Για ανθρωποκτονία από κοινού και για παραβίαση σχετικών άρθρων του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, κατηγορούνται οι 4 ναυτικοί του Blue Horizon που έχουν συλληφθεί μετά τα βίντεο που δείχνουν μέλη του πληρώματος να πετούν από τον καταπέλτη στη θάλασσα τον 36χρονο που ήθελε να επιβιβαστεί στο πλοίο, με αποτέλεσμα εκείνος να χάσει με τραγικό τρόπο τη ζωή του στο λιμάνι του Πειραιά.
Οι κατηγορούμενοι, καπετάνιος, ύπαρχος, λοστρόμος και αξιωματικός καταστρώματος θα απολογηθούν στην εισαγγελία σήμερα το μεσημέρι, κι ενώ ακόμη δεν έχουν απαντηθεί κρίσιμα ερωτήματα για το «έγκλημα».
Ο δημοσιογράφος Θάνος Κορομπύλιας αναφέρθηκε στον 36χρονο Αντώνη.
«Ήταν το δεξί χέρι πολλών επιχειρήσεων ο Αντώνης, όλη τοπική κοινωνία τον γνώριζε, βοηθούσε παντού και η κοινωνία τον βοηθούσε γιατί αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα. Ο Αντώνης ήταν δικός μας άνθρωπος, ευγενικός, καλοσυνάτος και ήρεμος. Έχει ακόμα 4 αδέρφια ο Αντώνης και με τον άλλο αδερφό του βοηθούσαν την οικογένεια. Τα παιδιά εργάζονταν ανασφάλιστα. Παλιά ο 36χρονος απασχολείτο στον Δήμο με διάφορες συμβάσεις, στην καθαριότητα, οι οποίες μετά δεν ανανεώθηκαν. Δεν είχε μόνιμη απασχόληση. Είχε μία νοητική υστέρηση, μία δυσκολία όχι αναπηρία», είπε αρχικά.
«Ο Αντώνης ανέβαινε στην Αθήνα ανά τακτά διαστήματα με το πλοίο της γραμμής για να δει φίλους και γνωστούς. Αυτή είναι η αγανάκτηση όλων γιατί οι άνθρωποι στα πλοία τον γνώριζαν με το μικρό του όνομα. Ήταν γνωστός ως φυσιογνωμία και κινείτο πάντα με εισιτήριο και με αξιοπρέπεια», συνέχισε ο δημοσιογράφος.
Για την τραγωδία στον Πειραιά με θύμα τον 36χρονο Αντώνη μίλησε ο πλοίαρχος κ. Μαμίδης.
«Η θλίψη μου είναι τεράστια και η ντροπή και αγανάκτησή μου για το περιστατικό. Ο καπετάνιος έχει κάμερα, ελέγχει όλο το πλοίο, βέβαια εκείνη τη στιγμή που το πλοίο φεύγει μπροστά, βλέπει μπροστά και οπωσδήποτε θα είχε κάποιον πάνω στη γέφυρα ο οποίος έπρεπε να βλέπει μέχρι να κλείσει ο καταπέλτης. Ακόμα και αν δεν έβλεπε κανένας, με το που έπεσε ο άνθρωπος στη θάλασσα θα έπρεπε να ενημερωθεί από την πρύμνη ότι είναι κάποιος άνθρωπος στη θάλασσα. Έπρεπε να σταματήσει τις μηχανές να διακόψει την διαδικασία του απόπλου και αμέσως να ενεργοποιήσει μία επικίνδυνη κατάσταση από τις 9 που αναφέρονται στα Συστήματα Ασφαλούς Διαχείρισης, το «άνθρωπος στη θάλασσα», τόνισε με τη σειρά του.
Τι προβλέπει το πρωτόκολλο αν υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα;
«Αμέσως ενεργοποιείται η ομάδα πάνε στην ταχύπλοη βάρκα η οποία είναι γι΄αυτόν τον σκοπό. Κατεβαίνει η βάρκα κάτω και προσπαθεί να διασώσει τον άνθρωπο. Από την άλλη έπρεπε να έχει πέσει σωσίβιο, αν και έπρεπε να έχουν πέσει βροχηδόν τα σωσίβια σαν πρώτη βοήθεια στον άνθρωπο που βρίσκεται μέσα», διευκρίνισε ο κ. Μαμίδης.
Και συνέχισε: «Η ιπποδύναμη που έχει το πλοίο είναι τεράστια, η ροή που γίνεται εκεί με την κίνηση της προπέλας είναι τεράστια, ανεξέλεγκτη και με δίνες. Τον χτυπάει στην προβλήτα, τον πετάει με δύναμη από κάτω και τον ξαναφέρνει πάνω. Δεν έχουμε ελεύθερη ροή. Σίγουρα τον χτύπησε το νερό από την προβλήτα. Έπρεπε να έχει διακοπεί ο απόπλους και να τον σώσουν από τη θάλασσα. Τον άνθρωπο που πάει να πηδήξει έξω από το πλοίο ή μέσα, δεν τον απωθείς. Έπρεπε να τον αρπάξουν και να τον φέρουν μέσα στο πλοίο και όχι να τον σπρώξουν. Ο ρόλος του ναυτικού δεν είναι να κάνει κριτική ούτε είναι δικαστής. Έπρεπε να τον βοηθήσουν όποιος και αν ήταν. Έχει ή δεν έχει εισιτήριο τον τραβάς μέσα στο πλοίο να τον σώσεις».
«Ο καταπέλτης για να αποπλεύσει το πλοίο πρέπει να είναι κλειστός και σηκωμένος και μετά το πλοίο να λύσουν τους κάβους. Πρώτα κλείνουμε τον καταπέλτη και μετά λύνουμε τους κάβους. Ο Λιμενικός μέχρι τον απόπλου του πλοίου έπρεπε να είναι εκεί. το λιμάνι δεν πρέπει να είναι ανεξέλεγκτο πρέπει να είναι περιφραγμένο έτσι ώστε να μην υπάρχει πρόσβαση κάποιου που δεν είναι υπό έλεγχο. Ο Λιμενικός πρέπει να ελέγξει τον απόπλου και αν είχε κλείσει ο καταπέλτης. Δεν φεύγεις με κάτω την μπουκαπόρτα», συμπλήρωσε ο κ. Μαμίδης.