Η αρμόδια για θέματα καταναλωτών στις ΗΠΑ, Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) χαρακτήρισε την πρακτική «αθέμιτη» και την χρέωση «μη εξουσιοδοτημένη» από τον κάτοχο του λογαριασμού.

Επίσης, η FTC σημειώνει πως η Google δεσμεύτηκε ότι στο εξής θα φροντίζει να έχει την σαφή συναίνεση των γονέων για τις αγορές εντός εφαρμογών, αφού μάλιστα τους παρέχει την απαιτούμενη ενημέρωση, πριν προχωρήσει στην χρέωση της πιστωτικής τους κάρτας.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, η υπόθεση αφορά εκατομμύρια οικογένειες Αμερικανών από το 2011, οπότε ξεκίνησαν οι αγορές in-app από app στο Play Store, με πολλούς να διαμαρτύρονται για την χρέωση εκατοντάδων δολαρίων από τέτοιες μη εξουσιοδοτημένες χρεώσεις (από 90 σεντς έως και 200 δολάρια για κάθε αγορά).

Νωρίτερα τον Ιανουάριο, η FTC ανακοίνωσε ανάλογο διακανονισμό με την Apple, με τον οποίο η εταιρεία υποχρεώθηκε να επιστρέψει τουλάχιστον 32,5 εκατομμύρια δολάρια. Τον Ιούλιο, η Επιτροπή στράφηκε για τον ίδιο λόγο και κατά της πρακτικής που ακολουθεί η Amazon για τις λεγόμενες αγορές in-app. Η εταιρεία δεν συνθηκολόγησε, και δηλώνει ότι θα παλέψει για να δικαιωθεί.

Αξιοσημείωτο είναι πως, η Επιτροπή δεν θεώρησε αρκετή την προσθήκη που έκανε η Google προς το τέλος του 2012. Όταν ο χρήστης έκανε κλικ για να αγοράσει κάτι εντός μιας εφαρμογής, εμφανιζόταν ένα αναδυόμενο παράθυρο στο οποίο ο κάτοχος του λογαριασμού έπρεπε να εισάγει τον κωδικό του για να γίνει η χρέωση της πιστωτικής του κάρτας. Η Επιτροπή έκρινε όμως πως αυτό δεν ήταν αρκετό. Κι αυτό καθώς, στο αναδυόμενο αυτό παράθυρο δεν αναφερόταν το ύψος της επικείμενης χρέωσης και ο κάτοχος του λογαριασμού δεν ενημερωνόταν ότι στο εξής και επί 30 λεπτά θα μπορούσαν να συνεχιστούν οι αγορές εντός της εφαρμογής χωρίς να απαιτείται εκ νέου ο κωδικός του. Επιπλέον, απαράδεκτη κρίθηκε η πρακτική της Google να παραπέμπει τους γονείς που επιζητούσαν την επιστροφή των χρημάτων τους στον εκάστοτε δημιουργό της εφαρμογής. Στο εξής, σε κάθε περίπτωση που οι γονείς θα καλούνται να εξουσιοδοτήσουν μελλοντικές αγορές, θα διατηρούν το δικαίωμα να αναιρέσουν την απόφασή τους οποιαδήποτε στιγμή, καταλήγει η απόφαση της FTC.

ΠΗΓΗ: in.gr