Σε μια εποχή όπου τα arcade video games ήταν μονόχρωμα, η Namco αποφάσισε να φέρει χρώμα και να δημιουργήσει έναν κεντρικό ήρωα-καρτούν που καταβροχθίζει μικρά pixels, ενώ τον κυνηγούν πολύχρωμα φαντάσματα. Ο στόχος της εταιρείας ήταν να προσελκύσει γυναίκες και ζευγάρια στα arcade games, καθώς στην πλειοψηφία τους ήταν shoot ’em up (π.χ. Asteroids, Space Invaders).

Η αρχική ονομασία ήταν Puck-Man, η οποία προέρχεται από την ιαπωνική φράση Paku-Paku (ανοιγοκλείνω το στόμα), αλλά επιλέχθηκε οριστικά το Pac Man μετά από προτροπή του τμήματος marketing της Midway, επειδή με την έλευση του παιχνιδιού στις ΗΠΑ ο κόσμος θα άλλαζε πολύ εύκολα το αρχικό γράμμα από “P” σε “F” με τη γνωστή σημασία…

Μέσα στα πρώτα δύο χρόνια, η Namco πούλησε περισσότερα από 400.000 arcade μηχανήματα (τιμή $2400 το καθένα) παγκοσμίως και είχαν “καεί” περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια νομίσματα σε αυτά! Κυκλοφόρησαν περισσότερες από 30 παραλλαγές του παιχνιδιού και έγιναν προσπάθειες για αλλαγή στο gameplay (στην πλειοψηφία τους αποτυχημένες), ωστόσο, η αρχική ιδέα του Pac Man θεωρείται αξεπέραστη και σε αντίθεση με άλλα arcade games των 80s, παίζεται ακόμα και σήμερα.

 

Η μεγαλύτερη επιτυχία του Pac Man είναι ότι παρέμεινε επίκαιρο μέσα στα χρόνια που πέρασαν, καθώς δεν υπάρχει γενιά που να μην έχει παίξει ή έστω να γνωρίζει περί τίνος πρόκειται. Επάνω του στήθηκε μια ολόκληρη αγορά δισεκατομμυρίων δολαρίων (μπλουζάκια, φαγώσιμα, αναμνηστικά, επιτραπέζια παιχνίδια, τηλεοπτικά shows, ταινίες, θεματικά πάρκα κλπ.) με αποτέλεσμα να θεωρείται το πρώτο πραγματικό franchise της βιομηχανίας του gaming και μια ένδειξη για τη δυναμική που θα αποκτούσε ο χώρος στα επόμενα χρόνια.

 

Αν είστε παικταράδες προσπαθήστε να φτάσετε στο level 256 της original έκδοσης…

ΠΗΓΗ: techgear.gr