι το 2015. Η υποδομή αυτή, θα ανοίξει την αγορά του Nissan LEAF σε ένα εντελώς νέο φάσμα πελατών που περιστασιακά χρειάζεται να κάνουν μεγαλύτερες διαδρομές.
Οι παραδόσεις του Nissan LEAF έχουν ήδη ξεκινήσει στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία, την Ιρλανδία, τη Γαλλία, την Ισπανία και τη Πορτογαλία. Έχουν επίσης ξεκινήσει οι παραγγελίες του οχήματος για την Ελβετία, το Βέλγιο, τη Νορβηγία, τη Σουηδία και τη Δανία.
Οσον αφορά στο LEAF (φύλλο σε μετάφραση), κινείται από μια συμπαγή συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου που απελευθερώνει ισχύ 90kW χαρίζοντας αυτονομία άνω των 160 χλμ., ικανοποιητική για τις καθημερινές μετακινήσεις του 70% των οδηγών παγκοσμίως. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 80kW (109 hp) και 280Nm ροπής, επιδόσεις που δεν υπολείπονται ενός αντίστοιχου μεγέθους οικογενειακού αυτοκινήτου (τελική ταχύτητα άνω των 140 χλμ./ώρα). Χωρίς εξάτμιση, επειδή δεν εκπέμπει αέρια, διαθέτει μόνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα (όπως το KERS της Φόρμουλα 1). Οι μπαταρίες ανακτούν το 80% της ενέργειας με φόρτιση 30 λεπτών σε ταχυφορτιστές. Για πλήρη φόρτιση χρειάζονται περίπου 8 ώρες σύνδεσης σε κοινή πρίζα 220V (π.χ. σπιτιού), όσες ώρες δηλαδή το αυτοκίνητο παραμένει τη νύχτα παρκαρισμένο. Βέβαια ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να έχει γκαράζ για να το φορτίζει ή να δημιουργηθούν χώροι φόρτισης, όπως για παράδειγμα προβλέπει τώρα το μνημόνιο συνεργασίας με το Δήμο Αθηναίων.
ΠΗΓΗ: sport-fm.gr