Την Πέμπτη 20 Απριλίου 2023 ξεκίνησε στο Νέο Δελχί η Σύνοδος Κορυφής Ευρωπαϊκής Ένωσης-Ινδίας για την αεροπορία, με στόχο την ανάπτυξη ισχυρότερων αεροπορικών δεσμών μεταξύ των δύο πλευρών.

Η αεροπορία επιτρέπει την οικονομική ανάπτυξη, την απασχόληση και τη συνδεσιμότητα, συμβάλλοντας έτσι στην κοινωνική και οικονομική συνοχή και τη διαπολιτισμική κατανόηση. Παράλληλα, υπάρχουν έντονες εκκλήσεις στον τομέα των αερομεταφορών να μειωθεί το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα σε μια προσπάθεια για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής παγκοσμίως.

Στην εναρκτήρια ομιλία του στη Σύνοδο Κορυφής, ο Υπουργός Υποδομών και Στέγασης της Σουηδίας, Αντρέας Κάρλσον, έκανε ειδική μνεία στους δεσμούς της χώρας του με την Ινδία. «Γιορτάζουμε 75 χρόνια διμερών σχέσεων με την Ινδία. Η Ινδία είναι η μεγαλύτερη και η ταχύτερη χώρα αεροπορικών μεταφορών στον κόσμο», ανέφερε.

Παρότι βρέθηκε θετικός σε κορωνοϊό, ο Υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας Τζιοτιραντίτια Σίντια συμμετείχε ουσιαστικά στη συνάντηση, μέσω μηνύματος που απηύθυνε σε βίντεο. "

«Η Ινδία κατατάσσει τις χώρες της ΕΕ ψηλά στις αεροπορικές σχέσεις», ανέφερε αρχικά ο Σίντια και στη συνέχεια απευθύνθηκε στη Σύνοδο Κορυφής: "Η Ινδία και η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) έχουν μοιραστεί ισχυρές ιστορικές σχέσεις οι οποίες συνεχίζουν να αναπτύσσονται σήμερα με βάση την ισχυρή φυσική, ψηφιακή και από άνθρωπο σε άνθρωπο συνεργασία, με τη βοήθεια της αεροπορικής βιομηχανίας».

Ανέφερε επίσης, ότι η κυβέρνηση υπό τον Πρωθυπουργό, Ναρέντρα Μόντι, έχει λάβει διάφορα μέτρα για την προώθηση της κατασκευής αεροσκαφών στη χώρα, τη συντήρηση και την επισκευή (MRO).

Η Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντίνα Βαλεάν επαίνεσε την κυβέρνηση της Ένωσης για τον τρόπο με τον οποίο η Ινδία άνοιξε τομείς της Αεροπορίας σε ιδιωτικές εταιρείες.

«Η απελευθέρωση των αερογραμμών της ΕΕ υπήρξε ένας από τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης. Στη δεκαετία του 1990, η ινδική κυβέρνηση άνοιξε την αεροπορική βιομηχανία σε ιδιωτικές εταιρείες, επιτρέποντας σε νέες αεροπορικές εταιρείες να εισέλθουν στην αγορά, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα την τόνωση του ανταγωνισμού, την αύξηση της ποιότητας των υπηρεσιών και τη μετατροπή των αεροπορικών ταξιδιών από ένα πολυτελές αγαθό σε ένα προσιτό μέσο μεταφοράς», τόνισε.

«Ο Covid μας χτύπησε όλους άσχημα, ιδίως τη διεθνή αεροπορία. Αλλά η ανάπτυξη είναι σίγουρα μπροστά μας. Αυτά είναι εξαιρετικά νέα, υπάρχουν όμως και προκλήσεις, όπως τα ολοένα και πιο γεμάτα αεροδρόμια και οι ουρανοί, η διαχείριση των περιβαλλοντικών και κλιματικών επιπτώσεων αυτής της ανάπτυξης. Υπάρχουν και προκλήσεις ασφάλειας της ενσωμάτωσης νέων τύπων εναέριας κυκλοφορίας στους ουρανούς με την αναδυόμενη αγορά μη επανδρωμένων αεροσκαφών», πρόσθεσε.

Η αεροπορία έχει στρατηγική σημασία τόσο για την Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και για την Ινδία. Οι δύο πλευρές λειτουργούν στο πλαίσιο της στρατηγικής εταιρικής σχέσης ΕΕ-Ινδίας και έχουν ισχυρούς αεροπορικούς δεσμούς.

Η αεροπορία είναι ένας παράγοντας που επιτρέπει την οικονομική ανάπτυξη, την απασχόληση και τη συνδεσιμότητα, συμβάλλοντας έτσι στην κοινωνική και οικονομική συνοχή και τη διαπολιτισμική κατανόηση.

Ο Σίντια ολοκλήρωσε την ομιλία του με ένα απόσπασμα από τον διάσημο Αμερικανό βιομήχανο, τον Χένρι Φορντ, λέγοντας: "το να ερχόμαστε μαζί είναι μια αρχή, το να μένουμε μαζί είναι πρόοδος και το να δουλεύουμε μαζί είναι επιτυχία."

Κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής, υπογράφτηκε δήλωση προθέσεων μεταξύ της αρχής αερολιμένων της Ινδίας και της Eurocontrol. Όπώς ανέφερε το Υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας σε ανακοίνωσή του, υπογράφηκε μνημόνιο συμφωνίας για στενότερη συνεργασία μεταξύ της Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Αεροπορίας (DGCA) και της ασφάλειας της αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η σύνοδος κορυφής επικεντρώνεται στις σχέσεις αεροπορικών μεταφορών ΕΕ-Ινδίας και στις αμοιβαία κοινές προκλήσεις και ευκαιρίες των δύο περιοχών, συμπεριλαμβανομένης της ανάκαμψης της εναέριας κυκλοφορίας μετά τον Covid, της αύξησης της βιωσιμότητας, της διατήρησης της ασφάλειας και της ανάπτυξης συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών.