Γεννημένη στις 19 Ιουνίου του 1954 στο Σπρίνγκφιλντ του Μισούρι, πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής ανάμεσα σε Καναδά, Κούβα και Αγγλία εξαιτίας της δουλειάς του πατέρα της.
Ο πατέρας της, Ρίτσαρντ, ήταν διπλωμάτης και είχε φυλακιστεί κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου από τους Ιάπωνες.
Το περιβάλλον που μεγάλωσε ήταν αρκετά αυστηρό και οι γονείς της δεν ήθελαν η κόρη τους να γίνει ηθοποιός.
Στο Λονδίνο όπου διέμενε έως το 1972 είχε παρακολουθήσει κάποια μαθήματα υποκριτικής παρά τις αντιρρήσεις των γονιών της.
Μάλιστα στις ερασιτεχνικές παραστάσεις που συμμετείχε ο πατέρας της περίμενε στο αυτοκίνητο και δεν έμπαινε ποτέ στο θέατρο!
Στα 18 της χρόνια έχασε τον πατέρα της και μαζί με τη μητέρα και τα δύο αδέρφια της επέστρεψε στην Αμερική.
Ξεκίνησε σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Μισούρι και μετά από δύο χρόνια πήγε στο Πανεπιστήμιο του Μέριλαντ.
Το 1977 μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και άρχισε να κάνει κάποιες εμφανίσεις σε παραστάσεις του Μπρόντγουει.
Την περίοδο εκείνη εμφανίστηκε σε μία σαπουνόπερα και ξεκίνησε τις οντισιόν με στόχο τον κινηματογράφο, αλλά δεν ήταν εύκολο γιατί δεν είχε εμπειρία. Είχε όμως ταλέντο και τύχη.
Η πρώτη ταινία που συμμετείχε, η» Έξαψη», έμελλε να απογειώσει την καριέρα της .
Αντίπαλος για την Τέρνερ στα δοκιμαστικά για τον ρόλο της κυνικής Μάτι Γουόκερ, ήταν η ανερχόμενη ηθοποιός Κιμ Μπάσιντζερ.
Οι υπεύθυνοι διάλεξαν την Τέρνερ εξαιτίας της ομοιότητάς της με την Λορίν Μπακόλ και της βραχνής φωνής της.
Η Τέρνερ υποδύθηκε με μεγάλη επιτυχία τον ρόλο της σκληρής Γουόκερ, που πείθει τον εραστή της να σκοτώσει τον πλούσιο άντρα της. Ο Γουίλιαμ Χαρτ, ένα από τα μεγάλα ονόματα της εποχής, ήταν ο συμπρωταγωνιστής της.
Η υπόθεση της ταινίας διαδραματιζόταν καλοκαίρι, αλλά τα γυρίσματα έγιναν χειμώνα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, γι’αυτό οι τεχνικοί ψέκαζαν με νερό τους ηθοποιούς για να φαίνονται ιδρωμένοι.
Η «Έξαψη» την καθιέρωσε αμέσως στο δύσκολο χώρο του Χόλιγουντ και οι προτάσεις για ρόλους ήταν η μία καλύτερη από την άλλη.
Τα επόμενα χρόνια ανέλαβε πρωταγωνιστικούς ρόλους και συνεργάστηκε με τον Μάικλ Ντάγκλας, τον Ντάνι Ντε Βίτο. «Κυνηγώντας το πράσινο διαμάντι» ήταν η πρώτη συνεργασία τους, που συνεχίσθηκε με το Διαμάντι του Νείλου και τον επικό «πόλεμο των Ρόουζ».
Στην «Τιμή των Πρίτζι» συνεργάζεται με τον Τζακ Νίκολσον και είναι πλέον μια από τις μεγάλες σταρ του Χόλιγουντ.
Ήθελε να παίζει δυναμικούς και σκληρούς χαρακτήρες και απέρριπτε όσους ρόλους παρουσίαζαν τη γυναίκα αδύναμη και άβουλη.
Η συνεργασία που τη σημάδεψε ήταν αυτή με τον σκηνοθέτη Φράνσις Φορντ Κόπολα, που μόλις είχε γυρίσει την ταινια «Αποκάλυψη τώρα».
Η δεκαετία του ’80 ήταν η καλύτερη περίοδος για την Τέρνερ, αισθανόταν τόσο ποθητή που όπως είχε δηλώσει με έπαρση, «εάν έμπαινε σε κάποιο εστιατόριο και κάποιος δεν γύρναγε να τη κοιτάξει σήμαινε ότι ήταν γκέι».
Η βαριά σέξι φωνή που είχε ήταν ένα επιπλέον δυνατό σημείο για την Τέρνερ, που τη βοήθησε να αναλάβει πιο εξεζητημένους ρόλους.
Δάνεισε τη φωνή της στην «Τζέσικα Ράμπιτ» και και σε πολλούς χαρακτήρες animation.
Έπαιξε και σε τρία επεισόδια της σειράς «Φιλαράκια» τον πατέρα του Τσάντλερ!
Η καριέρα της άρχισε να παίρνει καθοδική πορεία όταν το 1992 έμαθε ότι πάσχει από ρευματοειδή αρθρίτιδα.
Για ένα χρόνο δεν μπορούσε να κουνήσει τα άκρα της ούτε να περπατήσει.
Τα βαριά φάρμακα που της χορηγήθηκαν άλλαξαν την εικόνα της. Η σικάτη και γοητευτική κοπέλα με το ντελικάτο κορμί, πήρε πολλά κιλά και το πρόσωπό της πρήστηκε.
Οι επαγγελματικές προτάσεις μειώθηκαν με αποτέλεσμα η Τέρνερ να καταφύγει στο αλκοόλ.
Τα επόμενα χρόνια η Τέρνερ συνέχισε την πορεία της στο κινηματογράφο με μικρότερους ρόλους χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία.


ΠΗΓΗ: mixanitouxronou.gr