Στον ταχέως εξελισσόμενο κόσμο των γενεσιουργών chatbot AI, το ChatGPT του OpenAI είναι το bot AI που πρέπει να νικήσει. Αυτό συνέβαινε ακόμη και πριν το OpenAI κυκλοφορήσει το GPT-4 — ένα πολυτροπικό μοντέλο μεγάλης γλώσσας που βελτιώνει σημαντικά την αξιοπιστία, τη δημιουργικότητα και τη χρησιμότητα του ChatGPT. Και όμως, παρά την τρέχουσα κυριαρχία του ChatGPT, ο CEO της Google DeepMind Demis Hassabis είπε σε μια πρόσφατη συνέντευξη ότι το σύστημα Gemini AI της Google θα ξεπεράσει τελικά το GPT-4.

Αν και το Gemini θα έχει παρόμοια απόδοση με το μοντέλο του OpenAI, ανταποκρινόμενο στις εισαγωγές κειμένου από τους χρήστες, η Google θέλει επίσης να συνδυάσει την τεχνολογία με τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο AlphaGo.

Εάν δεν είστε εξοικειωμένοι, το AlphaGo είναι ένα πρόγραμμα υπολογιστή που αναπτύχθηκε από την DeepMind που νίκησε τον ανθρώπινο παγκόσμιο πρωταθλητή του διαβόητου δύσκολου επιτραπέζιου παιχνιδιού στρατηγικής, γνωστό ως Go. Η DeepMind εκπαίδευσε το AlphaGo με μια τεχνική που ονομάζεται «ενισχυτική μάθηση». Τότε είναι που το λογισμικό λαμβάνει ανατροφοδότηση για την απόδοσή του κάθε φορά που λαμβάνει μια απόφαση.

Το AlphaGo χρησιμοποίησε επίσης Αναζήτηση δέντρου του Μόντε Κάρλο (MCTS) εναν αλγόριθμο δηλαδή για να αναζητήσει και να αποφασίσει ποιες κινήσεις θα χρησιμοποιούσε σε ένα παιχνίδι. Φέρνοντας αυτές τις τεχνικές στο Gemini, μπορείτε να αρχίσετε να βλέπετε πώς το προϊόν που απευθύνεται στον καταναλωτή που θα προκύψει θα μπορούσε να δώσει στο ChatGPT τα χρήματά του.

«Σε υψηλό επίπεδο, μπορείτε να σκεφτείτε ότι το Gemini συνδυάζει ορισμένα από τα δυνατά σημεία των συστημάτων τύπου AlphaGo με τις εκπληκτικές γλωσσικές δυνατότητες των μεγάλων μοντέλων», είπε ο Hassabis. «Έχουμε επίσης μερικές νέες καινοτομίες που θα είναι αρκετά ενδιαφέρουσες».

Ο Hassabis λέει ότι το Gemini απέχει ακόμα «μερικούς μήνες» και σημειώνει ότι πιθανότατα θα κοστίσει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια, αν όχι εκατοντάδες εκατομμύρια. Όμως, δεδομένου ότι ο Bard (το ChatBox AI της Google) απέτυχε να έχει πραγματικό αντίκτυπο, είναι σαφές ότι η Google πρέπει να προσπαθήσει ξανά.

bgr.com