Ένα από τα μεγάλα αγκάθια για την επόμενη κυβέρνηση στη Γερμανία θα είναι η οικονομία της. Εδώ θα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα η κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και γενικότερα στην βαριά βιομηχανίας της. Όπως έχουμε ξαναγράψει, και η επόμενη χρονιά θα είναι πολύ δύσκολη για την οικονομία της, καθώς θα συνεχίσει να βρίσκεται σε ύφεση. Τουλάχιστον μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2025. Οι παραγγελίες είναι στον μικρότερο αριθμό ακόμα και από την κρίση του 2008. Μια μικρή αχτίδα ελπίδας για μια κάποια ανακούφιση, θα είναι η πιθανή μείωση του πετρελαίου, τους πρώτους μήνες της επόμενης χρονιάς.

Με την VW να είναι στο επίκεντρο του προβλήματος, αλλά και η μεγάλη πληγή της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Γερμανία, θα πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή. Λίγο πριν από τον επόμενο γύρο διαπραγματεύσεων, το συμβούλιο των εργαζομένων της εταιρείας κάνει μια πρόταση στα αφεντικά για μείωση του κόστους. Αυτή είναι, πως μειώσεις δεν θα πρέπει να δεχτούν μόνο οι εργαζόμενοι, αλλά και οι μέτοχοι. Η εταιρεία απειλείται με κλείσιμο εργοστασίων και απώλειες θέσεων εργασίας εως και 6.000 εργαζομένων.

Ένα ακόμα πρόβλημα που έρχεται να προστεθεί για την VW είναι πως η εταιρεία παραγωγής μπαταριών Northvolt υπέβαλε αίτηση πτώχευσης. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία το απόγευμα της Πέμπτης, αυτό θα της επιτρέψει να «αναδιαρθρώσει το χρέος της, να προσαρμόσει την επιχείρηση με βάση τις τρέχουσες ανάγκες των πελατών και να δημιουργήσει μια προοπτική ανάπτυξης». Η κατασκευάστρια φορτηγών Scania, θυγατρική του Ομίλου Volkswagen, θα παράσχει 100 εκατομμύρια δολάρια με τη μορφή ειδικού δανείου που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι αμερικανικές εταιρείες κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πτώχευσης. Επιπλέον, η Northvolt θα λάβει πρόσβαση σε επιπλέον περίπου 145 εκατομμύρια δολάρια από τους δανειστές, συνεχίζει το δελτίο τύπου.

Στον αντίποδα, τα προβλήματα για τους πολιτικούς, αλλά και την επόμενη κυβέρνηση που θα προκύψει, είναι πως και η Ford θέλει να περικόψει 2.900 θέσεις εργασίας στη Γερμανία. Όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος Marcus Wassenberg στην FAZ: «Η Ford κάνει ζημιές στην Ευρώπη και δεν μπορεί απλώς να βασίζεται στη μητρική εταιρεία που θα συνεχίσει να χρηματοδοτεί τις ευρωπαϊκές και γερμανικές θυγατρικές χωρίς περιορισμούς. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Όμιλος Ford δεν είναι πίσω μας, αλλά υπάρχει θεμιτή επιθυμία να είμαστε κερδοφόροι στην Ευρώπη και τη Γερμανία. Αυτό σημαίνει επίσης μείωση του κόστους», λέει ο Wassenberg. Ο οποίος παρουσίασε τα σχέδιά του στο ευρωπαϊκό συμβούλιο εργαζομένων της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κολωνία το πρωί της Τετάρτης. Οι εργαζόμενοι στην παραγωγή εργάζονται με μειωμένο ωράριο, από αυτήν την εβδομάδα, επειδή η ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται εκεί είναι επί του παρόντος πολύ χαμηλή.

Η κρίση των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων, η συντριβή από την Κίνα σε αυτόν τον τομέα και τώρα η κήρυξη πολέμου του Ντόναλντ Τραμπ, ελέω δασμών: για τη VW, τη BMW και τη Mercedes έρχεται από όλες τις πλευρές. Στην Κίνα όπως έχουμε ξαναγράψει, η VW έχασε μεγάλο μέρος των εξαγωγών της. Με αποτέλεσμα το πρόβλημα να μετακυλιστεί  στην εγχώρια παραγωγή, λόγω ελλείψεως παραγγελιών αλλά και μείωση των εξαγωγών. Στον αντίποδα, το κενό αυτό των εισαγωγών της, η Κίνα το έχει καλύψει με την δικιά της παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την διοχέτευσή τους στην εγχώρια αγορά.

Με τον Σολτς ως υποψήφιο Καγκελάριο πάει το SPD

Oυπουργός άμυνας Πιστόριους, ανακοίνωσε σε ένα τρίλεπτο βίντεο, πως αποσύρεται από την υποψηφιότητά του για καγκελάριος του SPD. Τονίζει πως είναι προσωπική του απόφαση. <<Με τον Όλαφ Σολτς έχουμε έναν εξαιρετικό καγκελάριο. Ηγήθηκε ενός συνασπισμού τριών κομμάτων που ήταν δύσκολο να ηγηθεί σε κανονικούς καιρούς μέσα από τη μεγαλύτερη ίσως κρίση των τελευταίων δεκαετιών>>.

ΠΗΓΗ: Geopolitico.gr