Η Ινδία είναι μεταξύ των πέντε κορυφαίων παγκόσμιων οικονομιών που αγωνίζονται για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών, σύμφωνα με έκθεση της δεξαμενής σκέψης Strategic Perspectives με έδρα τις Βρυξέλλες.
Το καθαρό μηδέν είναι μια ιδανική κατάσταση όπου η ποσότητα αερίων θερμοκηπίου (GHG) που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα εξισορροπείται από την ποσότητα GHG που αφαιρείται. Μπορεί να επιτευχθεί μέσω ενός συνδυασμού μείωσης εκπομπών και αφαίρεσης εκπομπών.
Η έκθεση, η οποία υπογράφεται από τον διευθυντή του “Strategic Perspectives”, Νιλ Μακάροφ και την ιδρύτρια του Think Tank, Λίντα Κάλχερ, οι οποίοι έχουν βαθιά εμπειρία σε θέματα πράσινης ανάπτυξης και κλίματος, με τίτλο «Ο ανταγωνισμός στη νέα βιομηχανική εποχή μηδενικού άνθρακα» συγκρίνει τις επιδόσεις πέντε μεγάλων οικονομιών —ΗΠΑ, Κίνα, ΕΕ, Ινδία και Ιαπωνία— στις τεχνολογίες μηδενικού άνθρακα.
«Η κατασκευή και η ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα μπορεί να δημιουργήσει θέσεις εργασίας και να οδηγήσει σε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και μείωση των εκπομπών σε βασικούς τομείς. Αυτά τα σχέδια μετάβασης καθαρού μηδέν μπορούν να οδηγήσουν σε μια νέα βιομηχανική εποχή που θα είναι γνωστή για τις τεχνολογίες μηδενικού άνθρακα», ανέφερε.
Οι συντάκτες της έκθεσης, ωστόσο, τόνισαν ότι δεν θα ήταν συνετό να συγκρίνουμε τις προσπάθειες της Ινδίας με άλλες οικονομίες, επειδή έχει λάβει διαφορετική θέση εισόδου όσον αφορά την οικονομική ανάπτυξη.
«Εάν μπορούν να εξασφαλιστούν πρόσθετες επενδύσεις, η Ινδία μπορεί να εκπληρώσει τις φιλοδοξίες της να γίνει σημαντικό μέρος της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού χωρίς καθαρό και να επωφεληθεί από τη μετάβαση στο εγγύς μέλλον», ανέφερε.
Ο δρόμος του μεταξιού (RBI) της Ινδίας επεκτείνει τη χρήση της ψηφιακής ρουπίας
Ακολουθούν μερικά από τα βασικά σημεία που αναφέρονται στην έκθεση που υπογραμμίζουν τις προσπάθειες της Ινδίας στον αγώνα για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Η Ινδία σημειώνει πρόοδο στην ενσωμάτωση της ηλιακής και της αιολικής ενέργειας στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, σχεδόν διπλασιάζοντας το μερίδιό της από τα στοιχεία του 2017 (5 τοις εκατό σε 9 τοις εκατό).
Η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να αναπτυχθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 49% μεταξύ 2022 και 2030, δημιουργώντας 50 εκατομμύρια θέσεις εργασίας έως το 2030.
Τα ηλεκτρικά δίτροχα θα διαδραματίσουν μεγάλο ρόλο στην παγκόσμια αγορά EV: Η Ινδία διαθέτει ήδη ένα στόλο 4 εκατομμυρίων ηλεκτρικών δίτροχων το 2022, ο οποίος προβλέπεται να αυξηθεί σε 6 εκατομμύρια έως το 2024
Η έκθεση σημειώνει ότι η Ινδία έχει σημαντικές δυνατότητες να αυξήσει τη σημασία της στην παγκόσμια νέα βιομηχανική μετάβαση, αλλά πρόσθεσε ότι πρέπει να κλιμακώσει τις επενδύσεις στην Ε&Α και «να μην βασίζεται αποκλειστικά στη μεταφορά τεχνολογίας και στις κινεζικές εισαγωγές».
«Ενώ η Κίνα και η ΕΕ συνεχίζουν να ηγούνται στον αιολικό τομέα, οι ΗΠΑ και η Ινδία ακολουθούν στενά η μία την άλλη όσον αφορά τις παραγωγικές ικανότητες και θα μπορούσαν να συνεχίσουν να κερδίζουν μερίδια αγοράς καθώς εφαρμόζονται οι αντίστοιχες εγχώριες πολιτικές τους», ανέφερε η έκθεση.
«Η Ινδία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ένα διαφορετικό σύνολο προκλήσεων, ωστόσο με δεσμευμένη οικονομική υποστήριξη από τις ανεπτυγμένες οικονομίες, η Ινδία μπορεί να ανταποκριθεί στις καθαρές μηδενικές δεσμεύσεις της πιο γρήγορα», προσθέτει.
Μέσω των G20, η Ινδία είναι πιθανό να πιέσει για την παγκόσμια συμφωνία πράσινης ανάπτυξης που θα περιλαμβάνει χρηματοδότηση για το κλίμα, το Mission LiFE είναι «Lifestyle for Environment», κυκλική οικονομία, επιτάχυνση της προόδου στους SDG, ενεργειακές μεταβάσεις και ενεργειακή ασφάλεια.
ΠΗΓΗ: Infognomonpoltiics.gr