Το 1967 η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου έγραψε τους στίχους του τραγουδιού, “όνειρο απατηλό” το οποίο μελοποίησε ο Απόστολος Καλδάρας και το τραγούδησε ο Σταμάτης Κόκοτας.

Ο δίσκος 45 στροφών είχε τεράστια επιτυχία, αλλά ήταν και προφητικός, κυρίως για το ρεφραίν του: “σαν πλοίο που ναυάγησε”

Προφητικός, για το εφοπλιστικό μέλλον του Σταμάτη Κόκοτα. Ο δημοφιλής τραγουδιστής, επηρεασμένος από τα πλούτη του φίλου του Αριστοτέλη Ωνάση ζήλεψε την δόξα του και αποφάσισε δύο φορές στη ζωή του να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη θάλασσα.

Όμως και τις δύο φορές ήταν άτυχος. Την πρώτη φορά μία θαλαμηγός του, βούλιαξε μέσα στο Πασαλιμάνι, ενώ την δεύτερη φορά, το πλοίο το οποίο είχε αγοράσει, “Άννα Μ”, ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς τσιμέντου, στο παρθενικό του ταξίδι, υπέστη ρήγμα, μετά από φωτιά, ανοικτά της Αίγινας και ρυμουλκήθηκε στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου μετά από δεκαετίες, βυθίστηκε.

Το “Άννα Μ”, το οποίο έγινε γνωστό, ως Stacoco – από το Στ(αμάτης) Κόκο(τας), ναυπηγήθηκε το 1952 στις εσχάρες της Γερμανίας. Από την κατασκευή του ταξίδευε με το όνομα St.Michael. Αργότερα, ονομάστηκε: Christina Vinnen, το 1960, Brisinga, το 1965, “Αντώνιος Στρίντζης”, το 1970 και “Άννα Μ”, το 1977.

Για το πως απέκτησε ο Σταμάτης Κόκοτας, το πλοίο “Άννα Μ”, κυκλοφορεί η φήμη ότι του το χάρισε ο Αριστοτέλης Ωνάσης, αλλά η φήμη αυτή διαψεύδεται από το γεγονός ότι ο Αριστοτέλης Ωνάσης πέθανε στις 15 Μαρτίου 1975.

Ο τραγουδιστής, στο φουγάρο του άτυχου πλοίου, είχε ως έμβλημα: ένα σταυρό, μία άγκυρα, μία καρδιά, μουσικό όργανο, βέλη, ένα σταφύλι, πέντε κύκλους.

Οι παλαιότεροι, θυμούνται τον Σταμάτη Κόκοτα να πηγαίνει συχνά στην ψαροταβέρνα “Λελέκια” και να κοιτάει με τις ώρες το ημιβυθισμένο τότε βαπόρι του και να αναπολεί την χαμένη ευκαιρία να γίνει μεγαλοεφοπλιστής.

Οι προφητικοί στίχοι της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, σημάδεψαν τον Σταμάτη Κόκοτα, είναι:

“Σαν πλοίο που ναυάγησε
σαν νούφαρο που μάδησε
στης λίμνης μέσα το θολό νερό”

Σύμφωνα με μαρτυρίες, το πλοίο “Άννα Μ”, είχε ακινητοποιηθεί έξω από την Αίγινα στις 28 Ιουνίου 1977, ενώ το πλοίο προσάραξε και ημιθυθίστηκε στον κόλπο της Ελευσίνας στις 28 Απριλίου του 1978.

 

Από τη Διαύγεια του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας, αλιεύθηκε η ακόλουθη απόφαση:

“Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Λ. Ελευσίνας ΑΕ, αφού έλαβε υπόψη του την ως άνω εισήγηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου και μετά από διαλογική συζήτηση

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ Ομόφωνα:

Άρει την υπ’ αριθμ. 27/239/31-07-2014 Απόφαση του Δ.Σ./ΟΛΕ ΑΕ, περί απαλλαγής από τα οφειλόμενα τέλη ναυαγίου ΑΝΝΑ Μ, ιδιοκτησίας κου Κόκκοτα Σταμάτη και εγκρίνει την εκ μέρους του ΟΛΕ ΑΕ, επικαιροποίηση των διαδικασιών, όπως αυτές προβλέπονται στον ν.2881/2001 «περί ναυαγίων», λόγω της παρόδου έξι (6) ετών από την προηγούμενη διαδικασία και σε εφαρμογή της με αριθμ. Πρωτ. 183/1-10-2014 επιστολής, που μας απέστειλε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής του ΥΝΑ”.

 

Ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας, πριν από καιρό, προχώρησε σε εκποίηση του βυθισθέντος πλοίου του Σταμάτη Κόκοτα, το οποίο έχει πάρει το Ελληνικό Κέντρο Καταδύσεων του Κώστα Νιζάμη, ο οποίος στις τελευταίες δημοτικές εκλογές του δήμου Πειραιά ήταν υποψήφιος δήμαρχος με την παράταξη: “Ο Πειραιάς.. σε Τάξη”.

Ο Σταμάτης Κόκοτας, ήταν ένας από τους αγαπημένους τραγουστιστής του Αριστοτέλη Ωνάση. Μάλιστα, λέγεται ότι έστειλε κάποια στιγμή το ιδιωτικό του ελικόπτερο προκειμένου να τον μεταφέρει στο ιδιόκτητο νησί του, το Σκορπιό και να διδάξει το θρυλικό συρτάκι, στην Τζάκι Κένεντι.

Για την φιλία του, ο Σταμάτης Κόκοτας, είχε πει: “Με τον Ωνάση ήμασταν απλώς φίλοι και τίποτα παραπάνω. Ήμουν ο διασκεδαστής του. Έτυχε να κάνουμε πολλές παρέες με πολύ δύσκολους ανθρώπους, από βασιλιάδες και βάλε. Μέχρι την ημέρα που έφυγε από αυτόν τον κόσμο, ήμασταν οι καλύτεροι φίλοι. Ήταν καλός άνθρωπος, ένας λεβέντης και μισός. Όταν έβλεπε ότι κάποιος με ενοχλούσε, πήγαινε κοντά του και τον έδιωχνε”.

Ο σημερινός κάτοχος του “Άννα Μ”, ή Stacoco, Κώστας Νιζάμης, φιλοδοξεί να το βυθίσει και να το κάνει καταδυτικό κέντρο. Πρόσφατα, σχολιάζοντας την απόφαση του Σταμάτη Κόκοτα να γίνει εφοπλιστής, τόνισε: “παρέλαβε το πλοίο, το επισκεύασε και καταστράφηκε” και πρόσθεσε: “αλλά και στο κότερο που πήρε δεν ήταν τυχερό, βούλιαξε και αυτό στο Πασαλιμάνι”.

Πηγή: mononews.gr