Η λέξη “Nintendo” , προέρχονταν από τις ιαπωνικές λέξεις «Νin» που σημαίνει « αναθέτω» και «tendo», που είναι ο «ουρανός». Περιφραστικά μεταφράζεται ως «αφήστε την τύχη στον ουρανό». Ιδρυτής της ήταν ο Fusajiro Yamauchi και σύντομα είδε τις κάρτες της Nintendo να γίνονται ανάρπαστες. Το 1953 η Nintendo συνέχισε να υπάρχει και έγινε η πρώτη εταιρεία παραγωγής Καρτών στην Ιαπωνία, που άλλαξε υλικό και τις κατασκεύαζε από πλαστικό. Στο τιμόνι της ήταν ο εγγονός του ιδρυτή της, ο Hiroshi Yamauchi. Η καινοτομία αυτή βρήκε μεγάλη ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό και έθεσε την Nintendo στην κορυφή της βιομηχανίας των τραπουλόχαρτων. Παρά την τεράστια επιτυχία της εταιρείας, ήδη από το 1956 ο Hiroshi, άρχισε να προβληματίζεται έντονα για την αντοχή της επιχείρησης στο χρόνο.

 

Η συμφωνία κλειδί με την Dinsey Το 1959 η Nintendo έκλεισε εμπορική συμφωνία με την Disney και μπορούσε πλέον να εκτυπώσει τους χαρακτήρες της Disney στις κάρτες της. Αυτό την έβαλε σε μια νέα αγορά και την έφερε σε επαφή με τον νεαρό καταναλωτικό κοινό. Μέχρι τότε οι κάρτες της χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά για τον τζόγο. Η Nintendo τύπωσε βιβλία στα οποία εξηγούσε τους κανόνες και τις οδηγίες για να παίξει κανείς με τις νέες κάρτες που έβγαλε στην αγορά. Για ακόμη μια φορά η επιτυχία ήταν τεράστια. Μόνο την πρώτη χρονιά πούλησε περισσότερα από 600.000 τέτοια πακέτα. Τα επόμενα χρόνια επένδυσε σε διάφορους άλλους τομείς. Απέκτησε μια εταιρεία ταξί, μια αλυσίδα ξενοδοχείων ημιδιαμονής, μια εταιρεία τροφίμων με ρύζι στιγμής και μπήκε στο χώρο κατασκευής παιχνιδιών . Η μόνη επένδυση που έπιασε τελικά ήταν η τελευταία.

Δυστυχώς για τη Nintendo, το ίδιο διάστημα η αρχική ιδέα με τις τράπουλες έφτασε σε σημείο κορεσμού. Τα ιαπωνικά νοικοκυριά σταμάτησαν να αγοράζουν πια κάρτες και η μετοχή της κατρακύλησε από τα 900 στα 60 Γεν . Το 1970, ενώ πάλευε με τα χρέη και αγωνιζόταν να κρατηθεί ζωντανή στον τομέα των παιχνιδιών έγινε κάτι τυχαίο που άλλαξε τη μοίρα της εταρείας. Καθώς επιθεωρούσε ένα από τα εργοστάσιά του, ο Hiroshi παρατήρησε έναν υπάλληλό του που έπαιζε με μια συσκευή που έμοιαζε με προέκταση βραχίονα και την είχε φτιάξει ο ίδιος. Ο Hiroshi ενθουσιάστηκε και του ζήτησε να αναπτύξει τη συσκευή αυτή για να μπει στη γραμμή παραγωγής. Το Παιχνίδι ονομάστηκε Ultra Hand, κυκλοφόρησε εγκαίρως για τα Χριστούγεννα και έκανε θραύση. Η Nintendo πούλησε πάνω από ένα εκατομμύριο τέτοια κομμάτια.

Στον κόσμο των Video Games Το επόμενο διάστημα η εταιρεία ενδιαφέρθηκε για το χώρο των video games που είχαν αρχίσει να γίνονται εξαιρετικά δημοφιλή και αποφάσισε να μπει δυναμικά στο παιχνίδι. Αρχικά εξασφάλισε τα δικαιώματα για τη διανομή του Magnavox Odyssey στην Ιαπωνία. Ήταν η πρώτη οικιακή βίντεο κονσόλα παιχνιδιών στον κόσμο.

Το νέο εγχείρημα στέφθηκε με επιτυχία και στη συνέχεια η Nintendo αποφάσισε αναπτύξει τα δικά της βίντεο-παιχνίδια για το σπίτι. Το 1975 κυκλοφόρησε το EVR Race και λίγο αργότερα ακολούθησε το Donkey Kong. Το γνωστό παιχνίδι με τον πίθηκο που κυνηγάει μπανάνες, σημείωσε τεράστια επιτυχία και την ίδια εποχή η εταιρεία άρχισε να πειραματίζεται με βιντεοπαιχνίδια χειρός όπως το Game & Watch, που ήταν προάγγελος του Game boy. 

Από το Famicom, στο NES που όλοι αγαπήσαμε Tο 1983 η Nintendo έφτιαξε τη δική της παιχνιδο-κονσόλα, το Famicom. Η ονομασία προήλθε από τα πρώτα γράμματα του Family Computer και κυκλοφόρησε αποκλειστικά στην Ιαπωνία . Αρχικά, ήταν επιτυχής και πούλησε περίπου μισό εκατομμύριο κονσόλες σε διάστημα μόλις δύο μηνών. Δυστυχώς όμως η κονσόλα παρουσίασε σφάλμα σε κάποιο τσιπ και η Nintendo μετά από καταγγελίες που δέχθηκε, αναγκάστηκε να αποσύρει από τα ράφια των καταστημάτων τα υπόλοιπα κομμάτια.

Το 1985 η εταιρεία έχοντας κάνει τις απαραίτητες διορθώσεις στα τσιπ ξαναέβγαλε το Famicom στην αγορά και αυτή τη φορά όχι μόνο της Ιαπωνίας, αλλά όλου του κόσμου. Ο σχεδιασμός της κονσόλας άλλαξε και το όνομα επίσης. Η νέα κονσόλα ονομάζονταν Nintendo Entertainment System, ή αλλιώς NES . Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και το παιχνίδι Super Mario Bros. Το παιχνίδι σήμα κατατεθέν της παιχνιδο-κονσόλας που όλοι έχουμε παίξει. Έκτοτε δεν σταμάτησε να πρωταγωνιστεί στον χώρο των βίντεο παιχνιδιών και των οικιακών κονσόλων, ταλαιπωρώντας γονείς και παιδιά με ομηρικούς καυγάδες για το πόση ώρα πρέπει να κάθονται τα παιδιά μπροστά από μια οθόνη.

ΠΗΓΗ: mixanitouxronou.gr