Ιβάν Σαββίδης: Aυξάνονται και πληθύνονται οι Αμερικανοί «μνηστήρες» που πολιορκούν τις επενδύσεις του Ιβάν Σαββίδη στη Βόρεια Ελλάδα, παρότι ο ίδιος ο επιχειρηματίας παραμένει αποτραβηγμένος από τα φώτα της δημοσιότητας, χωρίς να αρνείται ή να επιβεβαιώνει τις συζητήσεις που οι πληροφορίες επιμένουν ότι γίνονται στο παρασκήνιο.
Αν τα σενάρια για ενδεχόμενη πώληση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης παραμένουν σε επίπεδο φλυαρίας, οι πληροφορίες που δεν διαψεύστηκαν για τη «στρατηγική συνεργασία» με τον όμιλο Hilton σχετικά με το ξενοδοχείο «Σιθωνία» του «Porto Carras» αναβάθμισαν όλα τα σενάρια.
Οι τελευταίες πληροφορίες, οι οποίες φαίνεται να είναι βάσιμες, θέλουν τον όμιλο Ηilton να βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με τον όμιλο Σαββίδη, προκειμένου να αναλάβουν τη διαχείριση του «Σιθωνία», πολύτιμο κομμάτι του ξενοδοχειακού συγκροτήματος «Porto Carras» (λέγεται ότι ο όμιλος Σαββίδη ξεκίνησε την ανακατασκευή του «Σιθωνία», προκειμένου να λειτουργήσει το επόμενο καλοκαίρι με προϋπολογισμό στα 55 εκατομμύρια).
Οι ίδιες πληροφορίες διακινήθηκαν με μεθοδικότητα και προσοχή στις διατυπώσεις περί επιχειρηματικής στρατηγικής και πλάνων. Μέχρι εδώ δεν υπάρχει τίποτα το ιδιαίτερο, καθώς, όπως λένε άνθρωποι της αγοράς, «πρόκειται για συνηθισμένη εταιρική πρακτική να δίνεται για διαχείριση ένα τμήμα της επιχείρησης σε εξειδικευμένο διαχειριστή». Ομως το γεγονός ότι αυτός ο «διαχειριστής» είναι η αμερικανική πολυεθνική που δραστηριοποιείται στα ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο ίσως στέλνει ένα ακόμη μήνυμα για τις νέες «συμπάθειες» του ομίλου Σαββίδη.
Θυμίζουμε ότι η εξαγορά του συγκροτήματος «Porto Carras» έναντι 205 εκατομμυρίων ευρώ την άνοιξη του 2020 είχε ταρακουνήσει, δικαίως, την τουριστική αγορά. Από τότε βέβαια μοιάζει να έχει περάσει αιώνας, πολλά άλλαξαν, κυρίως ήρθε η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και από κοντά το απροκάλυπτο ενδιαφέρον του αμερικανικού παράγοντα –πολιτικού και επιχειρηματικού– για τα γενόμενα στη Βόρεια Ελλάδα. Κανείς, πάντως, δεν ήταν ικανός να εκτιμήσει αν υπάρχει, και ποιο είναι, το βάθος των επαφών του ομίλου Σαββίδη με αμερικανικές εταιρείες, μέχρι που ήρθε η συμφωνία για το ξενοδοχείο στη Χαλκιδική. Και όπως ήταν φυσικό, όλοι τώρα αναρωτιούνται αν η «σχέση» αυτή θα επεκταθεί και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Μέχρι στιγμής, η «πολιορκία» ενδιαφέροντος γινόταν με συνεχή δημοσιεύματα, τα οποία διαφοροποιούνταν μόνο στα ονόματα των Αμερικανών «μνηστήρων». Ανθρωποι του ομίλου Σαββίδη αντιμετώπιζαν τις σχετικές πληροφορίες με σαρκαστικά σχόλια, που έδειχναν ότι πίσω από τις πληροφορίες βρίσκονταν «επιθυμίες» γνωστού αντίπαλου επιχειρηματία από… άλλο λιμάνι.
Το τελευταίο, πάντως, σενάριο που διακινήθηκε έχει και «κινηματογραφική» πλοκή, οπότε δεν είναι βαρετό και δεν περνά τουλάχιστον απαρατήρητο, δεδομένου ότι είχε συνδυαστεί με ακριτομυθίες για το «Porto Carras», οι οποίες φαίνεται να επιβεβαιώνονται πρώτες. Οι σχετικές πληροφορίες, οι οποίες είχαν γίνει δεκτές με συγκρατημένο αλλά φανερό ενθουσιασμό –που από μόνος του προκαλούσε ερωτήματα– από θεσσαλονικιώτικα μέσα ενημέρωσης, ήθελαν να ενδιαφέρεται για το λιμάνι ο Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας με μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία και εταιρεία κινηματογραφικών παραγωγών στη Νέα Υόρκη Γιάννης Καλαφάτης ή John Kalafatis.
Με ρίζες στη Λευκάδα, ο επιχειρηματίας εμπλέκεται στην κατασκευή κινηματογραφικών στούντιο στη Θέρμη για να γυρίζονται χολιγουντιανές ταινίες. Επισήμως ο κ. Καλαφάτης εμφανίστηκε στην Ελλάδα τον Νοέμβριο του 2019, όταν είχε δοθεί συνέντευξη για να αναγγελθεί η κατασκευή των στούντιο –επένδυση 20 εκατομμυρίων–, στην οποία είχαν δώσει το «παρών» ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, εκπρόσωποι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων-ΕΚΟΜΕ και των επενδυτών της «Nu Boyana Studios» του ομίλου της Millennium Films.
Για το λιμάνι
Αξίζει φυσικά να επισημανθεί ότι ο Ιβάν Σαββίδης είχε αποκτήσει τη διαχείριση –όχι εξαγορά– του λιμανιού Θεσσαλονίκης καταβάλλοντας 232 εκατομμύρια (και άλλα 180 εκατ. για υποχρεωτικές επενδύσεις). Ιδιοκτήτης του λιμανιού παραμένει το ελληνικό Δημόσιο και ο όμιλος Σαββίδη θα το διαχειρίζεται μέχρι το 2052. Ολα αυτά προφανώς δημιουργούν ένα πλέγμα διαδικαστικών ζητημάτων αν υπάρξει θέμα μεταφοράς της διαχείρισης σε άλλον διαχειριστή. Ενδιαφέρον, επίσης, είναι ότι παρατηρούμε πως ο όμιλος Σαββίδη κάνει για το «Σιθωνία» του «Porto Carras» ό,τι έκανε το ελληνικό Δημόσιο για το λιμάνι Θεσσαλονίκης. Φέρεται να αναθέτει τη διαχείριση σε κάποιον άλλο. Τι υποχρεωτικές επενδύσεις θα κληθεί να κάνει ο «άλλος» είναι μια ενδιαφέρουσα επίσης λεπτομέρεια.
Με τόσο πλούσιο και πυκνό πληροφοριακό υλικό, δεν χρειαζόταν καν ευφάνταστος χολιγουντιανός σεναριογράφος για να βάλει τον κ. Καλαφάτη να ενδιαφέρεται και… για τον τηλεοπτικό σταθμό Open. Τέτοιες «ταινίες» επιχειρηματικής δράσης και γεωστρατηγικού μυστηρίου θα άξιζαν ένα ενδιαφέρον τουλάχιστον τέλος. Εκτός και αν έχει αποφασιστεί να γίνει σίριαλ, οπότε παρακολουθούμε μόνο το διαφημιστικό κλιπ…
Πηγή: efsyn.gr