Τις τελευταίες ημέρες έχει προκαλέσει πολύ θόρυβο μια σημαντική αποκάλυψη του τρόπου δράσης και διείσδυσης ξένων υπηρεσιών στην Ελλάδα.
Η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών, όπως ανακοίνωσε, μετά από συστηματικές έρευνες, σε συνέχεια πληροφοριών που συνέλεξε, απέδειξαν ότι η φερόμενη ως «Μαρία Τσάλλα», η οποία τα τελευταία χρόνια ισχυριζόταν ότι είναι Ελληνίδα και δραστηριοποιούνταν ως φωτογράφος και ιδιοκτήτρια καταστήματος ειδών χειροτεχνίας και πλεκτικής στην Αθήνα, με ελληνική υπηκοότητα και ταυτότητα από το 2018, στη πραγματικότητα είναι η ξένη υπήκοος «Irina A. S.», που δρούσε στη χώρα μας υπό «βαθύ κάλυμμα».
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΥΠ, η αντίστροφη μέτρηση για την αποκάλυψη, ξεκίνησε με τον εντοπισμό απόπειρας πρόσβασης τρίτης χώρας σε στοιχεία ελλήνων πολιτών που έχουν αποβιώσει, μια διεθνώς διαπιστωμένη πρακτική των Υπηρεσιών Πληροφοριών συγκεκριμένης χώρας για τη δημιουργία της ειδικής κατηγορίας κατασκόπων με το προσωνύμιο ’’illegals’’.
Οι ’’illegals’’ στρατολογούνται και εκπαιδεύονται από τις Υπηρεσίες συγκεκριμένης ξένης χώρας, με σκοπό να τοποθετηθούν σε χώρες – στόχους, αναλαμβάνοντας στη συνέχεια κατασκοπευτική δράση υπέρ της χώρας της. Για την προστασία της πραγματικής τους ταυτότητας, χρησιμοποιούν «βαθύ κάλυμμα», το οποίο δημιουργείται με παραποίηση ατομικών εγγράφων και χρήση πιστοποιητικών που προέρχονται από στοιχεία θνησιγενών βρεφών ή ατόμων που έχουν αποβιώσει. Από τη στιγμή τοποθέτησής τους στο εξωτερικό, οι ’’illegals’’ ζούνε και συμπεριφέρονται με βάση την κατασκευασμένη ιστορία που έχει δημιουργηθεί για αυτούς, ώστε να προστατεύσουν την αποστολή τους.
Το προφίλ και η δράση της «Μαρίας Τσάλλα» παραπέμπει ευθέως στην ειδική κατηγορία των ’’illegals’’, αναφέρει η ΕΥΠ.
Η υπόθεση που μόλις αποκαλύφθηκε από την ΕΥΠ, είναι χαρακτηριστική του τρόπου σκέψης και δράσης των συγκεκριμένων Υπηρεσιών καθώς για την οικοδόμηση της ταυτότητας και του προφίλ της «Τσάλλα» εργάστηκαν συστηματικά για πολλά έτη με κατάλληλη εκμετάλλευση προσώπων, διαδικασιών και φορέων, ώστε τελικά η αλλοδαπή «Irina» να ζει και να αναγνωρίζεται ως ελληνίδα «Μαρία», εξαπατώντας ακόμη και τους πιο κοντινούς της ανθρώπους στην Ελλάδα, που προφανώς δεν γνώριζαν την πραγματική της ταυτότητα.
Κατάσκοπος της KGB η Αμελί
Η είδηση συνέπεσε με μία εξίσου πολύ ενδιαφέρουσα αποκάλυψη κινηματογραφικής φύσεως! Περίπου 22 χρόνια από την κυκλοφορία στις αίθουσες, ο δημιουργός της πολυβραβευμένης ταινίας «Aμελί» ή αλλιώς «Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain» αποκάλυψε ότι η ηρωίδα είναι στην πραγματικότητα κατάσκοπος της KGB.
Το φιλμ του Ζαν-Πιέρ Ζενέ από το 2001 αγαπήθηκε από σινεφίλ όλου του κόσμου και κατάφερε να γίνει μια από τις μεγαλύτερες διεθνώς κινηματογραφικές επιτυχίες, για γαλλική ταινία.
Αλλά από την ημέρα που προβλήθηκε στα σινεμά κι έπειτα, η ρομαντική κομεντί με πρωταγωνίστρια την Οντρέ Τοτού – εκτός από θαυμαστές της ιστορίας, των χρωμάτων και της μουσικής του Γιάν Τιρσέν – απέκτησε και «αντιπάλους» που ισχυρίζονται ότι η ταινία ρομαντικοποιεί το Παρίσι, παρουσιάζοντάς το ως μια άκρως ειδυλλιακή πόλη. Ομως, ακόμα κι εκείνοι που αντιστέκονται στην ονειρική απεικόνιση της γαλλικής πρωτεύουσας και τα στοιχεία φαντασίας στην πλοκή, δεν περίμεναν την εξέλιξη του κεντρικού χαρακτήρα.
Πρόσφατα, ο Ζενέ φανέρωσε την αληθινή ιστορία της Αμελί, μέσα από ένα νέο φιλμ διάρκειας μόλις έξι λεπτών με τίτλο «Η πραγματική ιστορία της Αμελί Πουλέν» («La véritable histoire d’Amélie Poulain»). Στο μικρού μήκους κινηματογραφικό πρότζεκτ, ο ίδιος παραδέχεται ότι η Αμελί, δεν είναι η καλόκαρδη σερβιτόρα που κάποτε γνωρίζαμε, αλλά κατάσκοπος που προσέλαβε η KGB.
Το κλιπ ήταν και η πρώτη ανάρτηση του σκηνοθέτη («Delicatessen», «Οι Ατελείωτοι Αρραβώνες», «Casanova»), στο νέο προφίλ του στο Instagram.
Αποτελούμενο από χαρακτηριστικές σκηνές του φιλμ που έχουν αναδιαταχθεί ώστε να παρουσιάσουν τις τεχνικές κατασκοπείας της Αμελί, ο σκηνοθέτης τονίζει τη σημασία του μοντάζ κατά το στάδιο της παραγωγής. Επίσης, δείχνει πώς οι εικόνες μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν σε νέα σενάρια. Η ταινία κλείνει αναμφισβήτητα το μάτι στη διαδικασία επεξεργασίας μιας κινηματογραφικής δουλειάς στο δωμάτιο του μοντάζ.
Η ιστορία ακολουθεί την ντροπαλή σερβιτόρα Αμελί, η οποία αποφασίζει να αλλάξει τις ζωές των ανθρώπων που βρίσκονται στο κοντικό της περιβάλλον προς το καλύτερο. Αργότερα, όμως, θα προσπαθήσει να κάνει καλύτερη και τη δική της ζωή.
Το αν η Ιρίνα Αλεξάντροβα, η Μαρία Τσάλλα όπως εμφανιζόταν στην Ελλάδα η Ρωσίδα πράκτορας, άλλαζε τις ζωές των συνανθρώπων της προς το καλύτερο δεν το γνωρίζουμε. Το σίγουρο είναι, ότι η ανακοίνωση της ΕΥΠ για μια τέτοια αποκάλυψη προβληματίζει πολύ τους ειδικούς αναλυτές θεμάτων εθνικής ασφάλειας...