Μπορεί στην τηλεόραση η λέξη «κόψιμο» να έχει συνδυαστεί με χαμηλή τηλεθέαση και μια γενικότερη αδυναμία να ανταποκριθεί μία εκπομπή ή μια σειρά στις προσδοκίες ενός σταθμού, όμως, η ιστορία έχει δείξει ότι και το αντίστροφο δεν υπόσχεται πάντα μακροημέρευση στον «αέρα».
Στο παρελθόν ακόμα και ιδιαίτερα επιτυχημένες σειρές έριξαν απότομα «ρολά» ή με μια λέξη «κόπηκαν» για διάφορους λόγους με αποτέλεσμα το κοινό να μην δει ποτέ φινάλε. Βέβαια για να είμαστε αντικειμενικοί, να αναφέρουμε ότι προφανώς αυτά δεν συμβαίνουν μόνο στην ελληνική τηλεόραση, αλλά παντού.
Τι Ψυχή θα Παραδώσεις, μωρή; (2000)
Ίσως είναι η πρώτη σειρά που έρχεται στο μυαλό μας και σίγουρα ήταν πολλοί οι τηλεθεατές που θα ήθελαν να δουν τι γίνεται παρακάτω αφού το «Τι Ψυχή θα παραδώσεις, μωρή;» είχε το 40άρι σε τηλεθέαση «ευκολάκι» και μάλιστα, στην prime time της Δευτέρας, της πιο δύσκολης από όλες τις ημέρες της εβδομάδας πόσο μάλιστα στις αρχές των '00s που οι σειρές ήταν εβδομαδιαίες και όχι όπως σήμερα καθημερινές.
Ωστόσο, μετά από μόλις έξι επεισόδια, τα οποία δεν είχαν προβληθεί καν σερί, αφού είχαν μεσολαβήσει αρκετές επαναλήψεις, η σειρά «κόπηκε». Μετά από καιρό προβλήθηκε και ένα έβδομο ημιτελές επεισόδιο, μικρότερης διάρκειας, το οποίο ουσιαστικά ήταν συρραφή σκηνών που είχαν προλάβει να γυριστούν, ενώ μεσολαβούσε αφήγηση για να βγαίνει νόημα.
Τότε είχε ακουστεί ότι οι κεντρικές πρωταγωνίστριες είχαν γίνει μαλλιά - κουβάρια, ισχυρισμός που διαψεύστηκε στην πράξη αφού οι περισσότερες ξανασυνεργάστηκαν τα επόμενα χρόνια σε τηλεόραση ή θέατρο.
Βάσει δηλώσεων που έχουν κάνει οι συντελεστές, επρόκειτο για μια κακή συγκυρία για όλους, η οποία σε συνδυασμό με την τρομερή πίεση που ασκούσε το κανάλι για νέα επεισόδια, έβγαλε τον κακό εαυτό πολλών ατόμων.
Μάλιστα, η Χρύσα Ρώπα έχει δηλώσει ότι στα γυρίσματα - πιεσμένος από όλα - ο Αλέξανδρος Ρήγας την προσέβαλε ενώπιον όλων με αποτέλεσμα εκείνη να παραιτηθεί, ο δημιουργός να αρνείται να την αντικαταστήσει και έτσι, η σειρά «κόπηκε».
Να αναφερθεί ότι η αρχική τετράδα αποτελούνταν από τις Δήμητρα Παπαδοπούλου, Ασπασία Τζιτζικάκη, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου και Ελένη Καστάνη και ενώ είχαν γυριστεί τα πρώτα τέσσερα επεισόδια, αποφασίστηκε η αντικατάσταση των τριών πρώτων από τις Χρύσα Ρώπα, Ελένη Ράντου και Άβα Γαλανοπούλου, κρατώντας μόνο την Ελένη Καστάνη από την αρχική διανομή, κίνηση που έβγαλε την παραγωγή εκτός χρονοδιαγράμματος.
Άκρως Οικογενειακόν (2001 - 2003)
Από τις πλέον επιτυχημένες σειρές του ΑΝΤ1, με πρωταγωνιστές τον Γιάννη Μπέζο και Ναταλία Τσαλίκη που υποδύονται ένα παντρεμένο ζευγάρι με τέσσερα άτακτα παιδιά διάφορων ηλικιών. Η σειρά σημείωνε υψηλή τηλεθέαση και όπως ήταν φυσικό πήρε το πράσινο φως για δεύτερη σεζόν, η οποία ήταν εξίσου επιτυχημένη.
Ωστόσο, στα ξαφνικά μέσα στον Ιανουάριο του 2003 ανακοινώθηκε ότι η σειρά ολοκληρώνεται πρόωρα, αφήνοντας το κοινό με την απορία για το τι είχε πραγματικά συμβεί στο παρασκήνιο. Τότε δημοσιεύματα ανέφεραν ότι η Ναταλία Τσαλίκη είχε πάθει υπερκόπωση.
Αρκετά χρόνια αργότερα και ενώ η σειρά συνέχιζε να παίζει σχεδόν ασταμάτητα με επιτυχία σε επανάληψη από τον ΑΝΤ1, ο Γιάννης Μπέζος, σε συνέντευξή του, ανέφερε:
«Γυρίζω και τους λέω: "Στοπ!" Μήπως δεν ήθελα να κερδίσω περισσότερα χρήματα; Φυσικά και ήθελα. Απλά καταλάβαινα πως από ένα σημείο και μετά δεν είχε νόημα να συνεχίζονται αυτές οι σειρές καθώς είχε ξεκινήσει πλέον να δουλεύει για εκείνες η επιτυχία!
Άρχισα τότε να αντιλαμβάνομαι την μεγάλη ευθύνη που είχα ακόμα κι εγώ προσωπικά, απέναντι στον κόσμο. Δεν μπορούσα να εκτίθεμαι να αρχίσω να κάνω ανοησίες! Ωραίο είναι να πληρωνόμαστε καλά, αλλά παράλληλα πρέπει να είμαστε και συνεπείς στα πιστεύω μας. Η λογική πως η τηλεόραση είναι μια αγελάδα που αρμέγουμε, τελείωσε».
Δύο Ξένοι (1997 - 1999)
Πρόκειται για μία από τις πλέον επιτυχημένες σειρές των '90s με την τηλεθέαση του Mega να χτυπάει «κόκκινο» κάθε εβδομάδα, ενώ έχει προβληθεί μέχρι σήμερα αμέτρητες φορές σε επανάληψη και πάντα κερδίζει τους θεατές άσχετα αν εκείνοι ξέρουν όλες τις ατάκες απέξω.
Αν δει κάποιος το τελευταίο επεισόδιο του δεύτερου κύκλου των «Δύο Ξένων», θα διαπιστώσει ότι πρόκειται για «άλλο ένα επεισόδιο» και όχι για φινάλε και αυτό γιατί η σειρά επρόκειτο να συνεχιστεί και για τρίτη σεζόν. Μάλιστα, ο Αλέξανδρος Ρήγας είχε γράψει και την πλοκή του τρίτου κύκλου, ο οποίος θα ήταν αρκετά διαφορετικός και πιο δραματικός από τους δύο προηγούμενους.
Εάν επαληθεύονταν όσα έχουν διαρρεύσει για την υπόθεση του τρίτου κύκλου, ο οποίος τοποθετούνταν χρονικά τρία ή πέντε χρόνια αργότερα, Μαρίνα και Κωνσταντίνος θα χώριζαν για ακόμα μία φορά και μόνο η Ντίνα Κώνστα και η Χρυσούλα Διαβάτη θα ήταν η κωμική νότα των επεισοδίων αφού όλες οι υπόλοιπες εξελίξεις δεν ήταν τόσο διασκεδαστικές, όπως είχαμε συνηθίσει τη σειρά.
Ωστόσο, σύμφωνα με παλαιότερα δημοσιεύματα, ένας από τους λόγους που τελικά δεν γυρίστηκε ποτέ τρίτος κύκλος ήταν το απαιτητικό πρόγραμμα της Εβελίνας Παπούλια, η οποία μάλιστα, μόλις είχε γεννήσει την κόρη της, αλλά και ένας τσακωμός της με τον Αλέξανδρο Ρήγα.
Το Ρετιρέ (1990 - 1992)
Από τις πρώτες σειρές του Mega και γενικότερα της ιδιωτικής τηλεόρασης, το «Ρετιρέ» έχει γράψει τη δική του ιστορία σημειώνοντας υψηλή τηλεθέαση τόσο στην Α' προβολή του όσο και στις αμέτρητες επαναλήψεις του έκτοτε. Η σειρά του Γιάννη Δαλιανίδη είναι μια από τις πλέον πολυπαιγμένες σειρές του Mega. Ακόμα και φέτος το καλοκαίρι που παιζόταν στην πρωινή ζώνη του σταθμού, η τηλεθέασή του ήταν υψηλή και ας έχουν περάσει 32 χρόνια από την πρώτη προβολή του.
Ωστόσο, το 84ο επεισόδιο της σειράς που έμελλε να είναι το τελευταίο της, δεν είναι «φινάλε» ίσα ίσα αφήνει πολλά ζητήματα να εκκρεμούν και αυτό γιατί ο Γιάννης Δαλιανίδης σκόπευε να γυρίσει και τρίτη σεζόν.
Όπως έχει δηλώσει ο Μάκης Δελαπόρτας σε παλαιότερη συνέντευξή του, δύο από τις πρωταγωνίστριες ζήτησαν γενναία αύξηση μισθού, την οποία δεν πήραν από το κανάλι. Οπότε τα ενδεχόμενα ήταν δύο: ή να συνεχίσει η σειρά χωρίς αυτές ή να κοπεί.
Τελικά, προκρίθηκε το δεύτερο σενάριο και έτσι γεννήθηκαν οι «Μικρομεσαίοι», οι οποίοι ήταν μια μάλλον όχι και τόσο επιτυχημένη αντιγραφή του «Ρετιρέ» με αρκετούς ίδιους ηθοποιούς σε άλλους ρόλους και διήρκησαν μόνο μία σεζόν. Εύλογη απορία: Μήπως απλά να είχε συνεχιστεί το «Ρετιρέ» με δύο «δυνατές» προσθήκες που θα κάλυπτε το κενό που θα δημιουργούσε η διπλή αποχώρηση;
Παιδική Χαρά (2009 - 2010)
Η Ρένια Λουιζίδου και ο Κώστας Κόκλας είναι ένα ευτυχισμένο παντρεμένο ζευγάρι με τρεις γιους, οι οποίοι τους κάνουν τον βίο αβίωτο σε μια απολαυστική σειρά με έξυπνες ατάκες που θύμιζε σε ύφος το «Σ’ αγαπώ - Μ’ αγαπάς», απλά εδώ το ζευγάρι είχε και παιδιά.
Η «Παιδική Χαρά» σημείωνε υψηλή τηλεθέαση τη σεζόν 2009 - 2010 οπότε και προβλήθηκε και θεωρούνταν βέβαιο ότι θα συνέχιζε και για δεύτερη σεζόν. Έτσι, το τελευταίο επεισόδιο δείχνει την οικογένεια Μπούσκα απλά να απολαμβάνει στις καλοκαιρινές του διακοπές.
Ωστόσο, δεν γύρισαν ποτέ… στη συχνότητα του Mega λόγω περικοπών που γίνονταν τότε στο κανάλι λόγω οικονομικών προβλημάτων και της γενικότερης οικονομικής κρίσης που είχε αρχίσει να επηρεάζει και την τηλεόραση.
Όπως είχε δηλώσει δε παλαιότερα η Ρένια Λουιζίδου, δεν ενημερώθηκαν από τον σταθμό ότι δεν συνεχίζουν παρά το κατάλαβαν από τα «συμφραζόμενα» και όσα διάβαζαν στα Μέσα και ενώ οι ίδιοι είχαν μείνει ξεκρέμαστοι χωρίς να έχουν κλείσει άλλες δουλειές, θεωρώντας δεδομένη μια δεύτερη σεζόν.
Εθνική Ελλάδος (2015) και Κάτω Παρτάλι (2014 - 2015)
Άλλες δύο σειρές που έπεσαν θύμα των οικονομικών προβλημάτων του Mega και τελικά κόπηκαν πρόωρα, ενώ παρά το γεονός ότι κατά διαστήματα φήμες τις ήθελαν να επιστρέφουν με νέα επεισόδια, ώστε να ολοκληρώσουν την ιστορία τους, κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει ούτε υπάρχουν πλέον ενδείξεις για κάτι τέτοιο.
Η «Εθνική Ελλάδος» σήμανε την επιστροφή του Γιώργου Καπουτζίδη στην τηλεόραση μέσα από σειρά αρκετά χρόνια μετά το φινάλε του θρυλικού «Παραπέντε» και με ένα δείγμα γραφής τελείως διαφορετικό τόσο από αυτό όσο και από την πρώτη του σειρά, τις «Σαββατογεννημένες». Ωστόσο, αν και η σειρά είχε πάρει πράσινο φως για δεύτερη σεζόν, τελικά αυτή δεν γυρίστηκε ποτέ.
Το «Κάτω Παρτάλι» ήταν από τις τελευταίες σειρές που χτύπησαν 40άρια και 50άρια σε τηλεθέαση, σβήνοντας κυριολεκτικά τον ανταγωνισμό στη ζώνη προβολής του, αλλά αυτό δεν στάθηκε αρκετό για να του εξασφαλίσει μια θέση στο πρόγραμμα του Mega μέχρι την ολοκλήρωσή του.
Έτσι, η σειρά μετά από δύο επιτυχημένους κύκλους και με μια τρίτη σεζόν έτοιμη από τον σεναριογράφο με δέκα ακόμα επεισόδια έριξε πρόωρα «αυλαία» αφού ο σταθμός δεν είχε καταβάλει τις οφειλές προς τους ηθοποιούς.
«Ζακέτα Να Πάρεις» (2021 - 2022)
Προς το τέλος της δεύτερης καραντίνας εξαιτίας του κορονοϊού την άνοιξη του 2021 στην ΕΡΤ έκανε πρεμιέρα η σειρά «Ζακέτα Να Πάρεις» με πρωταγωνίστριες την Ελένη Ράντου, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Φωτεινή Μπαξεβάνη σε ρόλους «κλασικής Ελληνίδας μάνας», φαινομενικά διαφορετικές μεταξύ τους, αλλά πρακτικά μάλλον ίδιες στις αντιδράσεις τους.
Αν και η σειρά αγαπήθηκε κατευθείαν από το κοινό και απέσπασε και καλές κριτικές - δύσκολος ομολογουμένως συνδυασμός, αφού συνήθως μόνο η μία πλευρά τείνει να μείνει «ικανοποιημένη» - κάπου μέσα στο φθινόπωρο του 2021, ανακοινώθηκε ότι η δεύτερη σεζόν θα είναι σύντομη και το «Ζακέτα Να Πάρεις» θα ρίξει αυλαία λίγο μετά το νέο έτος.
Σύμφωνα με κάποια δημοσιεύματα, δύο από τις τρεις πρωταγωνίστριες ήταν πλέον «στα μαχαίρια» με αποτέλεσμα το κλίμα στα παρασκήνια να μην είναι ευνοϊκό για να συνεχιστεί η σειρά.
Βέβαια, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι οι ίδιες το διέψευσαν, με αποτέλεσμα να μείνει ακόμα πιο μετέωρη η απορία γιατί μία σειρά που όπως όλα έδειχναν θα μπορούσε να συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόμα - μην ξεχνάμε ότι η Ελληνίδα μάνα σαν ιδέα και μόνο είναι ανεξάντλητη - ολοκληρώθηκε άρον άρον χωρίς καν να βγάλει τη σεζόν παρά την επιτυχία που σημείωνε.
Πηγή: readder.gr