Όπως αναφέρει η ανεξάρτητη αρχή, λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στις εταιρείες του ΟΑΣΑ, οι πολίτες διαμαρτυρήθηκαν τόσο για την ταλαιπωρία που υφίστανται κατά τη διάρκεια των απεργιών όσο και για την οικονομική τους απώλεια αφού δεν μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών τις ημέρες τις απεργίας.
Σημειώνει δε, ότι η λειτουργία των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, όπως οι εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών, έχει ζωτική σημασία για την εξυπηρέτηση βασικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου.
Ο Συνήγορος του Πολίτη προτείνει την αναπροσαρμογή του Χάρτη Υποχρεώσεων προς τους Καταναλωτές του ΟΑΣΑ ώστε να προβλέπεται διαδικασία αποζημίωσης σε περίπτωση απεργιακών κινητοποιήσεων, υπό τη μορφή ενδεχομένως παροχής εισιτηρίων για κάθε ημέρα απεργίας στους κατόχους κάρτας πολλαπλών διαδρομών και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού μερικώς, με προσωπικό ασφαλείας (π.χ. λειτουργία συγκεκριμένων δρομολογίων με μεγάλη επιβατική κίνηση, μόνο σε ώρες αιχμής).