«Είμαι αθώος, Δημήτρη. Δεν έχω κάνει τίποτα. Είμαι αθώος».
Με αυτές τις συγκλονιστικές λέξεις και με λυγμούς ο κατηγορούμενος ηθοποιός Πέτρος Φιλιππίδης άρχισε να φωνάζει, όταν μέσα στην αίθουσα του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου το πρωί της Δευτέρας αντίκρισε τον παλιό φίλο και συνάδελφό του Δημήτρη Κατσιμάνη, πέφτοντας πάνω του με κλάματα.
Ο άλλοτε άστεγος ηθοποιός δεν ξέχασε ποτέ τη βοήθεια που του είχε προσφέρει ο κατηγορούμενος (για βιασμούς) συνάδελφός του και αποφάσισε την ύστατη ώρα να βρίσκεται κοντά του. Η ιστορία των δύο ηθοποιών μετράει πολλά χρόνια και πραγματικά όσα μετέφερε στην «Espresso» ο Δημήτρης Κατσιμάνης συγκλονίζουν!
«Πήγα να συμπαρασταθώ στον Πέτρο, εντελώς αυθόρμητα, γιατί έτσι το αισθάνθηκα. Κρατούσα στα χέρια μου την “Espresso” και του έδειξα όσα είχα πει σε εσάς πριν από λίγες ημέρες, και για τη συμπαράσταση που είχα δεχτεί από εκείνον. Εκείνος μόλις είδε το δημοσίευμα άρχισε να κλαίει» είναι τα πρώτα λόγια του Δημήτρη Κατσιμάνη, ο οποίος χάρη στον Πέτρο Φιλιππίδη κατάφερε να ορθοποδήσει, όταν ήταν άστεγος στις αρχές της δεκαετίας του 2000. «Οπως σας είχε πει και πριν από λίγες ημέρες, όταν βρέθηκα στον δρόμο, στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ο Πέτρος εντελώς αυθόρμητα ήρθε και μου έβαλε ένα αξιοσέβαστο ποσό στην τσέπη. Χάρη στον Πέτρο άρχισα να σηκώνομαι και να γίνομαι και πάλι δυνατός. Με τον Πέτρο είχαμε συνεργαστεί και σε σίριαλ και στο θέατρο» λέει στην «Espresso» ο κ. Κατσιμάνης. Τον ρωτάμε αν είχε κληθεί από τη Δικαιοσύνη για να καταθέσει: «Οχι. Πήγα μόνος μου και είπα όσα γνώριζα για τον Πέτρο. Καταρχήν το γεγονός ότι ο Πέτρος με βοήθησε οικονομικά σε μια τόσο δύσκολη και σκοτεινή περίοδο της ζωής μου δείχνει το ποιόν του και τι άνθρωπος είναι». Στην ερώτησή μας τι πιστεύει για τις κατηγορίες που τον βαρύνουν, σκέφτεται και αποκρίνεται: «Δεν πιστεύω για όλα, για όσα κατηγορείται. Δεν μπορεί να τα χωρέσει το μυαλό μου». Καταλήγοντας ο ηθοποιός αναφέρει τι τον συγκλόνισε περισσότερο στην πολύωρη κατάθεση που έδωσε ο φίλος του Πέτρος Φιλιππίδης. «Είδα έναν Πέτρο καταρρακωμένο, που έκλαιγε συνεχώς. Με συγκλόνισε όταν απευθυνόμενος στο προεδρείο είπε: “Για ποια καριέρα μου μιλάτε. Εμένα καταστράφηκε πλέον όλη μου η ζωή. Τελείωσα”».
Δείτε όσα είχε πει:
Πέτρος Φιλιππίδης: Αθώωση του ηθοποιού για βιασμό, ενοχή για τις δύο απόπειρες βιασμού προτείνει η εισαγγελέας
Την αθώωση του Πέτρου Φιλιππίδη για την κατηγορία του βιασμού κατ’ εξακολούθηση από την πρώτη καταγγέλλουσα, αλλά την ενοχή του για τις δύο απόπειρες βιασμού κατά των άλλων δύο καταγγελουσών προτείνει η εισαγγελέας της Έδρας του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου.
Η δίκη θα συνεχιστεί στις 19 Ιανουαρίου, οπότε θα ξεκινήσουν οι αγορεύσεις των συνηγόρων των δύο πλευρών. Πρώτος προγραμματίστηκε να αγορεύσει ο συνήγορος της δεύτερης καταγγέλουσας, Χάρης Σαλούστρος.
Το δικαστήριο ανακοίνωσε τις συνεδριάσεις για τον Ιανουάριο που όρισε στις 26 και 27 του μηνός. Οι δικάσιμοι που ανακοίνωσε για τον Φεβρουάριο θα πραγματοποιηθούν στις 2,3, 6, 7, 8 και 9 του μηνός.
Το σκεπτικό της εισαγγελέως για την πρώτη καταγγέλλουσα (βιασμός κατ’ εξακολούθηση)
«Εκτιμώντας όλο το αποδεικτικό υλικό αδυνατώ να καταλήξω στο τι ακριβώς συνέβη. Έχω αμφιβολίες. Μπορεί να συνέβησαν τα γεγονότα όπως τα λέει η καταγγέλλουσα στο δικαστήριο, αλλά το δικαστήριο δεν μπορεί να καταδικάσει με αμφιβολίες. Οι διαφοροποιήσεις στις καταθέσεις της πρώτης καταγγέλλουσας δεν είναι λεπτομέρειες. Υπάρχουν αμφιβολίες για το τι ακριβώς συνέβη. Για τον κατ’ εξακολούθηση βιασμό θα προτείνω να τον κηρύξει αθώο», ανέφερε σύμφωνα με την ΕΡΤ.
Αναλύοντας το σκεπτικό της για την α’ καταγγέλλουσα, η εισαγγελέας Στέλλα Στόγια ανέφερε: «Οφείλουμε να ελέγξουμε την αξιοπιστία της μαρτυρίας όταν είναι το μόνο αποδεικτικό μέσο που υπάρχει. Για τον πρώτο καταγγελόμενο βιασμό η καταγγέλλουσα είχε καταθέσει ότι υπήρχε χειραγώγηση. Ήταν στο όριο, είχε καταθέσει η καταγγέλλουσα».
Στη συνέχεια, ανέφερε ότι η καταγγέλλουσα δήλωσε στον Πέτρο Φιλιππίδη πως θέλει να φύγει αλλά και πως δεν αντιλήφθηκε ότι η πράξη που έγινε σε βάρος της συνιστούσε βιασμό.
Η εισαγγελική λειτουργός, αναφερόμενη στο δεύτερο περιστατικό βιασμού που κατήγγειλε η ίδια γυναίκα, είπε: «Η καταγγέλλουσα είπε πως πήγε με βαριά καρδιά θεωρώντας πως θέλει να επανορθώσει ο κατηγορούμενος. Η καταγγέλλουσα στην ανακρίτρια είχε καταθέσει ότι ενθουσιάστηκε ασχέτως με ό,τι είχε γίνει, ενθουσιασμό που επιβεβαίωσε και η μητέρα της. Γεννώνται ερωτηματικά. Βεβαίως ήταν χαρούμενη στην προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης. Όμως μια γυναίκα που έχει υποστεί τέτοια πράξη επουδενί δεν πηγαίνει χαρούμενη στον βιαστή της. Είπε ότι “έτσι έχουμε γαλουχηθεί στο θέατρο”. Μέχρι ποια συμπεριφορά; Μέχρι τη διάπραξη κακουργήματος και μάλιστα από αυτά με την μεγαλύτερη απαξία; Κατά την άποψη της ομιλούσας, όχι».
Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, η εισαγγελική λειτουργός επεσήμανε ότι στις καταθέσεις της πρώτης καταγγέλλουσας υπάρχουν αντιφάσεις, τις οποίες ανέφερε αναλυτικά, υπογραμμίζοντας ότι το δεύτερο περιστατικό βιασμού της υπενθυμίστηκε από φίλο της και αναφέρθηκε στο στάδιο της ανάκρισης.
«Σε ερωτήσεις προς την καταγγέλλουσα για τις διαφοροποιήσεις που υπάρχουν στις καταθέσεις της, εκείνη υποστήριξε: “Ήταν όλα σε ένα σκοτεινό δωμάτιο. Όταν μου τα θύμισε ο Παναγιώτης (φίλος της), ήταν σαν να άνοιξε αυτή την πόρτα”. Η καταγγέλλουσα σε τρία διαφορετικά όργανα κατέθεσε διαφορετική αποτύπωση των γεγονότων. Άλλα στο ΣΕΗ, άλλα στον εισαγγελέα, άλλα στην ανάκριση. Γιατί δεν είπε στον εισαγγελέα όσα είπε στον ανακριτή; Η καταγγέλλουσα προσήλθε στον εισαγγελέα για να καταγγείλει όσα υπέστη, όχι να τα χαρακτηρίσει νομικά. Το τόσο σοβαρό γεγονός το καταθέτει πρώτη φορά στην ανακρίτρια. Αν το είχε καταθέσει στον εισαγγελέα, θα είχα διαφορετική τοποθέτηση, δεχόμενη ότι στο ΣΕΗ ήθελε να καταγράψει μια καταγγελία. Ανακάλυπτε όμως κάτι νέο σε κάθε επόμενο στάδιο».
Αυτές οι διαφοροποιήσεις δημιούργησαν ερωτηματικά στην εισαγγελέα της έδρας. «Ήταν ένα περιστατικό που της είχε ξανασυμβεί; Η πρώτη καταγγέλλουσα υποβάθμισε τα γεγονότα λέγοντας ότι αυτά συμβαίνουν στο θέατρο. Αν ήταν έτσι για ποιο λόγο το απώθησε ως γεγονός;», αναρωτήθηκε.
Συμπλήρωσε ότι όλοι οι επιστήμονες που εξετάσθηκαν συμφώνησαν σε ένα πράγμα, ότι «το βίωμα του βιασμού δεν μπορεί να σβήσει από τη μνήμη του θύματος».
«Η πρώτη καταγγέλλουσα είναι ηθοποιός και γνωρίζει τους κανόνες της υποκριτικής, επεσήμανε η εισαγγελέας και ανέφερε φράσεις της όπως «στο θέατρο ματώνουμε».
«Σε κανένα επαγγελματικό χώρο δεν μαθαίνουν οι δάσκαλοι στους νέους καλλιτέχνες να ανέχονται εγκλήματα. Συμπεριφορές ναι, πίεση ναι, αλλά όχι κακουργήματα ή κακοποιητικές συμπεριφορές», είπε χαρακτηριστικά.
«Μου προκάλεσε εντύπωση ότι σε αίτημα για αναπαράσταση η πρώτη καταγγέλλουσα είπε: “Θα δεχτώ να γίνει αναπαράσταση αν το κάνει ο ίδιος. Μπορεί;”. Στη συνέχεια είπε ότι ήταν χιούμορ και ειρωνία και πως το θεωρεί αναχρονιστικό. Επιτρέψτε μου όμως ότι με τον βιαστή σου δεν μπορείς να κάνεις χιούμορ. Θα εκτιμηθεί και η συμπεριφορά του θύματος. Το θύμα δεν απολογείται για τη συμπεριφορά του, αλλά αξιολογείται η κατάθεσή του».
Καταλυτική χαρακτήρισε η εισαγγελέας την κατάθεση της Θάλειας Ματίκα, της Ζέτας Μακρυπούλια και των ηθοποιών που κλήθηκαν να καταθέσουν.
«Δεν επιβεβαίωσε τη σύζυγο του κατηγορουμένου για το περιστατικό της βάπτισης. Δεν αναγνώρισε καν την καταγγέλλουσα στο δικαστήριο. Αν είχε ειπωθεί κάτι τέτοιο, θα το θυμόταν εξαιτίας και της στενής σχέσης που είχε τότε με την κα Νίνου. Αντίστοιχα, η κα Κοτσοβούλου δεν επιβεβαίωσε ότι την κάλεσε στο θέατρο για να αναλάβει ρόλο στην παράσταση, ισχυρισμό που επιβεβαίωσε και η Ζέτα Μακρυπούλια».
Το σκεπτικό για την δεύτερη καταγγέλλουσα (απόπειρα βιασμού)
Στη συνέχεια, η κ. Στόγια ζήτησε αρχικά την ενοχή του Πέτρου Φιλιππίδη για την απόπειρα βιασμού σε βάρος της δεύτερης καταγγέλλουσας το 2010 στο θέατρο Μουσούρη.
«Η δεύτερη καταγγέλλουσα ήταν πολύ χαρούμενη που θα συνεργαζόταν με ένα μεγάλο καλλιτέχνη. Ο κατηγορούμενος την οδήγησε σε ένα άδειο θέατρο και στη συνέχεια επιχείρησε να τη βιάσει. Εκείνη προσπάθησε να τον αποφύγει, έκανε μια προσχηματική συνομιλία με τη μητέρα της, την οποία αντιλήφθηκε ο κατηγορούμενος και συνέχισε. Η πράξη του δεν ολοκληρώθηκε όχι επειδή με δίκη του βούληση τη σταμάτησε, αλλά γιατί όπως κατέθεσε η καταγγέλλουσα “ξενέρωσε”. Τα καταγγελλόμενα περιστατικά είναι τα ίδια σε όλες τις καταθέσεις της», είπε η εισαγγελέας.
Στον ισχυρισμό της υπεράσπισης ότι η δεύτερη καταγγέλλουσα τον εκδικείται επειδή δεν πήρε ρόλο, η εισαγγελέας σχολίασε: «Αν ήταν συναινετικό αυτό που έγινε, γιατί δεν πήρε τον ρόλο; Γιατί στη συνέχεια δεν συνεργάστηκαν ποτέ; Γιατί δεν έπαιξε στις δύο σειρές;».
Όπως σημείωσε, η υπεράσπιση επιχείρησε να υπονομεύσει την αξιοπιστία της, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων ότι η δεύτερη καταγγέλλουσα απαντούσε στα τηλέφωνα του κατηγορουμένου και στα όσα ερωτικά της έλεγε.
Το σκεπτικό για την τρίτη καταγγέλλουσα (απόπειρα βιασμού)
Τέλος, την ενοχή του ηθοποιού ζήτησε η εισαγγελέας και για τη δεύτερη απόπειρα βιασμού σε βάρος συναδέλφου του το 2014 μέσα στο αυτοκίνητο του στο Παλαιό Ψυχικό.
«Η καταγγέλλουσα κατά την κατάθεση της είχε πάθει κρίση εκείνη τη στιγμή. Έκανε σαν αγρίμι και προσπαθούσε να αποτρέψει τον κατηγορούμενο από το εγκληματικό σχέδιο του. Μέσα στον πανικό της τής είχε μείνει η εντύπωση πως ήταν κλειδωμένη η πόρτα. “Είναι εκείνη η στιγμή που λες, πως δεν το έκανα! Γιατί δεν δοκίμασα να ανοίξω; Και τα βάζεις με τον εαυτό σου” μας κατέθεσε εδώ στο δικαστήριο. Η θέση του κατηγορούμενου απέναντι στην κατηγορία είναι πως υπήρχε ερωτική διάθεση. Αν υπήρχε συναίνεση, γιατί δεν τον αναζήτησε αργότερα; Γιατί δεν επιδιώκει να τον συναντήσει ξανά; Έγινε λόγος για το ημερολόγιό της. Πώς είναι δυνατόν, είπε η υπεράσπιση, για αυτό που της συνέβη να μη γράψει κάτι; Και γιατί να γράψει; Γιατί να καταγράψει κάτι φρικτό που της συνέβη; Οι σελίδες εκείνες τις ημέρες είναι κενές. Είναι ενδεικτικό κι αυτό», είπε η εισαγγελέας.